חזה טובולרי – צינורי

מדיקו > מדריכים > כירורגיה פלסטית > חזה טובולרי – צינורי
חזה טובולרי – צינורי
רופאים שעשויים לסייע לך: 94 רופאים בתחום ניתוחי חזה
כמה עולה: 17,000 - 19,000
532 תמונות של חזה טובולרי – צינורי
זמן החלמה: 3 - 4 שבועות
סוג הרדמה: כללית

מדריך חזה טובולרי – צינורי

חזה טובולרי (צינורי) – מקרה בו רקמת השד לא מתפתחת באופן אחיד במהלך גיל ההתבגרות. לרב שד צינורי מתאפיין ברקמה הדוקה בחלק התחתון והפנימי של השד מה שלעתים יוצר חזה ״שפיצי״ שנראה כמו בננה ו״פוזל״ לצדדים עם רווח ניכר בין השדיים. נשים רבות, למרבה הצער, לא מודעות שאפשר לטפל בנושא די בקלות. מצד שני, לא מדובר רק בפגם אסתטי, אלא יכול להיווצר קושי להניק.

ניתן לזהות את השד הצינורי באמצעות המראה החיצוני שלו. קיימות מספר צורות, אך המשותף ביניהן – חוסר ברקמת השד בו זמנית בכיוון אופקי ובכיוון אנכי. למשל, הרווח בין השדיים הטובולריים יכול להגיע ל-6 ס"מ. הפטמה יכולה להיות שקועה ואילו העטרה מוגדלת. לעתים קרובות חזה טובולרי מתפתח בצורה אסימטרית וצד אחד יהיה גדול באופן משמעותי מאד מהשני. במקום המראה המעוגל, לשדיים טובולריים יכולה להיות צורה סגלגלה, מחודדת או אפילו מרובעת.


תמונות לפני ואחרי – חזה טובולרי – צינורי:

תמונות נוספות בתחתית העמוד


מה גורם לחזה טובולרי?

לא ממש ברור מה גורם לתופעה. מדובר ככל הנראה בפגם מולד, שלא ניתן לגילוי עד לסיום גיל ההתבגרות או לפעמים במהלכו. כמעט בכל המקרים, הרקמה בחלק התחתון והפנימי של השד היא קשיחה מידי ולא מאפשרת התפתחות השד בחלק זה מה שמקנה לשד מראה מוזר, ״שפיצי״, בעל צורת בננה ולעתים "נפול".


ניתוח חזה טובולורי

נכון להיום קיים רק פתרון כירורגי לתיקון שדיים טובולריים. לפני הניתוח חשוב מאד להתייעץ עם הרופא ולוודא את האבחון, מאחר וניתוח רגיל להגדלת החזה לא תמיד מתאים במקרים של חזה צינורי. במקרים קלים (רב המקרים) נתן לתקן את השד בשלב אחד עם ניתוח המשלב שחרור הרקמות ההדוקות עם הכנסת משתל לחזה. במקרים קשים התיקון בדרך כלל מתבצע בשני שלבים:

בשלב הראשון, תעברי ניתוח שישחרר את רקמת השד הקלועה. הרופא המנתח יבצע חתך קטן בשד כדי להכניס מרחיב רקמות או שתל זמני בעת שתהיי תחת הרדמה כללית. ההתאוששות מהניתוח דורשת אשפוז של לילה אחד לפחות בבית חולים ושבוע מנוחה מלאה בבית, בהתאם הוראות הרופא ומשככי כאבים במקרה הצורך.

בשלב השני, יוסר מרחיב הרקמות ובמקומות ייכנס השתל הקבוע. בנוסף, ייתכן ותצטרכי תיקון והזזה של פטמות,כדי להגיע למראה סימטרי של החזה.


תקופת ההחלמה

כמו אחרי כל ניתוח פלסטי באזור השדיים, ישנן מספר מגבלות – מנוחה והחלפת תחבושות במידת הצורך, הימנעות ממקלחות ואמבטיות חמות, סאונה או ג'קוזי. אסור להתאמן לפחות 12 שבועות. במשך 3-4 שבועות אחרי הניתוח ייתכן ותסבלי מנפיחות יתר ומעט כאבים שייעלמו בהדרגה.


סיבוכים אפשריים

מדובר בניתוח שנחשב לבטוח מאד, ללא סיבוכים, פרט לסיבוכים שעלולים לקרות אחרי כל ניתוח – זיהום, כאב, הצטלקות, ברמת סבירות מזערית. לעתים בתקופה ראשונה אחרי הניתוח יש תלונות על ירידה בתחושה באזור המנותח, אך בדרך כלל המצב משתפר עם הזמן.

בכל מקרה, בכל בעיה או תחושה לא רגילה, מומלץ לעדכן במידי את הרופא המנתח. כדי להגיע לתוצאות מיטביות מאד מומלץ לפנות לרופא שמתמחה בניתוחים של חזה טובולרי.


מה המחיר של ניתוח חזה טובולרי?

ניתוח חזה טובולרי יעלה לכם בין 17,000 ל-19,000 ש"ח. כמו כן, יש לקחת בחשבון את עלות הניתוח עצמו, כ-6000 ש"ח ועלות חדר ניתוח שמגיע עד כ-10,000 ש"ח.

שאלות ותשובות בנושא

האם ניתוח רגיל להגדלת חזה יכול לטפל במצב של חזה טובולרי?

לרב לא, מאחר ומדובר שני מצבים שונים באופן מהותי מבחינת כמות רקמת השד ומרקמה, יש צורך בשימוש בטכניקות שונות בנוסף להכנסה פשוטה של משתל.

האם יש אפשרות להניק אחרי ניתוח חזה טובולרי?

קשה לדעת. מדובר בניתוח שלרב אינו פוגע בחיבור בין בלוטות החלב לפטמה. מצד שני, לרוב בלוטות החלב בחזה הטובולרי לא מתפתחות במהלך גיל ההתבגרות ולכן הסיכוי שתוכלי להניק נמוך גם ללא הניתוח.

מה משך הזמן עד שנראות התוצאות הסופיות של הניתוח לתיקון החזה הטובולרי?

מאחר ומדובר בפרוצדורה רפואית מורכבת בעלת מספר שלבים, יש לצפות לתוצאות הסופיות של התעצבות החזה אחרי הניתוח בערך שנה עד שנה וחצי לאחר הניתוח.

תגובות

  • נדיה 7 באוגוסט 2021 17:01

    יש לי חזה טובולרי רציתי לברר אם ניתן לשלב ניתוח תיקון חזה טובולרי ביחד עם ניתוחי הרמה והגדלה בהרבה אם כן בכמה אפשרי להגדיל במצב כזה?

     הגב

    1. מערכת מדיקו 11 בנובמבר 2021 16:11

      יש צורך בהערכה פיזיקלית של רופא.
      אין לראות בכתוב תחליף לייעוץ רפואי ויש לפנות לרופא המטפל.

       הגב

המדריך נכתב בתמיכה של

ד"ר אורן ויסמן
כירורגיה פלסטית
ד"ר אורן ויסמן הינו מומחה לכירורגיה פלסטית, בעל קליניקה פרטית לניתוחים פלסטיים שחזורים ואסתטיים בתל אביב. ד"ר ויסמן פרסם למעלה מ-50 מאמרים בעיתונות הרפואית הפלסטית ומרצה בין לאומי בכנסים בחו"ל.

תמונות לפני ואחרי של רופאים מהאתר