ניתוח הרמת עפעף עליון

מדיקו > מדריכים > כירורגיה פלסטית > ניתוח הרמת עפעף עליון
ניתוח הרמת עפעף עליון
כמה עולה: כ- 10,000
48 תמונות של ניתוח הרמת עפעף עליון
זמן החלמה: 1 - 2 שבועות
סוג הרדמה: הרדמה מקומית או בהרדמה מקומית עם טשטוש

מדריך ניתוח הרמת עפעף עליון

במהלך ניתוח הרמת עפעף עליון, הידוע גם בשם "הרמת עפעפיים" או בלפרופלסטיה, מסירים עור עודף מהעפעף העליון. לרוב הניתוח מתבצע מסיבות אסתטיות, אך זו גם דרך יעילה לשפר את הראיה אצל אנשים מבוגרים שהעפעף העליון שלהם צנח בצורה כל כך משמעותית שכיסה חלק משדה הראיה.

חשוב להבין שהרמת עפעפיים לא תעלים קמטים ותיישר את העור. לרוב, הרמת עפעף עליון מתבצעת במקביל לפרוצדורות אחרות, כמו הרמת עפעף תחתון, טיפולי לייזר, הזרקות חומר מילוי או הרמת גבות.

בסרטון מסבירה ד"ר אירית הדר על ניתוחי עפעפיים


תמונות לפני ואחרי – הרמת עפעף עליון:

תמונות נוספות בתחתית העמוד


מדוע מתרחשת צניחת העפעף העליון?

ככל שהעור מתבגר, הוא מאבד בהדרגה את גמישותו. היעדר גמישות בשיתוף עם כוח המשיכה גורמים לעור עודף להצטבר מעל העין. לעתים המצב יכול להחמיר עד כדי כך שהעור העודף נתלה מעבר לריסים וסוגר את העין כמעט במלואה. לפעמים העפעפיים צונחות בגלל הידלדלות של רקמת השומן מסביב לעין שמתרחשת עם הגיל.


למי מיועד ניתוח להרמת עפעף עליון?

ניתוח זה מתאים לאנשים בריאים עם ציפיות ריאליסטיות. לרוב, מדובר באנשים בני 35 ומעלה, אבל אם במשפחה שלכם יש נטייה לצניחת עפעפיים, יש סיכוי שתחליטו לבצע את הניתוח בגיל צעיר יותר.

ניתוח להרמת עפעף עליון משפיע על המראה ומשפר את הביטחון העצמי. עם זאת, כשלעצמו הניתוח הזה אינו מספיק כדי לשפר את המראה הכללי או לשנות את מבנה הפנים. לפני שאתם מחליטים לעבור ניתוח כזה, חשבו על המטרה הכללית ודונו בה עם הרופא המנתח כבר בייעוץ ראשוני.


האם תוצאות הרמת עפעף עליון קבועות?

ניתוח להרמת עפעף עליון יכול להחזיק לפחות חמש עד שבע שנים. כמובן, זה לא אומר שום דבר לגבי קמטי הבעה מסביב לעיניים וקמטים באזורים אחרים. אם אחרי תקופה העפעף העליון צנח שוב, ייתכן וצריך לבצע אותו שוב ולעתים שווה לשקול הרמת גבות או מתיחת פנים.


כיצד להתכונן לניתוח להרמת עפעף עליון?

עליכם לבקש מאדם אחר להסיע אתכם הביתה אחרי הניתוח. שקלו להישאר בבית ולהגביל שעות עבודה ופעילויות אחרות לפחות כמה ימים אחרי הניתוח.

בבית יש להכין את הדברים הבאים: קוביות קרח, שקית עם קרח או שקית של קפואים (תירס, אפונה), פדים קטנים של בד גזה, טיפות עיניים או דמעות מלאכותיות (יש לבקש המלצה מרופא בהתאם לצרכים שלכם), מגבות נקיות, משככי כאבים ללא מרשם (בהתאם להמלצת הרופא).

אין להשתמש באדוויל, אספירין ונגזרותיהם בגלל סכנת דימום מוגברת.


מהלך הניתוח

בדרך כלל הניתוח ולקח כשעה (אם עושים גם את הרמת העפעף התחתון – שעתיים). לרוב הרופא ישתמש בהרדמה מקומית (משכך כאבים המוזרק מסביב לעין) פלוס טשטוש דרך הפה או דרך הוריד.

תחילה הרופא המנתח חותך לאורך הקווים הטבעיים של העפעפיים. דרך החתכים האלה הרופא יפריד את העור מהרקמה תחתיו ויסיר עור ושומן עודפים (ואם צריך גם את רקמת השריר). לאחר מכן החתכים נתפרים בתפרים זעירים. התפרים יכולים להישאר בין שלושה ל10 ימים.


תקופת התאוששות

במשך שבוע אחרי הניתוח יישארו תפרים על העפעפיים. בימים הראשונים אחרי ניתוח ייתכן תהיה בצקתיות ושטפי דם באזור, אך תוך שבוע עד שבועיים העפעפיים יחזרו למראה הרגיל.


תופעות לוואי

בדרך כלל תופעות לוואי אחרי ניתוח עפעפיים נדירות למדי. אנשים מסוימים סובלים מיובש בעיניים אחרי הניתוח, אך בדרך כלל זה עובר אחרי ימים מספר. אם עברו שבועיים והעיניים עדיין יבשות מדי, יש להתייעץ עם הרופא המנתח.

לעתים ייתכן דימום או זיהום, צבע לא רגיל של העפעפיים, קפלי עור חריגים. במקרים נדירים מאד יש בעיה לעצום את העיניים ואובדן ראיה. בכל אחד מהמקרים יש לפנות בהקדם לרופא המנתח.

שאלות ותשובות בנושא

איך לטפל באזור אחרי הניתוח?

שטפו ידיים היטב, הכינו רטיות קרות עם תמיסת מלח סטרילית ובד גזה. יש להניח את הרטיות על העיניים כל 10 עד 15 דקות למשך 24 שעות ראשונות אחרי הניתוח

תוך כמה זמן אחרי הניתוח ניתן לחזור לפעילות גופנית?

בעיקרון, כבר אחרי כ-3 שבועות ניתן לחזור להתאמן בהדרגה, אך כמובן חשוב לקבל אישור לכך מהרופא.

מה לעשות אם יש גרד באזור העפעפיים לאחר הניתוח?

הגרד באזור העפעפיים יכול להיות קשור ליובש בעיניים. אסור בתכלית האיסור לגרד את האזור מחשש לזיהום או פציעה.

תגובות

המדריך נכתב בתמיכה של

ד"ר אורן ויסמן
כירורגיה פלסטית
ד"ר אורן ויסמן הינו מומחה לכירורגיה פלסטית, בעל קליניקה פרטית לניתוחים פלסטיים שחזורים ואסתטיים בתל אביב. ד"ר ויסמן פרסם למעלה מ-50 מאמרים בעיתונות הרפואית הפלסטית ומרצה בין לאומי בכנסים בחו"ל.

תמונות לפני ואחרי של רופאים מהאתר