חדש על המדף: התרופה שתסייע לכם להיפטר מצרבת

מדיקו > גסטרואנטרולוגיה

צרבת היא בעיה נפוצה, ממנה סובלים 30% מהישראלים. ד"ר דוד חובל על התרופה החדשה, ללא מרשם רופא – אסופרים קונטרול, המצליחה להפחית ביעילות את תסמיני התופעה הצורבת

צפו בד"ר דוד חובל מתראיין על כך לתכנית סטטוסקופ

אחד מכל שלושה ישראלים מכיר היטב את תופעות הצרבת – כאב צורב ותחושת בעירה במרכז החזה, מאחורי עצם החזה.

לעיתים תחושת הצריבה יכולה להתפשט לכיוון הגרון. התסמינים לרוב מופיעים לאחר אכילה, יכולים להחמיר בזמן שכיבה או בהתכופפות קדימה ועלולים להופיע גם בלילה, התופעה אף אופיינית לנשים הרות.

חשוב מאוד לדעת שצרבת היא לא רק תחושה לא נעימה הפוגעת באיכות החיים.

חשיפה ממושכת של הוושט לחומצת הקיבה עלולה לגרום לנזק כגון: דלקת של הוושט, כיבים בוושט, היצרות של הוושט, שינוי בתאים של הוושט אשר קשור בעלייה ברמת סיכון נמוכה להתפתחות של סרטן הוושט.

אם ניסיתם את מגוון השיטות והתרופות להעלמת צרבת ולא הצלחתם כדאי שתכירו את התרופה החדשה, הניתנת לרכישה בכל בתי המרקחת ללא מרשם רופא.

מהי צרבת?

"צרבת נוצרת כתוצאה ממעבר של מיצי הקיבה לתוך הוושט", מסביר ד"ר דוד חובל, מומחה לגסטרואנטרולוגיה ולרפואה פנימית, ומנהל מחלקה פנימית בבית החולים וולפסון.

הטיפול התרופתי החדש בצרבות

מה הגורם לצרבת? מדוע יש אנשים שסובלים ממנה יותר?

ישנו סוגר הנקרא סוגר הוושט התחתון שתפקידו להפריד בין הקיבה לוושט. בזמן האכילה הסוגר הזה נשאר פתוח. במצב תקין הוא אמור להיסגר לאחר הארוחה.

מצב של עודף משקל, גם בהריון, יכול להעלות את הסיכון להופעת צרבת עקב הלחץ המופעל על הקיבה והסרעפת, שגורם לפתיחת הסוגר הוושטי התחתון ועליית חומצה לוושט.

גורמים אפשריים נוספים לתחושת הצרבת הם עישון, שתיית אלכוהול, אכילת שוקולד, מנטה ופירות חומציים.

במקרים אלה יש נטיה לסוגר להישאר רפוי בתום הארוחה ולכן חשים תחושת צרבת.

הכאב עשוי להתחיל בבטן ועובר לאט לאט לגרון ולצוואר.

לעתים מדובר בתופעה כרונית, שמלווה את אלו הסובלים ממנה לאורך כל החיים.

כיצד ניתן להתמודד עם צרבת?

הפתרונות כיום הינם שינוי אורחות החיים, ירידה במשקל והימנעות מעישון ושתיית אלכוהול. במידה ויש תלונות על צרבת בלילה, אנו ממליצים לשכב על הצד עם ראש מורם.

השלב הבא כמובן הוא טיפול תרופתי.

יש תרופות המעכבות את ייצור החומצה והן ללא מרשם כמו לוסק ואומפרדקס, אולם את שתיהן מומלץ ליטול על קיבה ריקה, לפני האוכל ובשעות הבוקר, כלומר, עוד לפני הופעת תסמיני הצרבת, גם אם אלה לא יופיעו.

תרופה חדשה, בשם אסופרים קונטרול, משנה את הכללים בכל הקשור לטיפול בצרבת.

התרופה מכילה את המרכיב אזומפראזול – מולקולה השייכת לקבוצת מעכבי משאבות מימן.

