שיקום הפה מאלף עד תו

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר פילר
השאירו פרטים או חייגו
077-9965580

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    20%-30% מהישראלים זקוקים להשתלות שיניים מורכבות, עקב עששת קשה ונסיגת חניכיים.  ד"ר גרגורי פילר, רופא שיניים בעל מרפאה ותיקה בטבריה, ומטופל שלו שעבר את התהליך, מספרים על השלבים בדרך לשיקום פה מלא עם תוצאה טבעית ויפה

    ד"ר גרגורי פילר, רופא שיניים מסביר

    אם רופא השיניים בישר לכם שאתם סובלים מעששת קשה ונסיגת חניכיים אתם לא לבד. אחד מכל ארבעה ישראלים סובל מהתופעה הזו שמובילה לרוב להשתלות מורכבות – מתותבות נשלפות ועד שתלים קבועים במקרים מורכבים של מחוסרי עצם.

    אחד הישראלים שסבל מכך הוא קיריל קוסניקוב, תושב הצפון: "הייתי אצל רופא שיניים במשך שנתיים ללא הועיל. לא רק שהרופא ההוא לא עזר לי, אלא שהוא אמר שצריך לעקור את כל השיניים כי הן לא יציבות. כל הטיפול הזה עלה לי הרבה מאוד כסף ולא הניב תוצאות, מצאתי את עצמי בלי שיניים, עם דלקות בפה וגם הדיקציה שלי נפגעה".

    בעקבות המלצות הוא הגיע למרפאה של ד"ר גרגורי פילר בטבריה בה הוא מבצע טיפולים לכל בעיות השיניים – שתלים, שיקום על גבי שתלים וטיפולי שיניים אסתטיים.

    מתי הגעת לד"ר פילר?

    "הגעתי לד"ר פילר, שעשה לי תכנית עבודה לשיקום הפה והתחייב לעשות את כל העבודה בתוך חצי שנה. הגעתי בלי שיניים ובלי אמון ברופאי שיניים, אבל בסופו של דבר ד"ר פילר עמד בכל ההתחייבויות שלו ועשה עבודה נהדרת".

    קיריל קוסניקוב: "הדלקות שמהן סבלתי נפתרו, קיבלתי שיניים יפות ואני יכול לאכול כל מה שאני רוצה. יש לי את כל הסיבות לחייך".

    לדברי ד"ר פילר, הבעיה הקשה ביותר שממנה סבל קיריל היא איבוד אמון מוחלט ברופאי שיניים בפרט ובבני אדם בכלל. "זו בעיה קשה, כי כשאין אמון בין מטופל לרופא קשה להגיע לתוצאה טובה", הוא מסביר.

    ממה סבל קיריל?

    ד"ר פילר מתאר: "היו לקיריל שתלים דלקתיים ושתלים שלא היו במקומם. הוא היה זקוק לשיקום מלא של הפה".

    מה כללה התכנית שהכנת עבורו?

    "עשיתי לו תכנית מלאה לשיקום הפה וקיבל פה חדש ויפה".

    בוא נעבור מהדוגמא של קיריל לדבר באופן כללי על שיקום פה. מה זה אומר מצב בו אין שיניים בפה?

    "בן אדם שסבל מדלקות חריפות, עששת קשה ונסיגות חניכיים וכתוצאה מכך איבד יותר מחמישים אחוז מהשיניים שלו זקוק לשיקום פה מלא. זה אומר שצריך להחזיר למטופל חיוך, מנשך מלא ושיניים בריאות".

    זה נשמע כמו הליך פשוט, לא?

    "כן, אבל בפועל זה לא פשוט. המטופל צריך לעבור שלושה שלבים ברפואת שיניים. טיפולי שורש, עקירות ושתלים, ובסוף כתרים ותותבות".

    כרופא שיניים, אתה מציע גם שיניים תותבות. זה לא משהו שאנשים מנסים להימנע ממנו?

    "תותבות הם חלק מהכלים לשיקום הפה. בן אדם שאיבד מאה אחוז מהשיניים שלו ומכל מיני סיבות אי אפשר לעשות לו שתלים, או שיניים תותבות קבועות הוא חייב לעשות שיניים תותבות נשלפות. יש גם את האילוצים הכלכליים. השיקום שעבר קיריל לא זול בכלל ולא כל אחד יכול להרשות אותו לעצמו", מסביר ד"ר פילר.

    יש גם תותבות עם קליפסים. במה מדובר?

    "קוראים לזה טיקטקים, או בשפת הרחוב קליפסים. השיניים התותבות יכולות להיתמך בשיניים שנשארו או בכמה שתלים בשיטת זכר ונקבה. על השתל שמים זכר והנקבה זה קליפס בתוך התותב. היתרון הוא שזה יושב טוב בפה ולא יוצא. זו אופציית ביניים שאני ממליץ בחום למטופלים כי לחיות כל החיים עם שיניים תותבות שמודבקות עם דבק זה לא תענוג כל כך גדול".

    עד כמה השיקול האסתטי משמעותי למטופלים שמגיעים אליך?

    "מאוד משמעותי. עבורי אסתטיקה היא בעדיפות עליונה. הטכנאי שלי שמבצע את העבודה הוא רב אמן ואני לא מתפשר על האיכות".

    כמה זמן נמשך טיפול של שיקום פה מלא?

    "זה מאוד תלוי במצב של הפה. כעיקרון הטיפול לא מוגבל בזמן. לפני שמתחילים את הטיפול חותמים על מסמך, על פי דרישת משרד הבריאות, ואחד הסעיפים שמצוין במסמך הוא שהטיפול יימשך על פי הזמן שיידרש. בדרך כלל שיקום פה מלא נמשך מחצי שנה עד שנה וחצי".

    קיריל, איך כל מה שעברת אתה יכול לחזור לבטוח ברופא שיניים?

    "רק בגרגורי, הוא החזיר לי את האמון. אבל בו".


    ד"ר גרגורי פילר
    רפואת שיניים
    ד"ר גרגורי פילר עוסק ברפואת שיניים מעל 35 שנה, בעל מרפאה פרטית בטבריה. בשנת 1994 הקים את מרפאת דנטל אשר מעניקה טיפול לכל המשפחה ומספקת גם שירותי עזרה ראשונה. במרפאתו של ד"ר פילר ישנו ציוד לצילומי...

    להתייעצות עם ד"ר פילר
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9965580

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות