טיפול במכשיר לומניס – Lumenis M22

מדיקו > מדריכים > מכשור טכנולוגי לרפואת עור ואסתטיקה > טיפול במכשיר לומניס – Lumenis M22
טיפול במכשיר לומניס – Lumenis M22
כמה עולה: 3,000 - 10,000
15 תמונות של טיפול במכשיר לומניס – Lumenis M22
זמן החלמה: מיידי
סוג הרדמה: ללא

מדריך טיפול במכשיר לומניס – Lumenis M22

מהו מכשיר הלומניס 22M ?

לומניס M22 היא תחנת עבודה לשימוש צוות פארא-רפואי או קוסמטיקאיות הכוללת 3 טכנולוגיות שונות לטיפול באינדיקציות שונות:

קרן IPL- Intense Pulsed Light- או בעברית אור הבזקי המשמש להסרת שיער, הצערת עור וטיפול בפיגמנטציה קלה.

שיטת הבזקי האור (IPL) מבוססת של הקרנת קרן אור עם אורכי גל משתנים אל שורש השערה שמובילה לחימום האזור והמתת השורש. זאת בניגוד לשיטות המבוססות על לייזר שם נשלח גל אחד עוצמתי שכולו בנוי מקרניים בעלות אותו אורך גל.

במכשיר הלומניס M22 קיימים שני מודלים להפעלת טיפול באור הבזקי- IPL אוניברסלי בשיטת (OPT (Optimal Pulse Technology המשמשת להצערת העור והסרת שיער ו ResurFX אשר שולחת קרן מקטעית ומשמשת לטיפולים לשיוף קל של העור והעלמת פיגמנטציה.

מספר קרני האור במכשיר הלומיניס M22 ניתנות לכיוונון, ובכך הופכות את המכשיר ליעיל עבור מגוון רחב יחסית של גווני עור ושיער לעומת שיטות אחרות.

בנוסף התחנה כוללת גם ידית Nd:YAG long pulse המשמשת לטיפול בוורידי רגליים בולטים ו Qs Nd:YAG   המשמשת בעיקר לטיפול בפיגמנטציה קלה ויכולה לשמש גם בהסרת קעקועים.


האם טיפול ב לומניס 22M מתאיפ לי?

כל הסרת שיער יכולה להתבצע ע"י מכשיר הלומניס M22 והיא מתאימה לכל גווני העור. טיפולים בפיגמנטציה ו/או הצערת עור, כמו גם טיפול בוורידים בולטים יכולים להיעשות במקרים קלים עד בינוניים.


למה עלי לצפות מהטיפול ?

הסרת שיער בשיטת IPL דורשת הכנה מוקדמת – יש לגלח את השיער באזור הטיפול מבעוד מועד על מנת שלא השערות לא יקלטו את הקרן, דבר שעלול לגרום לצריבה בעור.

במהלך הטיפול מורחים ג'ל על האזור המיועד המסייע בקירור והרגעת האזור. לאחר מכן עוברים עם המכשיר, היורה פולסים מהירים על פני האזור, 1-3 ס"מ בכל פעם.

הטיפול בלומניס M22 אינו כואב ואינו מצריך שימוש במאלחש.


מהם הסיבוכים ותופעות הלוואי הפוטנציאליים מהטיפול ?

מדובר בטכנולוגיה בטוחה מאד, שאינה גורמת לתופעות לוואי משמעותיות והסיכונים הטמונים בה נמוכים משמעותית בהשוואה לטכנולוגיות אחרות, כמו לייזר, למשל.

הטיפול בלומניס M22 כמעט שאינו פוגע או משבש את שגרת יומו של המטופל.


איך נראית ההחלמה מהטיפול ב לומניס 22M ?

ההחלמה מטיפול הסרת שיער IPL מהירה מאד, מכיוון שהשיטה נחשבת לבלתי פולשנית או אגרסיבית מדי מבחינת השפעותיה על הגוף.

המטופל יכול לשוב כבר באותו היום לשגרת יומו. תופעות לוואי אפשריות, כנפיחות, אדמומיות או כאב קל, הן בדרך כלל מזעריות ואינן פוגעות בתפקוד.

במקרים קשים יותר של כוויות כתוצאה מחשיפה לשמש או מתפעול לא נכון של המכשיר, מומלץ לפנות למטפל או לרופא לקבלת הוראות להמשך טיפול.

שאלות ותשובות בנושא

כמה זמן אורך הטיפול?

טיפול באזורי שטח קטנים (כמפשעות או שפה עליונה) נמשך כרבע שעה בממוצע, ואילו טיפול באזורי שטח נרחבים (רגליים, גב) נמשך בין 35-40 דקות בממוצע.

תוך כמה זמן ניתן לצפות לתוצאות מהטיפול ב לומיניס 22M?

תוצאות הטיפול הסופיות תורגשנה לרוב לאחר 6-12 טיפולים. נתון זה משתנה מאדם לאדם ומאזור אחד בגוף למשנהו אך מרבית המטופלים יבחינו בתוצאות ראשונות תוך מספר ימים לאחר הטיפול הראשון.

מהן האלטרנטיבות לטיפול?

ישנם לא מעט מכשירים להסרת שיער בטכנולוגיית ה IPL בשוק, למשל: מכשיר הGMAX של חברת סינרון, מכשיר הסופרנו של מדיקל נובה, מכשיר ה-DEKA האיטלקי או מכשיר להסרת שיער MP4 של חברת שארפלייט טכנולוגיות.

תגובות

המדריך נכתב בתמיכה של

ד״ר גיא שלום
רפואת עור
ד"ר גיא שלום הינו מומחה לרפואת עור ואסתטיקה, בעל מרפאה פרטית בנס ציונה. ד"ר שלום שימש כעורך, חבר מערכת או סוקר בכתבי עת מדעיים ומקצועיים, נוטל חלק בפרסום מאמרים מדעיים ומקצועיים רבים בתחום רפואת העור...

תמונות לפני ואחרי של רופאים מהאתר