אסתטיקת הפנים והשיניים: לחיוך מושלם

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר בן דוד
השאירו פרטים או חייגו
077-2307753

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    החיוך המושלם מורכב מהשיניים, החניכיים שסביבן, השפתיים והאזור שמסביב לשפתיים. שיניים ישרות ולבנות, חניכיים בריאות ורודות ולא אדומות, נפוחות או מדממות. שפתיים בשרניות ועסיסיות וכאלה שמשדרות לחות, והאזור שמסביב לשפתיים עם עור חלק ומתוח ללא קמטים

    צפו בד"ר סיגל בן דוד מסבירה על כך בראיון לתכנית בקו הבריאות

    מהן השיטות להלבנת השיניים?

    להשגת שיניים ישרות ולבנות לעתים מספיקה הלבנת שיניים, ישנן 2 שיטות להלבנת השיניים:

    השיטה הביתית– המטופל מקבל סדים שמתאימים לשיניו, שם בהם חומר הלבנה ומרכיב אותם במשך מספר שעות ביום או למשך הלילה לתקופה של כעשרה ימים.

    הלבנה במרפאה- רופא/ת השיניים מניח חומר הלבנה מרוכז על שיני המטופל לאחר הכנת הפה לטיפול, הטיפול נעשה בפיקוח מאחר ומדובר בחומר הלבנה בריכוז גבוה, לאחר כשעה מושגת תוצאה ראשונית שמושלמת במהלך יומיים נוספים.

    בעת ביצוע הלבנת שיניים יש להימנע מחשיפה למזון ולשתייה בעלי צבע דומיננטי כגון חום, אדום וכתום (לדוגמא: קולה, קפה, תה, יין אדום, קטשופ כורכום וכדומה).

    השגנו שיניים לבנות אבל הן לא ישרות- מה לעשות?

    כיום ניתן ליישר שיניים באמצעות סדים שקופים, לאחר בחינת המקרה ונטילת מידות המטופל מקבל סדרת סדים.

    המטופל שם כל סד במשך שבוע ובסיום השבוע עובר לסד הבא בסדרה, וכך חוזר חלילה כל שבוע, עד לסיום הסדרה.

    כל סד מזיז את השיניים לעמדה הרצויה, בסיום התהליך מתקבלת קשת שיניים ישרה. בתהליך זה יש להיות עם הסדים כל הזמן למעט זמני אכילה.

    היתרון בשיטה שהיא מאוד אסתטית, לא ניתן לדעת שהמטופל עובר יישור שיניים וכן שניתן לנקות את השיניים ללא כל הפרעה (בהשוואה לשיטות ליישור שיניים שבהן מודבקות קוביות לשיניים).

    לעתים לא ניתן להסתפק בהלבנה וביישור שיניים מאחר והשיניים פגומות מאוד, אם בגלל מבנה אנטומי ובו יש בשיניים חרירים או פני שטח לא חלקים שמידי קולטים כל צבע או בגלל סתימות גדולות או כתרים ישנים, שיניים קצרות שלא נראות בחיוך כלל או מרווחים גדולים בין השיניים או שצבע השיניים לא הגיב טוב להלבנות השיניים ואז אנו מציעים את ציפויי השיניים או כתרי הזירקוניום.

    ישנם ציפויי חרסינה וציפויי קומפוזיט

    ציפויי קומפוזיט- נעשים בפגישה אחת על ידי הרופא שמעצב את צורת השיניים מחומר הקומפוזיט שמשמש לביצוע סתימות, החומר זול יחסית לציפויי החרסינה, אין צורך בהסרת חומר שן כפי שצריך כשמכינים שיניים לציפויי חרסינה, התוצאה יפה אך בהשוואה לציפויי חרסינה פחות נשמרת עם השנים.

    ציפויי חרסינה נעשים בשתי פגישות: בפגישה הראשונה- הרופא מכין את השיניים (משחיז אותן בהתאם לצורך) ולוקח מידות. המידות עוברות לטכנאי השיניים שמכין את הציפויים.

    בפגישה השנייה- לאחר מדידת הציפויים מדביקים אותם ומקבלים חיוך בו אנו קובעים את מראה השיניים וצבען, באותו אופן נעשים כתרי הזירקוניה, כתר לעומת ציפוי מקיף את כל השן ומיועד למקרים בהם השן מאוד הרוסה ולא מספיק ציפוי כדי לשחזר את צורתה היפה.

    ומה עם השפתיים?

    לעתים השפתיים חסרות סימטריה או דקות מדי או שאיבדו מנפחן וצבען עם הגיל.

    ניתן באמצעות מילוי של חומצה היאלורונית לעצב ולעבות את השפתיים מראה מלא יותר סימטרי ועדיין טבעי, בטכניקות הזרקה עדינה ניתן ליצור מראה טבעי ועם זאת מלא.

    החומצה ההיאלורונית– הינו חומר בטוח לשימוש, שנשאר בממוצע כשנה ותורם לנפח אותו נרצה להעניק לשפתיים. החומר בטוח לשימוש שכן גם יש חומר שמפרק אותו במקרה הצורך.

    היאלורונידאז– להבדיל מסיליקון שהדרך היחידה להוציאו היא באמצעות ניתוח יקר אותו מבצעים רק מספר קטן של מומחים בארץ.

    מסביב לשפתיים מופיעים עם הגיל קמטוטים הידועים כקמטי עישון או בסלנג המקצועי "בר קוד" אלו אותם קמטוטים קטנים מעל ומתחת לשפה.

    במספר מפגשים בהם מזריקים חומצה היאלורונית עדינה אל אותם הקמטים ניתן לטשטש ואף להעלים אותם.

    אז עם שיניים לבנות וישרות, שפתיים עסיסיות ועור חלק וצעיר מסביבן קיבלנו חיוך צעיר בריא ויפה.


    ד"ר סיגל בן דוד
    רפואה אסתטית
    ד"ר סיגל בן דוד עוסקת ברופאת שיניים כללית משנת 1998 ובעלת מרפאה פרטית בהרצליה. משנת 2005 מבצעת ניתוחים והשתלות תוך התמחות בהתמודדות עם חרדה דנטלית (פחד מרופא שיניים). במהלך השנים הרצתה לרופאי שיניים ולשינניות במכללת ספרינגפילד...

    להתייעצות עם ד"ר בן דוד
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2307753

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות