חומר המילוי אלנסה – Ellanse

מדיקו > מדריכים > חומרי מילוי > חומר המילוי אלנסה – Ellanse
חומר המילוי אלנסה – Ellanse
כמה עולה: 2,000-4,500
23 תמונות של חומר המילוי אלנסה – Ellanse
סוג הרדמה: ללא
יצרן: Sinclair Pharma
משווק בישראל ע"י: סלע מדיקל בע"מ

מדריך חומר המילוי אלנסה – Ellanse

מהו חומר המילוי אלנסה Ellanse?

אלנסה הוא חומר מילוי על בסיס פוליקפרולקטון. למרות שפוליקפרולקטון אינו נמצא באופן טבעי בגוף, לגוף יכולת לפרק אותו באופן מלא. ולכן הוא נחשב לחומר מילוי זמני ובטוח, בדומה לחומצה היאלורונית או קלציום הידרוקסיל אפטיט. החומר קיים במספר "גירסאות" עם משך פעולה בין 1-3 שנים.


לאיזה טיפולים משתמשים באלנסה?

באמצעות אלנסה ניתן למלא קמטים, לשחזר נפחים לשפר את איכות העור. לא מזריקים את החומר לשפתיים.


כיצד מתבצע הטיפול באלנסה?

החומר מוזרק לעור באמצעות מחט או קנולה (צינורית ללא חוד). הטיפול מתבצע על ידי הזרקת החומר מתחת לעור. לפני הטיפול האזור המיועד לטיפול נמרח על ידי משחת אלחוש.


מתי אראה את התוצאות?

לרוב התוצאות של הטיפול נראות באופן מידי. עם זאת התוצאה הסופית והמלאה נראית כעבור 3-4 שבועות.


לכמה זמן נשארת התוצאה?

אלנסה מגיע במספר צורות עם משך הפעולה בין 1-3 שנים. יש לזכור כי קיימים הבדלים מהותיים בין אנשים שונים ובין אזורים שונים בפנים אצל אותו המטופל.


מה הן תופעות הלוואי האפשריות?

חלק מתופעות הלוואי קשורות לפעולת ההזרקה עצמה. הן מופיעות מיד לאחר הטיפול וחולפות תוך מספר ימים. תופעות אלה כולל נפיחות, שטף דם (סימן כחול בעור), אודם מקומי, אי סדירות וכו'. תופעות אחרות, כמו זיהום, דלקת, תסחיף, נמק – נדירות מאוד, ולרוב ניתנות לטיפול.


האם זה מתאים גם לגברים?

בשנים האחרונות עולה מספר הגברים שפונים לטיפול בהזרקות. למרות שהצרכים של העור של גברים שונים במקצת, חומרי מילוי על בסיס פוליקפרולקטון מתאים לעור של גברים ויכול לחולל שינוי מצעיר משמעותי.


מהם חומרי המילוי על בסיס חומצה היאלורונית הנפוצים בשימוש בארץ?

חומרי המילוי על בסיס חומצה היאלורונית הנפוצים והידועים ביותר הם רסטילן, ג'ובידרם, טאוסיאל, רדיאס, סטילאז', סייפה-פרינסס, בלוטרו, רוואנס, פרופילו, נאוויה.

שאלות ותשובות בנושא

אז מהו חומר מילוי?

חומר מילוי מוזרק מתחת לעור כדי לתקן קמט או פגם אחר. יש מגוון רחב של חומרי מילוי, החל משומן טבעי, דרך חומרי מילוי על בסיס חומצה היאלורונית, או חומרים על בסיס קלציום הידרוקסי אפטיט, קפרולקטון, וכו'. בשנים האחרונות חומרי מילוי על בסיס חומצה היאלרורונית הם הפופולאריים ביותר.

מה לחומצה היאלרורונית ומילוי קמטים?

החל מסוף המאה הקודמת נערכו מחקרים למציאת החומר האידיאלי למילוי קמטים. בין החומרים הראשונים שנוסו היה קולגן. תכונותיו חייבו ביצוע טסט לשלילת רגישות לחומר ולכן הטיפול בו היה מסורבל. וכך מוקד המחקר עבר לחומצה היאלורונית, שלא מחייבת בדיקת רגישות. החומצות הראשונות הופקו ממקור בעלי חיים והיו פחות יעילות. החומצה ההיאלורונית הראשונה שהופקה שלא ממקור בעלי חיים, ואושרה על ידי רשויות הבריאות, היתה רסטילן.

מה משותף ומה שונה בין חומרי המילוי?

היום כל חומרי המילוי על בסיס חומצה היאלורונית מיוצרים ממקורות טבעיים ולא מבעלי חיים. לכל חברה פטנט ייחודי על תהליך הייצור. הפטנט כולל את אורך השרשראות של חומצה היאלורונית שבה משתמשים, ריכוז החומצה בתכשיר ותהליך הייצוב של המוצר הסופי. שלבים אלה בייצור החומצה קובעים את התכונות שלה ואת התנהגותה בתוך הרקמה לאחר ההזרקה. חומרי מילוי על בסיס חומצה היאלורונית נראים בצורה דומה-אלה הם ג'לים שקופים בעלי סמיכות ואלסטיות שונות מעט זה מזה.

מזרק של חומצה היאלורונית - מה זה אומר?

חומרי מילוי על בסיס חומצה היאלורונית באים "ארוזים" במזרקים סטריליים מוכנים להזרקה. רוב המזרקים מכילים 1 מיליליטר חומצה, אם כי עדין יש חברות שמייצרות מזרקים קטנים יותר, של חצי מיליליטר או 0.8 מיליליטר. ולכן אם הרופא ממליץ על כמות של 3 מזרקים סטנדרטיים לטיפול, על אף שזה עלול להישמע הרבה, מדובר בכמות שמעט גדולה יותר ממחצית כפית.

על מה חשוב להקפיד בזמן הטיפול?

אני ממליצה לברר מה שם המוצר שנבחר לטיפול ואפילו לקבל מדבקה שלו לתיעוד או לפחות את הצילום שלה (יש מוצרים שבאים עם מדבקה אחת בלבד) . כמו כן מומלץ לוודא שהמדבקה הכוללת את שם המוצר, תוקף שלו ומספר העוצבה יתועדו על ידי הרופא בתיק הרפואי שלך. חשוב להקפיד שהטיפול יבוצע בתנאים נאותים הכוללים הסרה יסודית של האיפור, חיטוי טוב של העור על ידי תמיסה מתאימה, חבישת כפפות חד פעמיות על ידי הרופא המזריק. לפרטים פשוטים אלה חשיבות מרבית במניעת סיבוכים לאחר הטיפול.

מתי משתמשים בחומר מילוי שלא על בסיס חומצה היאלורונית?

שני חומרים בלבד נמצאים בשימוש בארץ,שאינם על בסיס חומצה היאלורונית: רדיאס (קלציום הידרוקסיל אפטיט) ואלנסה (פוליקפרולקטון). הבחירה בחומרים אלה יכולה להיעשות עקב העדפה אישית של הרופא המטפל. לעתים הרופא יבחר ברדיאס דווקא לטיפול בקו הלסת, או כשהמטופל הוא גבר (עור עבה יותר). אלנסה ייבחר אם רוצים לעשות גירוי משמעותי יותר של הקולגן בדרמיס או שמחפשים חומר שנישאר בעור תקופה ממושכת יותר. סיבה נוספת לבחור באחד ההחומרים הללו, אם ניסיון קודם עם חומצה היאלורונית היה מאכזב (למשל, אם התוצאה נעלמה מהר מדי או התפתחה תגובה לחומר). עם זאת, יש לזכור כי חסרונם של חומרים שאינם על בסיס חומצה היאלורונית בכך שאינם ניתנים לפירוק, במקרה שלא אהבנו את התוצאה או שהתפתה תגובה לחומר.

תגובות

המדריך נכתב בתמיכה של

ד"ר מרינה לנדאו
רפואת עור
ד"ר מרינה לנדאו הינה מומחית לרפואת עור ומין, רופאה בכירה בבית החולים וולפסון, בעלת מרפאה פרטית בהרצליה. ד"ר לנדאו משלבת את הידע המקצועי שצברה במהלך השנים בפיתוח גישות חדשניות לשמירה על איכות ובריאות העור עם...

תמונות לפני ואחרי של רופאים מהאתר