לחייך בלי לסבול: שיקום שיניים בהרדמה מלאה

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר בויאנג'ו
השאירו פרטים או חייגו
077-2307282

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    זקוקים לטיפול של רופא שיניים אבל חוששים מכאבים? סובלים מחרדה דנטלית? יש לכם שיקום ארוך ומורכב? פגשנו את ד"ר אנדי בויאנג'ו שמתמחה בפתרונות לסובלים מחרדה דנטלית ושיקום פה בהרדמה מלאה

    צפו בסטטוסקופ כיצד ניתן להיפרד מהפחדים ולהגיד שלום לחיוך החדש

    חרדה דנטלית היא תופעה של פחד מוגזם מפני טיפול שיניים, שבאה לידי ביטוי בין היתר ברפלקס הקאה. על פי מחקרים שנעשו בתחום כ-50-70% מהאוכלוסייה סובלים מחרדה דנטלית ונמנעים בשל כך מביקור אצל רופא שיניים. מרפאת השיניים של ד"ר אנדי בויאנג'ו – בין מרפאות השיניים היחידות בארץ שמאפשרות טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, מעניקה ליווי הדוק של מרדים קבוע לכל אורך התהליך ושמירה על קשר עם המטופל. יצאנו לבדוק מתי כדאי לבצע טיפולים בהרדמה מלאה, כיצד זה עובד ולמי זה יכול להועיל.

    סבטלנה קובריגינה, מנהלת המרפאה, מסבירה מה התהליך שעובר על כל מטופל חדש: "קודם כל מקבלים תכנית טיפול. ברגע שיש לנו את חוות הדעת של הרופא ותכנית טיפול מסודרת אפשר לצאת לדרך. לכל מטופל יש יועצת שלו והיא מלווה אותו לכל אורך הטיפול".

    מחרדה ועד הזנחה

    אחד המטופלים המרוצים שפגשנו במקום הוא חיים סוברי, בן 71 מפתח תקווה. חיים סבל מחרדה דנטלית והגיע למצב הזנחה של הפה שחייב החלפת שתי לסתות – עליונה ותחתונה. "מאוד פחדתי מטיפולי שיניים ובגלל זה לא הגעתי למרפאה, אפילו לא לשיננית", הוא אומר. "לא הייתי מוכן שיגעו לי בשיניים. הבעיה הייתה שהזנחתי את השיניים והם התחילו ליפול. זה היה לא יפה וגם פגע באיכות החיים שלי. לא יכולתי לפצח שקדים או גרעינים".

    חיים ביצע במרפאה של ד"ר בויאנג'ו הרמת סינוס, השתלת עצם עקירות שורש ושתלים שונים, והכל בטיפול אחד. "אחרי 4-5 שעות הכל היה מאחוריי", הוא אומר בחיוך. "יצאתי מהקליניקה באותו יום עם שיניים זמניות ובן אדם חדש. לא הרגשתי שום כאב וגם למחרת לא היו כאבים. בשבילי זו הייתה הפתעה גמורה". 

    השיקום לדבריו היה פשוט. 

    חיים סוברי: "השיניים הזמניות היו כל כך טובות שהן הרגישו טבעיות בפה שלי", הוא אומר. "אחרי חצי שנה החליפו לי לשיניים קבועות. היום אני יכול לאכול חופשי ואפילו לפתוח את הבירה עם השיניים. אין בי פחד".

    כל הטיפולים בבת אחת בלי להרגיש

    גם האני פרפרנטה, בת 40, מחולון, הגיעה למרפאה במצב של ריקבון מתקדם שחייב הרמת סינוס והחלפת כל השיניים בפה. "הכל היה גמור ושבור. גם לסת עליונה וגם לסת תחתונה", היא אומרת. 

    האני עברה עקירה בכל הפה ושתלים, בפעם אחת באותו יום ובהרדמה מלאה.

    האני פרפרנטה: "התאוששתי מהטיפול בצורה מהירה וקלה. בלי נפיחות, בלי כאבים. אפילו כדור אחד לא לקחתי". 

    לאורך הדרך היה ליווי צמוד של המרדים. "בפגישת הייעוץ ישבתי עם המרדים, דיברנו ועשיתי בדיקות שונות כמו אקו לב. כל הצוות היה מדהים וזמין 24/7. זה מאוד הפחית לי את החרדה כי ידעתי שיש לי מענה לכל דבר. כל יום אני מברכת אותם על מה שהם עשו לי. אי אפשר לתאר איך הם שינו לי את החיים, את הביטחון העצמי. היום אני יכולה לאכול הכל והפה שלי נראה מצוין".

    ד"ר בויאנג'ו, מה זה שיקום פה כללי?

    "זה מושג שיכול לכלול בתוכו הרבה מאוד פרוצדורות – מסתימות ועד שתלים. החוכמה של רופא טוב היא להתאים את הטכנולוגיה על פי הצרכים של המטופל. טיפולים מורכבים יכולים להימשך עד שנה ויותר. חלק מהטיפולים ניתן לכווץ לפעם אחת בהרדמה מלאה".

    על פי מה אתה מחליט באלו טכניקות לעבוד עם כל מטופל?

    "הטיפול מתחיל בהכרת המטופל, אבחנה של הצרכים שלו. לצורך כך יש לנו את כל המכשירים המתאימים. אחרי שקבענו את הצרכים של המטופל אנחנו ניגשים לבנות לו תכנית טיפול. מהשתלת שתלים בזאליים, השתלת שתלים זיגומטים, בניות עצם מורכבות, הרמות סינוס פתוחות וכל מה שהטכנולוגיה המתקדמת מציעה כיום".

     למי מתאים טיפול בהרדמה מלאה?

    לסובלים מחרדה הדנטלית, אבל גם למי שמסיבות שונות לא יכול לשבת זמן רב על כסא הרופא, ולפעמים גם למי שנדרש לטיפול מורכב וארוך, בהרדמה אשר לצמצם את הזמנים ולעשות הכל בבת אחת וכך לקצר הליכים ולצאת מיד עם פה מחייך.


    ד”ר אנדי בויאנג’ו
    רפואת שיניים
    ד"ר אנדי בויאנג'ו עוסק ברפואת שיניים, עם ניסיון רב בתחום, ובין המייסדים של המרכז לבריאות הפה באיכילוב. ד"ר בויאנג'ו בעל מרפאה פרטית בחולון לכול טיפולי השיניים כולל השתלות שיניים מורכבות, עם צוות רופאים בעלי ניסיון...

    להתייעצות עם ד"ר בויאנג'ו
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2307282

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות