פילינג רפואי

מדיקו > מדריכים > רפואת עור > פילינג רפואי
פילינג רפואי
רופאים שעשויים לסייע לך: 65 רופאים בתחום פילינג רפואי
כמה עולה: 1,500 - 25,000
10 תמונות של פילינג רפואי
זמן החלמה: 1 - 2 שבועות
סוג הרדמה: מקומית

מדריך פילינג רפואי

מהו פילינג רפואי?

באופן טבעי תאי העור מתחלפים כל 28 יום על ידי קילוף מבוקר. עם הגיל תהליך קילוף זה מואט ועל פני העור מצטברות שכבות של תאים מתים, עודפי פיגמנט ותוצרי פירוק שונים. כתוצאה מכך העור מאבד את זוהר ואחידותו.

תהליך קילוף (פילינג) מתבסס על שימוש בתמיסות מיוחדות, הנמרחת על העור וגורמת להתקלפותו המבוקרת. פעולת הקילוף מסירה את שכבות העור הפגומות, וכן מגרה בנית מרכיבי עור צעירים, למשל קולגן. ככל שהפילינג עמוק יותר, כך תהליך הבניה המחודשת משמעותי יותר.

מחלקים את קילופי העור הרפואיים לפילינג שטחי, בינוני ועמוק, לפי מספר שכבות העור המוסרות בטיפול. עומק הקילוף קובע את התוצאה הסופית וגם את משך ההחלמה הדרוש לתוצאה הסופית.


איזה סוגי פילינג קיימים?

קילוף עור שטחי:

מסיר את שכבות התאים העליונות (שכבת קרן או האפידרמיס השטחי). מטרתו העיקרית לרענן את העור, לסייע בהסרת פיגמנטציות שטחיות וכטיפול משלים באקנה. לקבלת אפקט מלא דרושה סדרה ולא קילוף בודד. בדרך כלל קילוף זה אינו דורש זמן החלמה וניתן באופן מידי לחזור לפעילויות.

פילינג בינוני:

מסיר את העור עד השכבות העמוקות של האפידרמיס ואף דרמיס עליון. פילינג TCA הוא דוגמה קלסית לקילוף בינוני. קילופים אלה מטפלים בכתמי פיגמנטציה עמוקים, נגעים טרום סרטניים, אקנה וסימני הזדקנות ראשוניים.
טיפול זה מחזיר לעור את הזוהר והבוהק שאובדים עם הגיל. לקבלת התוצאות דרוש לרוב טיפול בודד.

קילוף זה מתבצע במרפאה וללא בחדר ניתוח. לאחר הפילינג יש להישאר בבית כשבוע ימים. תוצאות הקילוף הבינוני נשמרות מספר שנים. פילינג בינוני אינו נותן מענה ראוי לקמטים.

פילינג עמוק:

מסיר את העור עד לדרמיס האמצעי. השיטה זכתה בעולם לשם "מתיחת פנים ללא ניתוח", עקב יעילותה הגבוהה לטיפול בקמטים סביב הפה ובלחיים ללא מגע סכין מנתחים. בהוליווד של שנות ה-30 של המאה הקודמת זכתה שהיטה בשם "מעין הנעורים".

פילינג עמוק נעשה בחדר ניתוח ואורך כשעה. ההחלמה לוקחת שמונה ימים. העור החדש הוא בגוון אדמדם. האודם נסוג בהדרגה. ניתן לאפר את הפנים לטשטש את האדמימות באופן מיידי. תוצאות הטיפול נשמרות לשנים רבות (10-15 שנה).


צפו בד"ר מרינה לנדאו מסבירה על פילינג עמוק

מתוך פרוייקט המילון הרפואי בוידאו בהנחיית פרופ קרסו


פילינג משולב:

משלב יתרונות של פילינג עמוק ובינוני, כשאזור אחד בפנים (למשל סביב הפה) מראה את סימני הגיל בצורה בולטת משאר הפנים.


האם פילינג רפואי מתאים לי?

אם הנך סובל/ת מעור עמום, פיגמנטציה לא אחידה, פצעי אקנה או סימני פוסט אקנה, כתמים וקמטים בעור הפנים, יתכן ופילינג רפואי יהווה פתרון נכון עבורך.

כדאי לבוא להתייעצות לרופא המתמחה בפילינגים רפואיים. חשוב לקבוע אבחנה רפואית נכונה, לשקול אלטרנטיבות רפואיות ולבחור בפילינג בעומק המתאים.