נכון לרגע זה מדובר בתרופה היחידה עם מולקולה זו שניתן -ליטול ללא מרשם רופא.

מה ייחודי בתרופה החדשה?

בניגוד למולקולה אומפראזול המכילה תערובת של שני איזומרים, שרק אחד מביניהם הוא האיזומר הפעיל, אסופרים קונטרול מבוססת על המולקולה אזומפראזול המתקדמת יותר בקבוצה ומכילה איזומר אחד בלבד מבין השניים, האיזומר הפעיל.

"זה נותן לנו רמת חומציות מאוזנת יותר לזמן ממושך יותר", מסביר ד"ר חובל.

עד היום, לאנשים שסובלים מצרבת ונוטלים תרופות ללא מרשם רופא מקבוצת מעכבי משאבות מימן היתה אפשרות אחת: ליטול את התרופה אך ורק לפני הארוחה ועדיף בשעות הבוקר, עוד לפני הופעת תסמיני הצרבת, גם אם אלה לא יופיעו.

אסופרים קונטרול היא התרופה היחידה מבין תרופות לצרבת מקבוצת מעכבי משאבות מימן ללא מרשם רופא, שניתן לקחת בכל שעה שרוצים, עם אוכל או על קיבה ריקה כשסובלים מאותה תחושת צריבה מוכרת במהלך היום והלילה ולהנות מהקלה בצרבת עד 24 שעות בעזרת קפסולה אחת בלבד.

למי התרופה מתאימה ואיך נוטלים? 

נוטלים את הכמוסה פעם ביום בלבד והיא אפקטיבית עד 24 שעות.

מבוגרים מעל גיל 18 יכולים לקחת אסופרים קונטרול 20 מ"ג, למשך עד 14 ימי טיפול ברצף, כמוסה אחת ביום, בכל שעה ביום, עם אוכל או על קיבה ריקה.

הטיפול התרופתי החדש בצרבות

ד"ר דוד חובל: "בניגוד לתרופות האחרות שמגבילות אותנו בזמן נטילתן, את התרופה החדשה ניתן לקחת ללא הכנה מוקדמת. פשוט בכל פעם שמרגישים צרבת לוקחים את התרופה ומרגישים הקלה".

מה זמן השימוש המומלץ בתרופה?

"אנחנו נותנים את התרופה לאנשים שיש להם צרבת פשוטה ולא במצב כרוני. השימוש המומלץ – פעם ביום. בדרך כלל מתקבלת הקלה עד 24 שעות.

התרופה מיועדת לזמן קצר, ל-14 ימי טיפול. במקרה שהצרבת לא משתפרת או מחמירה יש להתייעץ עם רופא וככלל, יש לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש.

לסובלים מצרבת כרונית, יש כיום מספר אפשרויות טיפול ביניהם תרופות עם מרשם רופא, יש שיטות ניתוחיות ואנדוסקופיות שניתן בהחלט לטפל באמצעותן".

איפה ניתן לרכוש את התרופה?

אפשר לרכוש את אסופרים קונטרול בכל בתי המרקחת הפרטיים, ברשתות הפארם (סופרפארם ו- BE ורשתות פארם נוספות) ובבתי המרקחת של כל קופות החולים.

**יש לעיין בעלון הצרכן-מכיל ESOMEPRAZOLE 20MG


מערכת מדיקו
מדיקו הינו אתר בריאות מוביל אשר נועד לתת מידע עדכני ומקיף בתחום הבריאות לציבור הגולשים הישראלי זאת במטרה להוות צומת מרכזית המסייעת לגולשי האינטרנט בישראל בחיפוש המידע הרפואי ברשת וזאת בהתאם לתנאי השימוש באתר. במסגרת פעילות האתר, מדיקו מפעילה גם את תכני המילון הרפואי בוידאו בהנחיית פרופסור רפי קרסו. התוכן המוצג באתר מדיקו מוגן בזכויות יוצרים ואין לעשות בו שימוש ללא אישור מערכת האתר. לפניה למערכת האתר ניתן לפנות בכתובת: info@medico.co.il

תגובות