הקטנת חזה

מדיקו > מדריכים > כירורגיה פלסטית > הקטנת חזה
הקטנת חזה
רופאים שעשויים לסייע לך: 85 רופאים בתחום ניתוח הקטנת חזה
כמה עולה: 27,000 - 40,000
78 תמונות של הקטנת חזה
זמן החלמה: 1 - 2 שבועות
סוג הרדמה: מלאה

מדריך הקטנת חזה

במאמר זה תוכלו לקרוא על:

האם ניתוח הקטנת חזה מתאים לי?

ייתכן וכדאי לך לשקול ניתוח הקטנת חזה, אם השדיים שלך גדולים באופן לא פרופורציונלי וכתוצאה מכך כואב לך הצוואר הגב או שיש לך תסמינים גופניים נוספים שפוגעים באיכות חיים. נשים רבות שעשו ניתוח הקטנת חזה מאד מרוצות מהתוצאות.

נשים הסובלות מהגדלת יתר של השדיים מתלוננות על כאבי גב וצוואר קשים, עקמת, שקעים הנגרמים על ידי רצועת החזייה, פטרת, פריחה וגרד תחת השד, בעיות חברתיות וקושי בפעילות ספורטיבית. במצבים מעין אלה, ישנה הצדקה רפואית להקטנת השדיים. קופות החולים מכירות במצב הגדלת יתר של השד כמצב בריאותי ומציעות ניתוח להקטנת חזה.

מומלץ לבצע ניתוח הקטנת חזה רק לאחר שהשדיים מפסיקים לגדול. לרב מבוצע הניתוח רק לאחר שהמטופלת מגיעה לגיל 18. במקרים קיצוניים של שד ענק הגורם למבוכה רבה ובעיות חברתיות – נתן לשקול ניתוח לפני גיל 18 (בהינתן הסכמה הורית ותובנה של המטופלת לפרוצדורה).

צפו בסרטון: ד"ר גיל זליגסון על ניתוח הקטנת חזה


למי לא מתאים הניתוח?

במקרים של השמנת יתר קיצונית יש צורך בהרזיה טרם הניתוח. נשים מעשנות חייבות להפסיק לעשן 3 שבועות לפני הניתוח ולאחר הניתוח עד החלמת קוי החתך. במצבים של בעיות רפואיות נלוות יש להביא אישור לניתוח מהרופא המומחה המטפל בבעיה, לדוגמא אישור קרדיולוג לסובלות מבעיית לב.


תמונות לפני ואחרי – הקטנת חזה:

תמונות נוספות בתחתית העמוד


הכנה לניתוח

לניתוח הקטנת חזה יש משמעות פסיכולוגית רבה, בנוסף למשמעות הפיזיולוגית ולכן כבר בייעוץ הראשוני, בנוסף לכל המידע הרפואי הדרוש, תהיי מוכנה להעלות נושאים רגשיים מורכבים הקשורים למהלך. במהלך פגישת הייעוץ תוכלי לבקש תמונות של ניתוחים דומים בכדי לראות את מראה השדיים הצפוי אחרי הניתוח. ייתכן וכחלק מהכנה לניתוח תצטרכי לעבור בדיקת שדיים ובדיקת ממוגרפיה.

הקפידי למסור לרופא את המידע לגבי הרגלי העישון שלך והתרופות הקבועות שאת נוטלת. ייתכן וכדי לזרז את תהליך ההחלמה תצטרכי להפסיק לעשן וליטול תרופות מסוימות, ביניהן אספירין ותרופות אנטי-דלקתיות.

מומלץ להכין את הבית לתקופה של אחרי הניתוח: בדי גזה ומגבות, חולצות וגופיות לא צמודות, משחות וקרמים שהומלצו לך על ידי המנתח לאזור הצלקת. כדי לבקש ממישהו שיסיע אותך הביתה ויישאר איתך לפחות בלילה הראשון אחרי הניתוח, אם בחרת לא להישאר באשפוז.

