ניתוח הרמת עפעף תחתון

מדיקו > מדריכים > כירורגיה פלסטית > ניתוח הרמת עפעף תחתון
ניתוח הרמת עפעף תחתון
כמה עולה: כ- 12,000
2 תמונות של ניתוח הרמת עפעף תחתון
זמן החלמה: 1 - 2 שבועות
סוג הרדמה: טשטוש עמוק או הרדמה כללית

מדריך ניתוח הרמת עפעף תחתון

ניתוח הרמת עפעפיים או בלפרופלסטיה זה ניתוח שנועד להסיר את עודפי העור ורקמת השומן מהעפעפיים. בדרך כלל הניתוח להרמת העפעף התחתון מבוצע יחד עם הניתוח להרמת העפעף העליון אך לא תמיד. דרך אגב, המושג עצמו, "הרמת עפעפיים" הוא לא מדויק כי בפועל העפעף לא "מורם" במהלך הניתוח.

בסרטון מסבירה ד"ר אירית הדר על ניתוחי עפעפיים


מי זקוק לניתוח הרמת עפעף תחתון?

בדרך כלל אלה אנשים בריאים עם ציפיות מותאמות. הניתוח מתאים לאנשים שמעוניינים להסיר עור עודף ולשפר את מתאר העין על ידי הסרה או הוספה של שומן. לפעמים הידוק העפעף נועד כדי למנוע צניחה ואילו ניתוח לייזר מיועד ליישור קמטוטי הבעה ומרקם העור.


הכנה לניתוח הרמת עפעף תחתון

לפני הניתוח יש לקבל את כל המידע הפרטני מהרופא המנתח ולדון בסיכונים אפשריים והיתרונות של הניתוח. על המטופל להישמע להוראות הרופא לפני הניתוח ואחריו. כמו כן, חשוב לקבל מהרופא הנחיות לגבי תקופת ההחלמה.

יש לרכוש הביתה שקיות קירור, להכין קוביות קרח, לרכוש "דמעות מלאכותיות" או טיפול עיניים, בד גזה סטרילי, מטליות לחות המתאימות לעיניים ועוד, בהתאם להמלצות הרופא. ההכנה לניתוח דורשת גם בדיקה גופנית מוקפדת אם במהלך הניתוח הרופא הולך להשתמש בהרדמה תוך-ורידית או הרדמה כללית.


מהלך הניתוח

ניתוח הרמת עפעף תחתון כולל חתכים בעור מתחת לקו הריסים חתך בתוך העפעף, גישה זו מאפשרת טיפול בעפעף ללא חתכים נראים לעין, מה שהופך את השיטה למתאימה מאד למטופלים שזקוקים להסרת עודפי רקמת שומן או להיפך להזרקת שומן. ניתן להגיע לתוצאות טובות אפילו יותר אם לאחר הניתוח מבצעים טיפול בלייזר, כדי להחליק קמטי הבעה.


כמה זמן נמשכת תקופת ההחלמה אחרי הניתוח?

בדרך כלל מדובר בתקופת החלמה קצרה מאד, אף על פי שהנפיחות ושטפי הדם בדרך כלל מחמירים ביום אחרי הניתוח, הם נעלמים מאד מהר. במהלך 48 שעות ראשונות אחרי הניתוח כדאי להשתמש בקומפרסים קרים שיכולים להוריד את הנפיחות ואת שטפי הדם סביב העיניים ובאזור הפנים.

פעילות גופנים קלילה והליכה גם יכולים להאיץ את ההחלמה. בדרך כלל חובשים את אזורי החיתוך, התחבושות יורדות אחרי כמה ימים ואילו התפרים נשארים למשך שבוע. לעתים הרופא בוחר להשתמש בתפרים מסיסים, כדי לא להסיר אותם ולא לגעת פעם נוספת באזור.

רוב האנשים חוזרים לפעילות רגילה תוך שבוע עד עשרה ימים אחרי הניתוח. כשבועיים אחרי הניתוח נעלמת גם רוב הנפיחות.


מהם הסיבוכים האפשריים של ניתוח עפעף תחתון?

כמו בכל ניתוח, ייתכנו סיבוכים בסבירות נמוכה מאד, ביניהם זיהום באזור הניתוח, דימום, צלקת, חוסר יכולת לעצום את העיניים, עיניים יבשות, מיקום לא טבעי של העפעף, ראיה כפולה ואף אובדן ראיה. בכל מקרה חריג יש דחוף לפנות לרופא המנתח.


מה המחיר של הרמת עפעף תחתון?

הרמת עפעף תחתון תעלה לכם כ- 12,000 ש"ח.

שאלות ותשובות בנושא

האם ניתן לשלב בין ניתוח הרמת עפעף תחתון לניתוח הרמת עפעף עליון?

ברוב המקרים מומלץ מאד לשלב בין שני הניתוחים כדי לחסוך את העלויות ואת זמן ההחלמה, אך כמובן יש להישמע להמלצות הרופא המנתח.

האם ניתוח הרמת עפעף תחתון יעזור לי להיראות צעירה יותר?

כן, בהחלט, שקיות מתחת לעיניים מעניקות לנו מראה מבוגר ועייף.

איך ניתן למזער תופעות לוואי בעקבות ניתוח הרמת עפעף תחתון?

חשוב מאד לבצע את הניתוח אצל כירורג פלסטי המתמחה ברפואה אסתטית וסוג כזה של ניתוחים

תגובות

המדריך נכתב בתמיכה של

ד"ר אורן ויסמן
כירורגיה פלסטית
ד"ר אורן ויסמן הינו מומחה לכירורגיה פלסטית, בעל קליניקה פרטית לניתוחים פלסטיים שחזורים ואסתטיים בתל אביב. ד"ר ויסמן פרסם למעלה מ-50 מאמרים בעיתונות הרפואית הפלסטית ומרצה בין לאומי בכנסים בחו"ל.

תמונות לפני ואחרי של רופאים מהאתר