איך צריך להיערך לפילינג רפואי?

ההוראות כיצד להתכונן יינתנו על ידי הרופא המטפל. לפני פילינג קל ובינוני לרוב יומלץ על תהליך של הכנת העור באמצעות תכשיר מבוסס רטין A.

יש לקחת בחשבון שבזמן החלמה מהפילינג, יש להימנע מחשיפה לשמש. כשמדובר בפילינג בינוני או עמוק, יש לשריין כשבוע לזמן החלמה בבית.


האם מותר לעבור קילופי עור רק בחורף?

בהחלט לא. תלוי בסוג הפילינג ובגוון העור שלך. לבעלי גוון עור כהה, במיוחד כשמדובר בפילינגים עמוקים יותר, כדאי לקבוע את זמן הטיפול לעונת החורף.


כיצד העור ייראה לאחר הפילינג רפואי?

אם עברת פילינג שטחי, עורך ייראה זוהר ונקי יותר מפגמים. אם הסיבה לפילינג שטחי הייתה אקנה, פעילות המחלה צריכה לרדת ופחות פצעים חדשים יופיע על עורך.

אם עברת פילינג בינוני, עורך יהיה נקי מכתמים ונזקי שמש כולל נגעים טרום סרטניים. אפ עברת פילינג עמוק, חלק גדול של קמטים במיוחד סביב הפה ובלחיים ייעלמו לשנים רבות יחד עם היעלמות רוב הכתמים.


איך אחליט איזה פילינג מתאים לי?

אינך אמור/ה להחליט איזה פילינג יתאים למצבך. עליך לגשת להתייעצות לרופא מומחה המתמחה בתחום של פילינגים רפואיים.

רק לאחר שיבחן את עורך ואת מצבך הרפואי וישקול אלטרנטיבות טיפוליות רלוונטיות, תקבל/י המלצה על סוג הפילינג המתאים למצב עורך.

שאלות ותשובות בנושא

האם פילינג מתאים רק לנשים?

כמובן שלא. גם גברים הם מועמדים טובים לעבור כל פילינג רפואי.

האם הטיפול כואב?

פילינג שטחי אינו כרוך בכאב. לרוב חשים צריבה קלה בעת מריחת תמיסת הקילוף, ותו לא. פילינג בינוני ועמוק מתבצעים תחת טשטוש שניתן דרך הוריד או כדורים לבליעה. לאחר ביצוע הפעולה, לא חשים כאב.

תגובות

  • חיה הרפז 31 במאי 2023 23:49

    בת 73 מאד מקומטת.
    מעונינת בפילינג בינוני או עמוק .
    אבל האם מותר לי.
    כי אני סובלת מסכרת ולחץ דם גבוה.שמאוזנים.
    עברתי טיפול בסיליקון ומעל השפה, ובקמטי המריונטה לפני 18 שנה.
    הקמטים מעל השפה חזרו עמוקים מאד.
    נאמר לי שאסור להזריק על סיליקון.
    ולהמיסו דרוש ניתוח שהוא יקר.
    ולא כל רופא מבצע את זה.

     הגב

    1. מערכת מדיקו 6 ביוני 2023 14:21

      היי חיה,
      להלן רשימת רופאים העוסקים בתחום הפילינג
      תוכלי לבחור רופא לפי מיקום מגורייג וברפמטרים נוספים על פיהם ניתן לבצע סינון ולקבוע תור ליעוץ

       הגב

  • רונן דקל 24 בנובמבר 2020 13:59

    מעוניין בפילינג בינוני .
    אשמח לקבל פרטים ולקבוע פגישה

     הגב

    1. מערכת מדיקו 26 בנובמבר 2020 9:39

      שלום רונן,
      תוכל להשתמש בכלי החיפוש שלנו ולחפש רופאים המבצעים פילינג רפואי.
      בברכה, צוות מדיקו.

       הגב

המדריך נכתב בתמיכה של

ד"ר מרינה לנדאו
רפואת עור
ד"ר מרינה לנדאו הינה מומחית לרפואת עור ומין, רופאה בכירה בבית החולים וולפסון, בעלת מרפאה פרטית בהרצליה. ד"ר לנדאו משלבת את הידע המקצועי שצברה במהלך השנים בפיתוח גישות חדשניות לשמירה על איכות ובריאות העור עם...

תמונות לפני ואחרי של רופאים מהאתר