שאיבת שומן ללא ניתוח

מדיקו > מדריכים > כירורגיה פלסטית > שאיבת שומן ללא ניתוח
שאיבת שומן ללא ניתוח
רופאים שעשויים לסייע לך: 3 רופאים בתחום שאיבת שומן ללא ניתוח
כמה עולה: 12,000 - 30,000
21 תמונות של שאיבת שומן ללא ניתוח
זמן החלמה: כ-2 שבועות
סוג הרדמה: מקומית או כללית

מדריך שאיבת שומן ללא ניתוח

מה היא שאיבת שומן?

שאיבת שומן היא הליך בו מבוצעת הוצאת רקמת שומן עודפת מאזור מסוים אל מחוץ לגוף באופן זעיר פולשני, כלומר דרך צינורית שאיבה דקה המוחדרת לעור דרך חור קטן יחסית.

ההליך יתחיל בהזלפת נוזל הרדמה לרקמת השומן המיועדת לשאיבה, ולאחריה שאיבה באמצעות תחנת שאיבה היוצרת ואקום בין 60 ל90 KPA דרך צינור המחובר לקאנולת (צינורית) השאיבה.

לרוב הליך השאיבה יבוצע במקביל להנעת הצינורית הלוך ושוב ברקמה לצורך "שבירת" רקמת השומן, כך שתוכל להישאב בקלות דרך הצינורית.

צפו בסרטון: ד"ר גיא שלום על שאיבת שומן ללא ניתוח


האם טיפול בשאיבת שומן מתאים לי?

מטופלים אשר מעוניינים להיפטר מאזור הסובל מ"כרית" שומן שאינה מגיבה לדיאטה ו/או לפעילות גופנית בהחלט מתאימים לטיפול זה, בתנאי שאינם סובלים מעודף משקל משמעותי מתאימים לטיפול זה.

במהלך הטיפול תשאב רקמת השומן העודפת אל מחוץ לגוף והאזור יישאר מרוקן.


תמונות לפני ואחרי


למה עלי לצפות מהטיפול?

טיפול שאיבת שומן הינו טיפול יעיל, קצר ולא כואב. מדובר בהליך עם פרופיל בטיחות מצוין ויעילות מקסימלית, שכן במהלכו רקמת השומן מוצאת אל מחוץ לגוף.

במהלך ההליך מבוצע חיטוי של האזור המטופל, לאחריו הרדמה מקומית של האזור בו יבוצע פתח הכניסה. לאחריו מוחדרת צינורית זעירה המזליפה חומר הרדמה מקומי לכל האזור שנועד לשאיבה כך שמתקבלת הרדמה מקומית טובה של כלל הרקמה.

כשכל האזור מורדם היטב מוחדרת צינורית השאיבה. בעת השאיבה לא מורגש כאב והשומן מסולק החוצה למיכל פסולת או למיכל סטרילי שישמש אותנו במידה ואנו מעוניינים להזריקו למקום אחר בגוף.

שאיבת שומן ללא ניתוח


מהם הסיבוכים ותופעות הלוואי הפוטנציאליים מהטיפול?

ההליך פשוט לביצוע ובטוח ביותר אולם קיימים סיבוכים תאורטיים ותופעות לוואי שאינן רצויות. בד"כ סביב ההליך ייווצרו נפיחות, שטפי דם, וכאבים מקומיים שעלולים להימשך מספר ימים. זיהומים מאוד נדירים אולם יתכן שייווצרו ואז תידרשו לנטול אנטיביוטיקה.

תופעת לוואי נוספת אפשרית היא היווצרות הצטברות נוזלים ברקמה המטופלת הנקראת סרומות, ועל מנת להפחית אפשרות של היווצרות תופעת לוואי זו תתבקשו ללבוש תחבושת לוחצת או בגד לוחץ על אזור הטיפול למספר שבועות.

תופעת הלוואי המופיעה בפרקי זמן ארוכים יותר הינה היווצרות אי סדירות במקום הטיפול עד להיווצרות קמטוטים או קמטים עדינים, עקב חוסר התאמה בין אפקט המתיחה המתקבל לבין כמות השומן שנשאב, דבר שניתן לצמצום כאשר שאיבת השומן מבוצעת בסיוע לייזר או בשילוב עם טיפול ע"י מיכשור אחר שמטרתו לייצר מתיחת עור.

