טחורים: הקץ לסבל

למידע והתייעצות

להתייעצות עם
ד”ר בוקריס טולדנו
השאירו פרטים או חייגו
077-9979901

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

     

    מדיקו > גסטרואנטרולוגיה

    טחורים עלולים להיגרם בגלל ישיבה ממושכת בשירותים, לידות או עצירות. מדובר בתופעה שכיחה יחסית העלולה לגרום לכאבים ומפריעה לתפקוד תקין. על הטיפול החדשני לטחורים ומה אפשר לעשות

    ד"ר אלקסיה בוקריס טולדנו, מומחית לגסטרואנטרולוגיה ופרוקטולוגיה, מסבירה בתכנית סטטוסקופ בערוץ 13

    אם אתם סובלים מטחורים ולא נעים לכם, חשוב שתדעו שאתם לא לבד. לרבים, נשים וגברים בכל הגילאים, יש טחורים פנימיים וחיצוניים. חשוב להבין כיצד הם נוצרים וחשוב מכך, איך ניתן לטפל בנושא כי כמו במקרים רבים אחרים גם כאן אורח חיים בריא יכול למנוע הרבה כאב וסבל.

    טחורים אינם נחשבים כמחלה עד שאין תסמינים, אך במידה ויש תסמינים כגון כאבים, דימום, גירוד ונפיחות עולה הצורך באבחון וטיפול. הבשורה הגדולה בתחום היא שכיום ישנו טיפול חדשני לטחורים ללא כאבים, ללא תופעות לוואי וללא הרדמה.

    כדי לשמוע על הבשורה פנינו לד"ר אלקסיה בוקריס טולדנו, מומחית לגסטרואנטרולוגיה ופרוקטולוגיה.

    מה גורם לטחורים ועד כמה זה שכיח?

    "טחורים זו תופעה שמאוד נפוצה באוכלוסייה. למעשה לכולנו יש טחורים ברמה כזו או אחרת ובשלב כזה או אחרת. שעשויים להיגרם ממגוון סיבות. בין היתר בגלל יציאות לא סדירות, ישיבה ממושכת בשירותים, לידות, או עצירות. גם אנשים שנושאים משאות כבדים עלולים לפתח טחורים. למעשה כל לחץ על רצפת האגן עלול להחמיר את המצב של הטחורים".

    מה הסימפטומים לטחורים?

    "לרוב מדובר בכאבים, שיכולים להיות מלווים בדימום, אי נוחות ונפיחות באזור פי הטבעת. כמו כן, ייתכן ותרגישו גרד וצניחה. יש מי שמרגישים כמו גוש בפי הטבעת בגלל הצניחה".

    מה אמצעי הטיפול?

    "עד כה יש שתי אופציות לטיפול. זה יכול להיות טיפול שמרני כולל משחות, נרות ומגוון קשירות. אופציה שנייה לטיפול היא התערבות כירורגית. זה אומר ניתוחים שכוללים ניתוח כריתה. מדובר  בניתוח מאוד יעיל, אבל כואב שההתאוששות ממנו קשה.

    זו כנראה הסיבה שאנשים לא כל כך מגיעים לניתוח הזה שנחשב לאחד הניתוחים הכי כואבים שהתאוששות ממנו ממש לא פשוטה. יש כמה ניתוחים פחות פולשניים, אבל צריך לזכור שעדיין מדובר בניתוחים שדורשים החלמה, הרדמה וטיפולים לאחר הניתוח".

    מה הטיפול החדש?

    "מדובר במכשיר שהגיע לאחרונה לארץ. זה טיפול שמרני שבו אנחנו לא חותכים את הטחורים, אלא מטפלים בעזרת מכשיר חשמלי בכלי הדם של הטחורים."

    ד"ר אלקסיה בוקריס טולדנו, מומחית לגסטרואנטרולוגיה ופרוקטולוגיה

    ד"ר אלקסיה בוקריס טולדנו: "היתרון הגדול של השיטה הזו היא שזה לא כואב, זה לא דורש הרדמה והוא מאוד ממוקד ויעיל".

    איך פועל המכשיר?

    "יש זונדה ששולחת זרם חשמלי במהלך 30 עד 40 דקות ומטפלת בכל טחור בנפרד. במהלך התהליך, שמתבצע ללא הרדמה, צורבים בצורה עמוקה את כלי הדם של ורידי הטחורים ומצמצמים אותם. השיטה הזו לא יעילה לטחורים חיצוניים, אבל מאוד יעילה לטחורים פנימיים".

    האם מדובר בטיפול חד פעמי? 

    "לפי הנתונים שלנו ב-80% מהמקרים מספיק טיפול אחד, בדרך כלל כשמדובר בטחורים ברמה 2-3. יש כמה מקרים שבהם צריכים טיפול אחרי כמה חודשים, שוב בעיקר אם מדובר בטחורים בדרגה קרוב ל-4 לא מספיקה פעם אחת. במקרה כזה נקטין את הטחורים בטיפול הראשון ונעשה טיפול נוסף שוב. אנשים מאוד לא רוצים להגיע לניתוח, בגלל הסיבות שמנינו קודם, ולכן הם יעדיפו לעבור עוד טיפול כזה כדי לטפל בעניין בצורה יסודית".

    איך מקבלים את הטיפול והאם צריך לצום לפני הטיפול? 

    "לא צריך ציוד מיוחד או חדר ניתוח. מגיעים לפרוקטולוג ומקבלים את הטיפול בשכיבה על הצד. לא צריך חוקן לפני הטיפול וכמובן שאין צורך לצום. למעשה אין שום הכנה, מי שלוקח מדללי דם חשוב שיציין בפני הרופא המטפל קודם ויתייעץ".

    כמה זמן נמשכת ההתאוששות מהטיפול? 

    "אין שום התאוששות. חוזרים מיד לתפקוד. אין הרדמה ואין כאבים ולכן אפשר מיד לחזור לנהוג, לחזור לעבוד, לאכול. אין שום הגבלות".

    האם זה נותן פתרון מטחורים לכל החיים?

    "הטיפול הזה נותן פתרון טוב לכמה שנים. זה כמובן תלוי באורח החיים. אנחנו מנחים את המטופלים שעוברים את התהליך להקפיד על הגורמים לטחורים, לשמור על יציאות סדירות ולנהל אורח חיים בריא. אם לא רוצים טיפולים ובוודאי לא ניתוחים חייבים להקפיד לא לעשות את הטעויות שגורמות להיווצרות של הטחורים. אם מקפידים על כך התוצאות הטובות של הטיפול יכולות להישמר במשך שנים רבות".


    ד"ר אלקסיה בוקריס טולדנו
    גסטרואנטרולוגיה
    ד"ר אלקסיה בוקריס טולדנו הינה מומחית לגסטרואנטרולוגיה ופרוקטולוגיה, רופאה בכירה במכון למחלות דרכי עיכול וכבד במרכז רפואי איכילוב ובמרפאת פרוקטולוגיה רפואית בקופת חולים כללית.

    להתייעצות עם
    ד”ר בוקריס טולדנו
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9979901

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

       

      תגובות

      • fitspresso reviews 15 בפברואר 2024 4:37

        I was lucky enough to find this phenomenal website recently, a jewel providing value to subscribers. The clever owner really understands how to crank out relevant content. I’m pumped about this find and hopeful the excellent content keeps coming!

         הגב