טיפול במכשיר ליפולייף – Lipolife

מדיקו > מדריכים > מכשור טכנולוגי לרפואת עור ואסתטיקה > טיפול במכשיר ליפולייף – Lipolife
טיפול במכשיר ליפולייף – Lipolife
כמה עולה: 12,000-30,000
21 תמונות של טיפול במכשיר ליפולייף – Lipolife
זמן החלמה: מספר ימים
סוג הרדמה: הרדמה מקומית

מדריך טיפול במכשיר ליפולייף – Lipolife

מה זה ליפולייף Lipolife?

מדובר במכשיר לשאיבת שומן בסיוע לייזר לשאיבה והידוק העור. המכשיר כולל תחנה לביצוע הזלפת נוזל הרדמה לרקמת השומן המיועדת לשאיבה, תחנת שאיבה היוצרת ואקום בין 60-90 KPA ותחנת לייזר 1470 נאנומטר המחוברת בסיב אופטי לצינורית השאיבה.

במקביל לפעולת השאיבה מבוצעת גם ההפעלה בלייזר אשר גורם לחימום ופציעה מבוקרת של הרקמה התת עורית. תהליך החלמת הפציעה הטראומטית מלווה בהיווצרות קולגן ואלסטין המותחים את העור באותו אזור בו נשאבה רקמת השומן.


האם טיפול בליפולייף (שאיבת שומן בסיוע לייזר) מתאים לי?

מטופלים אשר מעוניינים להיפטר מאזור הסובל מ"כרית" שומן שאינה מגיבה לדיאטה ו/או לפעילות גופנית בהחלט מתאימים לטיפול זה, בתנאי שאינם סובלים מעודף משקל משמעותי מתאימים לטיפול זה.

במהלך הטיפול תשאב רקמת השומן העודפת אל מחוץ לגוף והאזור יישאר מרוקן.

על מנת להבטיח שהאזור שטופל לא יוותר מדולדל ולא מתוח לאחר ריקונו במקביל לשאיבה מבוצע טיפול בלייזר באמצעות אותו המכשיר שמטרתו מתיחת העור ומיצוקו, כך שהתוצאה הסופית שתתקבל תהיה צמצום ההיקף ומתיחת העור.


תמונות לפני ואחרי


למה עלי לצפות מהטיפול?

טיפול שאיבת שומן בסיוע לייזר הינו טיפול יעיל, קצר ולא כואב. מדובר בהליך עם פרופיל בטיחות מצוין ויעילות מקסימלית, שכן במהלכו רקמת השומן מוצאת אל מחוץ לגוף.

במהלך ההליך מבוצע חיטוי של האזור המטופל, לאחריו הרדמה מקומית של האזור בו יבוצע פתח הכניסה. לאחריו מוחדרת צינורית זעירה המזליפה חומר הרדמה מקומי לכל האזור שנועד לשאיבה כך שמתקבלת הרדמה מקומית טובה של כלל הרקמה.

כשכל האזור מורדם היטב מוחדרת צינורית השאיבה שעימה גם יש סיב אופטי המוליך את הלייזר למקום הטיפול.

בעת השאיבה לא מורגש כאב והשומן מסולק החוצה למיכל פסולת או למיכל סטרילי שישמש אותנו במידה ואנו מעוניינים להזריקו למקום אחר בגוף.


איך ירדימו אותי?

ההרדמה מקומית לאזור הטיפול עצמו.


האם הטיפול הוא כואב?

הטיפול לא רק שאינו כואב אלא למעשה הוא כמעט ואינו מורגש.


האם מדובר בטיפול אחד או כמה טיפולים?

מדובר בטיפול אחד בלבד, מפגש בודד במרפאה,  זהו אחד מהיתרונות המשמעותיים של המכשיר.


מהם הסיבוכים ותופעות הלוואי הפוטנציאליים מהטיפול?

ההליך פשוט לביצוע ובטוח ביותר אולם קיימים סיבוכים תאורטיים ותופעות לוואי שאינן רצויות:

  • נפיחות
  • שטפי דם
  • כאבים מקומי

תופעות אלו עלולות להימשך מספר ימים. זיהומים מאוד נדירים אולם יתכן שייווצרו ואז תידרשו לנטול אנטיביוטיקה. תופעת לוואי נוספת אפשרית היא היווצרות הצטברות נוזלים ברקמה המטופלת הנקראת סרומות, ועל מנת להפחית אפשרות של היווצרות תופעת לוואי זו תתבקשו ללבוש תחבושת לוחצת או בגד לוחץ על אזור הטיפול למספר שבועות.