ככל ששואבים יותר שומן הסבירות להיווצרות תופעות לוואי לא רצויות עולות ועל מנת להפחיתן בשאיבה של כמות שומן גבוהה יותר סביר שהרופא המטפל יבקש לבצע את ההליך בחדר ניתוח תחת הרדמה מלאה.

חשוב לציין כי סיבוך מאוד נדיר של שאיבת שומן, המתרחש אחת לאלפי/עשרות אלפי שאיבות הינה פגיעה בכלי דם שלאחריה יש כניסת טיפות שומן לתוכו, דבר היוצר תסחיף שומני. מצב זה עלול להוביל לתוצאה קטסטרופלית אולם הוא נדיר ביותר.

שאיבת שומן ללא ניתוח


מהן האלטרנטיבות לטיפול?

בכל מקרה בו אין כמות שומן משמעותית ניתן לבצע טיפול בהמסת שומן ולא שאיבה. במקרים בהם כמות השומן גדולה מאוד עדיף לשקול ניתוח למתיחת בטן.


איך נראית ההחלמה משאיבת שומן?

בימים שלאחר ההליך צפויה להיות באזור המטופל נפיחות, תחושת אי נוחות עד כאב קל עם אפשרות לשטפי דם. לעתים חלק מהעור באזור הטיפול יהיה מעט אדום. בשבוע-שבועיים שלאחר ההליך תופעות אלו צפויות לחלוף לאט לאט.

על מנת למקסם את אפקט המתיחה ו/או להפחית אפשרות של אי סדירות לרוב יבקש הרופא המטפל ללבוש מחוך או תחבושת לוחצת שתלחץ על האזור המטופל אותה לרוב יש להשאיר ל3 שבועות מינימום עם הסרה רק בזמן המקלחת. לאחר 3 שבועות ניתן יהיה להסיר חבישה זו למספר הפסקות בנות מספר שעות במהלך היממה (לדוגמה בלילה).

בזמן זה שלאחר השבועיים שלושה הראשונים רוב תופעות הלוואי המקומיות יחלפו, אולם יכולה להופיע נוקשות באזור המטופל או בצקת קלה שאינה נראית בעין אך מורגשת במישוש. תופעות אלו יכולות להימשך גם 3 חודשים ולעתים 6 חודשים לאחר ההליך והן אינן נראות בצורה בולטת אך בעיקר מורגשות ע"י המטופל.

שאיבת שומן ללא ניתוח


תוך כמה זמן ניתן לצפות לתוצאות מהטיפול?

לרוב הירידה בהיקפים וגודל האזור המטופל היא מיידית. תוצאותיו הסופיות של ההליך מורגשות כ6 עד 8 חודשים לאחר הטיפול.

שאלות ותשובות בנושא

האם התוצאות של שאיבת שומן בלתי הפיכות?

בזמן שאיבת השומן תאי שומן מוסרים לצמיתות, אם כי לרוב נשארים תאי שומן שאריתיים גם באיזורי השאיבה. אבל אם תהיה עליה חוזרת במשקל, תאי שומן קיימים יכולים להתנפח בשאר הגוף. כדי לשמור על הגזרה החדשה אחרי הניתוח, חשוב לשמור על התזונה ולבצע בקביעות פעילות גופנית.

האם אזדקק למתיחת עור אחרי שאיבת שומן?

תלוי במצב העור וכמות השומן הנשאב וכמובן בהמלצות הרופא המנתח.

האם לאחר שאיבת שומן נשארת צלקת?

אכן תיווצר צלקת באותו אזור שבוצעה בו שאיבת שומן, אך זוהי צלקת לא גדולה בגודל 3-4 מ"מ.

תגובות

המדריך נכתב בתמיכה של

ד״ר גיא שלום
רפואת עור
ד"ר גיא שלום הינו מומחה לרפואת עור ואסתטיקה, בעל מרפאה פרטית בנס ציונה. ד"ר שלום שימש כעורך, חבר מערכת או סוקר בכתבי עת מדעיים ומקצועיים, נוטל חלק בפרסום מאמרים מדעיים ומקצועיים רבים בתחום רפואת העור...

תמונות לפני ואחרי של רופאים מהאתר