לפני הניתוח יש לבצע:

בדיקות דם – ספירת דם, כימיה ותפקודי קרישה.

אק"ג, צילום חזה (מעל גיל 40).

הדמיית שד (מעל גיל 40 ממוגרפיה ואולטראסאונד, לפני גיל 40 ניתן לשקול אולטראסאונד או בדיקת כירורג שד).

הפסקת נטילת תרופות נוגדות קרישה כגון קומדין, אספירין ופלביקס בתאום עם הרופא המטפל והרופא המנתח.

הפסקת נטילת תוספי מזון טבעיים שעלולים להפריע לקרישת הדם (כגון אומגה 3, גורכומין ועוד).

הקטנת חזה


מהלך הניתוח

ניתוח הקטנת חזה מתנהל בהרדמה כללית ונמשך בין שעתיים לחמש שעות. המנתח עושה חתך סביב העטרה ואז בכיוון מטה (בצורה של חור המנעול או סוכריה). לאחר מכן יוסרו העור והרקמה העודפת והפטמה תמוקם מחדש.

לסיום עודפי העור בקוטב התחתון של השד יוסרו בצלקת נוספת בצורת עוגן (צלקת הוריזונטלית בקפל התת שדי) או סוכריה (המשך הצלקת מטה בלבד). בנוסף, לפני התפירה הסופית המנתח יכול להכניס צינורות ניקוז ולעטוף את השדיים בבד גזה מיוחד. ייתכן ותצטרכי חזייה כירורגית מיוחדת.

הקטנת חזה


החלמה לאחר ניתוח

תצטרכי לקחת חופש של שבוע לפחות מהעבודה. ייתכן ותצטרכי שבועיים, תלוי במצבך הבריאותי והמלצות רפואיות. אחרי הניתוח תזדקקי להגיע למספר מפגשי ביקורת, במהלכן בין היתר יסירו את התפרים מאזור הניתוח. כמו כן, תצטרכי להפסיק כל פעילות גופנית לחודש לפחות אחרי הניתוח.

אחרי הניתוח ייתכן ותרגישי עייפה ותסבלי מכאב שדיים. מדובר בתופעת לוואי מוכרת, ניתן להקל על המצב על ידי נטילת משככי כאבים. עליך גם להקפיד לא להרים חפצים כבדים. חלק מהנשים שעברו ניתוח, דיווחו על תגובה אמוציונלית, תחושת דכדוך אחרי הניתוח. מדובר בתופעת לוואי נפוצה, אך כדאי מאד לשתף בתחושותייך את הרופא המנתח.


סיבוכים לאחר ניתוח

לאחר כל ניתוח יש צלקות. הצלקות יטשטשו עם הזמן, אך לעולם לא ייעלמו לחלוטין. מצב הצלקות יכול להחמיר אם תרימי חפצים כבדים בשלב מוקדם מדי אחרי הניתוח. במקרים מסוימים יכולה להיות בעיה איחוי רקמות באזור הפטמה או הקפל התת שדי, מה שיכול דרוש החלמה ארוכה יותר. לעתים יש הצטלקות מוגזמת – מדובר בנטייה שהיא בחלקה גנטית, ולכן תלויה בעיקר בתכונות ההחלמה העוריות של המנותחת.

חשוב לזכור שהמראה הסופי של הצלקת יתהווה תוך 6-12 חודשים מהניתוח ולכן יש להתאזר בסבלנות. במידה וידוע על נטייה להצטלקות מוגזמת – יש להתייעץ עם הרופא המנתח והוא יעשה כל שביכולתו בשביל להימנע מיצירת צלקת שכזו. כמו כן, במרכז המשולב לאסתטיקה מציעים טיפולים בטכניקות שונות לתיקון צלקות מסוג זה.

במידה ועולה החום, אזור הניתוח מתנפח, מאדים ונראה מזוהם, יש הפרשות מצלקת ניתוחים או חלק התפרים השתחררו מוקדם מדי עליך ליצור קשר מידי עם הרופא המנתח או לגשת לחדר המיון הקרוב.

דימום מוגבר כתוצאה מפגיעה בכלי הדם התת עוריים. במקרים נדירים מצריך ניתוח לעצירת מקור הדמם וניקוז צבר הדם.

תופעה נדירה אך חמורה היא נמק עורי בדגש על אזור הפטמה, כתוצאה מאספקת דם לקויה לעור ופגיעה באספקת הדם לפטמה ולעטרה (הפסקת עישון טרם הניתוח מורידה סיכון זה משמעותית).

זיהום – בהקטנת חזה מדובר בסיבוך לא נפוץ, בין היתר בשל הטכניקה הניתוחית הטובה ותנאי הסטריליות. במידה והתגלה זיהום, לרוב הוא ניתן לטיפול באמצעות משחות אנטיביוטיות מקומיות או באמצעות אנטיביוטיקה הניטלת דרך הפה. רק לעיתים נדירות מאד הוא מצריך אשפוז לקבלת האנטיביוטיקה דרך הוריד או טיפול אגרסיבי יותר.

כאבים – לא ניתן לצפות כאב, שכן מדובר בתחושה סובייקטיבית. עם זאת, מרבית המטופלים והמטופלות מדווחים שלא סבלו מרמות חריגות של כאבים וטופלו היטב בנוגדי כאב הנמכרים ללא מרשם רופא, ולאחר מספר ימים שבים לתפקוד רגיל ללא כאבים.

תופעות לוואי נוספות האופייניות לניתוח זה הן: ירידה בתחושה בפטמה וחוסר אפשרות להנקה לאחר הניתוח (אם כי האחוז בהן זה קורה משתנה ביחס לגיל המטופלת, כמות הנפילה וגודל השד טרם הניתוח).


איך אדע האם אני צריכה הקטנת חזה או הרמת חזה?

אם הבעיה העיקרית שלך היא צניחת שדיים (ואת אוהבת את הגודל – עד חזייה קאפ D בערך), תזדקקי להרמת חזה. אם הבעיה העיקרית שלך היא שד נפול אך גם גדול וכבד, ככל הנראה מתאים לך לבצע הקטנת חזה.


מה המחיר של הקטנת חזה?

ניתוח הקטנת חזה יעלה כ-27,000 – 40,000 ש”ח, מתוכם בערך 15,000 – 25,000 ש”ח בעד הניתוח עצמו ועוד כ- 12,000 – 15000 ש”ח הוצאות חדר ניתוח.

צפו בסרטון: ד"ר גיל זליגסון על הקטנת חזה לגבר

שאלות ותשובות בנושא

האם אוכל להניק אחרי ניתוח הקטנת חזה?

לפעמים כן ולפעמים לא, ולכן מומלץ לקחת עובדה זו בחשבון אם ההנקה חשובה מאוד למטופלת.

לאיזו מידה מקטינים את השדיים?

למידה שתהיה פרופורציונלית לשאר הגוף שלך.

כמה זמן אורך ניתוח להקטנת חזה?

ניתוח להקטנת חזה אורך בדרך כלל בין שלוש לחמש שעות.

תגובות

המדריך נכתב בתמיכה של

ד"ר אורן ויסמן
כירורגיה פלסטית
ד"ר אורן ויסמן הינו מומחה לכירורגיה פלסטית, בעל קליניקה פרטית לניתוחים פלסטיים שחזורים ואסתטיים בתל אביב. ד"ר ויסמן פרסם למעלה מ-50 מאמרים בעיתונות הרפואית הפלסטית ומרצה בין לאומי בכנסים בחו"ל.

תמונות לפני ואחרי של רופאים מהאתר