תופעת הלוואי המופיעה בפרקי זמן ארוכים יותר הינה היווצרות אי סדירות במקום הטיפול עד להיווצרות קמטוטים או קמטים עדינים, עקב חוסר התאמה בין אפקט המתיחה המתקבל לבין כמות השומן שנשאב.

ככל ששואבים יותר שומן הסבירות להיווצרות תופעות לוואי לא רצויות עולות ועל מנת להפחיתן בשאיבה של כמות שומן גבוהה יותר סביר שהרופא המטפל יבקש לבצע את ההליך בחדר ניתוח תחת הרדמה מלאה.

חשוב לציין כי סיבוך מאוד נדיר של שאיבת שומן, המתרחש אחת לאלפי/עשרות אלפי שאיבות הינה פגיעה בכלי דם שלאחריה יש כניסת טיפות שומן לתוכו, דבר היוצר תסחיף שומני. מצב זה עלול להוביל לתוצאה קטסטרופלית אולם הוא נדיר ביותר.


מהן האלטרנטיבות לטיפול?

בכל מקרה בו אין כמות שומן משמעותית ניתן לבצע טיפול בהמסת שומן ולא שאיבה. במקרים בהם כמות השומן גדולה מאוד עדיף לשקול ניתוח למתיחת בטן.


איך נראית ההחלמה מהטיפול שאיבת שומן בסיוע לייזר?

בימים שלאחר ההליך צפויה להיות באזור המטופל נפיחות, תחושת אי נוחות עד כאב קל עם אפשרות לשטפי דם. לעתים חלק מהעור באזור הטיפול יהיה מעט אדום. בשבוע-שבועיים שלאחר ההליך תופעות אלו צפויות לחלוף לאט לאט.

על מנת למקסם את אפקט המתיחה ו/או להפחית אפשרות של אי סדירות לרוב יבקש הרופא המטפל ללבוש מחוך או תחבושת לוחצת שתלחץ על האזור המטופל אותה לרוב יש להשאיר ל-3 שבועות מינימום עם הסרה רק בזמן המקלחת.

לאחר 3 שבועות ניתן יהיה להסיר חבישה זו למספר הפסקות בנות מספר שעות במהלך היממה (לדוגמה בלילה). בזמן זה שלאחר השבועיים שלושה הראשונים רוב תופעות הלוואי המקומיות יחלפו, אולם יכולה להופיע נוקשות באזור המטופל או בצקת קלה שאינה נראית בעין אך מורגשת במישוש. תופעות אלו יכולות להימשך גם 3 חודשים ולעתים 6 חודשים לאחר ההליך והן אינן נראות בצורה בולטת אך בעיקר מורגשות על ידי המטופל.


תוך כמה זמן ניתן לצפות לתוצאות מהטיפול בליפולייף?

לרוב הירידה בהיקפים וגודל האזור המטופל היא מיידית. אפקט המתיחה גם הוא מורגש סביב ההליך אולם תוצאותיו הסופיות מורגשות כ-6 עד 8 חודשים לאחר ההליך.

שאלות ותשובות בנושא

האם השומן יכול לחזור לאיזור ממנו בוצעה שאיבת השומן?

התשובה היא לא, בעצם הפעולה שומן שיוצא מהגוף אינו חוזר וזהו אחד היתרונות הגדולים של הטיפול בליפו לייף

האם ליפולייף יכולה לעזור במקרה של סנטר כפול?

כן בהחלט, אחד ההתוויות של המכשיר הינו לטפל בדיוק במקרים של סנטר כפול

באלו איזורים בגוף יכול ליפולייף לטפל?

האיזורים הם; בטן, מותניים, ירכיים, בקרב גברים עם שד גדול-גניקומסטיה גם אפשר לטפל,  ובאשר למיצוק העור מתאימה במיוחד לסנטר, צוואר ופנים.

תגובות

המדריך נכתב בתמיכה של

ד״ר גיא שלום
רפואת עור
ד"ר גיא שלום הינו מומחה לרפואת עור ואסתטיקה, בעל מרפאה פרטית בנס ציונה. ד"ר שלום שימש כעורך, חבר מערכת או סוקר בכתבי עת מדעיים ומקצועיים, נוטל חלק בפרסום מאמרים מדעיים ומקצועיים רבים בתחום רפואת העור...

תמונות לפני ואחרי של רופאים מהאתר