ניתוח הקטנת חזה: המדריך המלא

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר זליגסון
השאירו פרטים או חייגו
077-2309316

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירורגיה פלסטית

    נשים בעלות חזה גדול מדי עלולות לסבול לאורך השנים מבעיות רפואיות אורתופדיות ודרמטולוגיות,לפיכך,רבות מהן בוחרות להקטין את החזה ולעצב אותו. ניתן לבצע את הניתוח החל מגיל 18, אך ישנם מקרים בהם מבוצע הניתוח גם בגילאים מוקדמים יותר. הניתוח כרוך בהותרת צלקות, אך בדרך כלל שביעות הרצון של המטופלות מההליך גבוהה ביותר

    על כל השאלות עונה ד"ר גיל זליגסון בתכנית המילון הרפואי בווידאו בהנחיית פרופ' רפי קרסו

    מדוע נשים בוחרות להקטין את החזה שלהן? כיצד מבוצעת הקטנת החזה בפועל? מהו הגיל המינימלי לביצוע הניתוח? האם זה נכון שלא ניתן להניק לאחר ניתוח הקטנת חזה לנשים?

    מאילו סיבות נשים מבצעות ניתוח להקטנת חזה?

    נשים בעלות חזה גדול מדי עלולות לסבול ממגוון בעיות, הן במישור הרפואי והן במישור האישי. במישור הרפואי, קיימות שתי סיבות מרכזיות שמניעות נשים להקטין את החזה שלהן:

    • משקל החזה גורם לכאבי גב וכאבים בצוואר בשלבים הראשונים ובהמשך הדרך אף עלול לגרום לעקמת של עמוד השדרה
    • החזה המונח על שטח פני הבטן, יוצר מצב של לחות קבועה בין החזה לבטן, מה שעלול להוביל להתפתחות של פטרת, גרד, פריחה ותחושה לא נוחה באופן קבוע.

    במישור האישי, חזה גדול מדי עלול לגרום למבוכה ותחושת חוסר נוחות חברתית. לדוגמא, בהתמודדות עם לטישת עיניים מצד הסביבה, במיוחד בחוף הים או הבריכה, אך גם בחיי היומיום. אצל נשים רבות מוביל מצב זה לפגיעה ארוכת טווח בביטחון העצמי.

    למדריך "ניתוח הקטנת חזה" הכולל תמונות לפני ואחרי ומחירים

    החל מאיזה גיל נכון לבצע ניתוח הקטנת חזה לנשים?

    רצוי לבצע את ניתוח הקטנת החזה לאחר שהחזה הגיע לגודלו הסופי והוא לא צפוי להמשיך ולגדול – בדרך כלל מדובר בגיל 18. יחד עם זאת לא מדובר בחוק בל יעבור ולעיתים מבוצע הניתוח גם בגילאים מוקדמים יותר. המטרה היא למנוע התפתחות של בעיות פסיכוסוציאליות אצל אותן נערות בגיל ההתבגרות, הסובלות מ"תשומת לב" עודפת מצד בני ובנות גילן. במצבים חריגים במיוחד, בהן החזה ענק והקושי החברתי רב, יבוצע הניתוח בגיל מוקדם ביותר, בעוד החזה צפוי להמשיך ולגדול אח"כ, כאשר המטופלת והוריה מיודעים כי יתכן והנערה תצטרך לעבור הקטנת חזה חוזרת בעתיד.

    כיצד מתוכנן ניתוח הקטנת חזה לנשים?

    במסגרת ניתוח הקטנת חזה לנשים מבוצעות למעשה 2 פעולות:

    1. הסרת חלק מנפח השד ועודפי העור הנלווים , זאת על מנת ליצור  חזה מעוצב בגודל, בגובה ובתצורה הרצויים.
    2. ניוד של הפטמה כלפי מעלה למקומה החדש ובמידת הצורך, הקטנת היקף העטרה. ניוד הפטמה יכול להתבצע בשתי טכניקות מרכזיות:
    • ניוד על גבי גבעול שאחראי על אספקת הדם לפטמה
    • ניתוק הפטמה והשתלתה מחדש במיקום הנדרש

    במרבית המקרים, מבוצע הניוד באמצעות הטכניקה הראשונה. רק כאשר מדובר בחזה גדול ביותר, שבו מרחק ניוד הפטמה רב וקיים סיכון לחיות הפטמה לאחר הניוד, מבוצע הניוד באמצעות הטכניקה השנייה.

    האם אפשר להניק לאחר ניתוח הקטנת חזה?

    ככלל, עבור נשים שעברו ניתוח הקטנת חזה לנשים, קיימת סבירות לא מבוטלת שהן לא תוכלנה עוד להניק. יחד עם זאת, הדברים תלויים מאוד בהיקף ההקטנה שבוצעה ,מרחק ניוד הפטמה ושיטת הניוד. כאשר מדובר בהקטנה משמעותית מחזה גדול מאוד קיימת סבירות גבוהה לכך שהאישה לא תוכל עוד להניק. כאשר מדובר בניתוח קטן יחסית, שבמסגרתו נותרות מרבית תעלות החלב מחוברות לפטמה, מרבית הסיכויים כי יכולת ההנקה של האישה תשמר.

    הנקה לאחר ניתוח הקטנת חזה

    האם נותרות צלקות לאחר הניתוח?

    ניתוח הקטנת חזה לנשים כרוך בהותרת לפחות שתי צלקות מחויבות: צלקת אחת סביב עטרת הפטמה וצלקת שניה אורכית , הממוקמת בין העטרה לבין הקפל התת-שדי (קפל החיבור בין השד לבטן), שהיא הצלקת המשמעותית יותר. בהקטנה משמעותית של השד יש צורך לבצע גם חתך בקפל התת-שדי על מנת לעצב את השד כנדרש, מה שכרוך בהותרת צלקת שלישית נוספת, אם כי מדובר בצלקת נסתרת.

    האם ניתן לשלב ניתוח הקטנת חזה עם ניתוח מתיחת בטן?

    למדריך "ניתוח מאמי מייקאובר – Mommy Makeover" הכולל תמונות לפני ואחרי ומחירים

    ניתוח מתיחת בטן

    בהחלט ניתן לשלב ניתוח הקטנת חזה עם ניתוח מתיחת בטן. היתרון בשילוב שני הניתוחים יחד הוא לחסוך למטופלת שני ביקורים בחדר הניתוח, אך במידה ומדובר בשני ניתוחים גדולים ומשמעותיים, כל אחד בפני עצמו, מועדף לבצע כל ניתוח בנפרד. הפרדת הניתוחים מאפשרת הגעה לתוצאות טובות יותר בכל אחד מן הניתוחים.


    ד"ר גיל זליגסון
    כירורגיה פלסטית
    ד"ר גיל זליגסון הינו מומחה לכירורגיה פלסטית, מנתח בביה"ח אסותא ב"ש, בביה"ח אסותא ת"א ובמרכז הרפואי עתידים. את מירב זמנו ומרצו מקדיש ד"ר זליגסון לתחום הכירורגיה הפלסטית האסתטית ומקפיד להשתתף בכנסים בינלאומיים ולהתעדכן בטכניקות חדישות...

    להתייעצות עם ד"ר זליגסון
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2309316

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות