מצאנו בכפר סבא את הפתרון להשתלות שיניים במקרים קשים

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר סמארה
השאירו פרטים או חייגו
077-9978069

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    ד"ר פלאח סמארה, פיתח פתרון ייחודי למצבים של העדר עצם קשה – שתלים בדחיסה. את השיטה הוא מלמד ברחבי העולם היא פורצת דרך בתחום. יצאנו לפגוש אותו עם בנו במרפאתם, לראות כיצד זה עובד

    צפו בכתבה מהתוכנית "סטטוסקופ", רשת 13

    זלמן ארזי הגיע מתל אביב לכפר סבא אחרי שנואש מלמצוא פתרון קבוע לשיניו. הוא הופתע לגלות שבתוך זמן קצר הושבה לו איכות חייו בזכות השתלת השיניים המתקדמת בשיטת "סמארה טכניק".

    באיזה מצב הגעת למרפאת סמארה?

    זלמן ארזי: "הגעתי במצב של עצם הרוסה, אבל יום אחרי ההשתלה אכלתי כרגיל והכל היה בסדר גמור". 

    זלמן לא לבד. מרפאת השיניים של ד"ר ופלאח ואחמד סמארה הפכה בשנים האחרונות למקום שאליו מגיעים מי שנואשו למצוא פתרון והם מחפשים את שיא החדשנות בתחום השתלות השיניים, בעיקר במקרים של חוסר עצם.

    עבודת צוות לטובת המטופל

    במרפאה עובדים מספר רופאים המיומנים בשיטת "סמארה טכניק" להשתלות שיניים. את הניתוחים המורכבים מבצעים יחד במהירות רבה ובהצלחה שני רופאי שיניים – האב פלאח מפתח השיטה, ובנו אחמד. בנוסף נמצא רופא מרדים שמוודא מדדים לאורך התהליך כולו וצוות שלם שדואג למטופל. התוצאה בהתאם. בתוך כמה שעות בלבד גם מי שהגיע ללא שיניים יוצא עם חיוך, ללא תופעות לוואי וכמעט  ללא כאבים.

    "אנחנו נותנים פתרון במצבים של העדר עצם קשה ויש לנו אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד", מסביר ד"ר פלאח סמארה את סוד ההצלחה של המרפאה שהפכה לשם דבר.

    ד"ר פאלח סמארה: "מגיעים אלינו אנשים ששמעו את המשפט 'אין סיכוי' ואנחנו מראים להם שהכל אפשרי. בתוך זמן קצר הם יכולים לחזור לחייך, לחזור לעבוד וזה בזכות השיטה הייחודית שפיתחנו והניסיון הרב שצברנו". 

    ספר לנו מה הייחודיות של השיטה?

    "השיטה הזו נולדה עקב אי היכולת של רפואת השיניים העולמית לפתור בעיות לאנשים חסרי עצם בצורה משמעותית. השיטה הזו נשענת על עצמות שנמצאות בקומה אחת יותר למעלה. עצמות שאף פעם לא נספגות ונשארות לעד. הייחוד בשיטה היא שהשתלים מתבצעים בדחיסה ולתוך עצם הגולגולת. בדרך זו אנחנו מסוגלים לבצע שיקום פה מורכב במהירות והכל במקום אחד".   

    איך זה מתבצע?

    "אנחנו קודחים במקדח בעובי של 1.6 מ"מ ומחדירים שתל שהוא יותר עבה מהעובי של המקדח. בצורה כזו הזיזים של השתל מתברגים בתוך העצם. מכיוון שהאחיזה הראשונית של השתל היא במאה אחוז זה מאפשר לנו לעשות העמסה מידית. זה אומר שהפציינט יוצא עם שיניים זמניות באותו זמן שאנחנו עושים את השתלים. הוא יכול לצאת ולנגוס ולאכול כרגיל".

    ד"ר אחמד סמארה, מה הגורם המשמעותי ביותר לחוסר עצם בפה שלנו?

    "יש לנו שני סוגים של עצם בתוך הפה. העצם שהיא נקראת עצם אלביאולרית ויש עצם שנקראת קורטיקלית. העצם האלביאולרית נספגת אחרי גיל 18. משפיעים עליה כמה וכמה דברים, כמו היגיינה אוראלית לא טובה, עישון, מחלות גנטיות. זה גורם לעצם להיספג. הסוג השני הוא העצם הקורטיקלית. היא לא נספגת לאט. העצם הזו נשארת איתנו". 

    איך אתם מתחילים לעבוד עם אדם שאין לו עצם בכלל?

    "אנחנו הולכים על שיטה של שלושה מפגשים. מפגש ראשון של השתלה. מפגש שני של מידות. מפגש שלישי של הרכבה. בתוך חודשיים אנחנו מסיימים את כל התהליך ושביעות הרצון של הלקוחות מעידה שזה עובד".

    נמצא הפתרון למחסור עצם גנטי בחניכיים

    אחת המטופלות שמעידה על שביעות רצון גבוהה מהמרפאה היא ענת, שחיפשה את הפתרון החדשני והמתקדם ביותר למצב של חוסר עצם קיצוני בשיניים וכך היא הגיעה למרפאתו של ד"ר סמארה, עם מעט מאוד תקווה. שלושה רופאים עבדו בסנכרון מלא ויחד כדי לאפשר לה לצאת תוך שעה וחצי עם שיניים תקינות. 

    "יש לי מחסור בעצם, שנובע מסיבות גנטיות", אומרת ענת. "חיפשתי פתרון שיחזיר לי את איכות החיים". 

    ניסית לחפש פתרונות במקומות אחרים וסירבו לטפל?

    "לא סירבו, פשוט נתנו לי כל מיני פתרונות שלא הרגשתי לגמרי בנוח איתם. כשהגעתי לכאן הרגשתי נוח. הרגשתי שמדובר במומחים שמשתמשים בחזית הטכנולוגיה".

    כמה זמן ארך התהליך ואיך הייתה ההתאוששות?

    "הלסת העליונה הייתה קלי קלות. היה ממש קל. בתוך כמה ימים חזרתי לעבודה. בלסת התחתונה זה היה קצת יותר מורכב. כאב לי יותר וההתאוששות הייתה יותר קשה."

    ענת: "עכשיו כיף לי. אני מחייכת, אני אוכלת, אני מרגישה ביטחון עצמי. מרגישה טוב".


    ד"ר פאלח סמארה
    רפואת שיניים
    ד"ר פאלח סמארה עוסק ברפואת שיניים מעל 26 שנה, מנהל מרפאת שיניים פרטית בכפר סבא. ד"ר סמארה מרצה מבוקש בינלאומי בתחום של שיקום שיניים קבועות למחוסרי שיניים, ללא השתלת עצם והרמת רצפת סינוס או רצפת האף. ד"ר...

    להתייעצות עם ד"ר סמארה
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9978069

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות