תכנון מקדים לניתוח הגדלת חזה לתוצאות מושלמות

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר נועם חי
השאירו פרטים או חייגו
077-2309333

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירורגיה פלסטית

    ניתוחי הגדלת חזה הינם מבין הניתוחים הפופולריים כיום. בביצוע ניתוח להגדלת חזה יש לבחון את המאפיינים האישיים של המטופלת, ולהתאים עבורה את הפתרון בהתאם לנתונים האנטומיים והביולוגיים של שדיה מחד ולציפיותיה מהניתוח מאידך. כמו כן, יש לבחון את הטיימינג הנכון לביצוע הניתוח, ולא כל זמן הוא זמן נכון לביצועו

    צפו בד"ר נועם חי ומירב דורון שעברה ניתוח הגדלת חזה מסבירים על כך בתכנית סודות היופי

    כיצד מתבצע התהליך של תכנון ניתוח הגדלת חזה?

    בשלב הראשוני של תכנון ניתוח הגדלת חזה, חשוב לזכור שמטרת הניתוח היא לא לעבור את הניתוח, אלא ליהנות מתוצאותיו המוצלחות.

    בפועל, ניתוח הגדלת חזה אינו מיועד לענות על צורך רפואי, אלא לתת מענה לרצון אסתטי של המטופלת – לאמת הפשוטה הזאת ישנה השפעה על תהליך תכנון הניתוח.

    אצל כל מטופלת יש לבחון מהם רצונותיה וציפיותיה מהניתוח, ולהתאים עבורה את הניתוח באופן אישי – תוספת נפח, הרמת שדיים, עיצוב שדיים, הגדלה וכן הלאה.

    מתי נכון לעשות ניתוח הגדלת חזה?

    לשאלת הטיימינג ישנה חשיבות רבה בביצוע ניתוחי הגדלת חזה, ויותר מאשר טיימינג נכון, חשוב מאוד לדעת מהו הטיימינג הלא נכון לביצוע הניתוח.

    כך למשל, אישה שזה עתה התחתנה, הביאה ילד ראשון לעולם וכבר חווה התרוקנות של השד לאחר הלידה, עשויה לרוץ אל הרופא המנתח על מנת להרים את החזה ולהחזיר לו את הנפח – זהו לא בהכרח הטיימינג הנכון לביצוע הניתוח, כל עוד לא סיימה אותה אישה את שלב ההריונות הראשוני ולא מתכננת הריונות קרובים בחייה.

    מירה דורון אחרי ניתוח הגדלת חזה דר נועם חי

    מירב דורון : "עברתי לפני בדיוק חודשיים את הניתוח וההרגשה היא מדהימה, הביטחון שלי עלה , אני מרגישה שחזרה לי הנשיות אחרי הלידות, כבר אחרי שבוע וחצי חזרתי כמעט לתפקוד רגיל"

    כאשר מדובר בבחורות צעירות לפני הנישואים, זה כבר עניין אחר.

    אותן בחורות עשויות לסבול מדימוי עצמי נמוך בגלל החזה הקטן שלהן, וכל עוד הן לא התחילו את שלב ההריונות בחייהן, זה בהחלט יהיה נכון מבחינתן לעבור את הניתוח כבר בשלב הזה וליהנות מתוצאותיו עד שתכנסנה לתקופת ההריונות בחייהן.

    המשמעות היא שבכל מקרה יש לבחון את הנסיבות האישיות ובהתאם לכך לקבל את ההחלטה הטובה ביותר.

    האם אישה שעברה ניתוח הגדלת חזה בצעירותה, תצטרך לעבור ניתוח חוזר לאחר הלידות?

    השפעת הלידות על חזה האישה תלויה מאוד בביולוגיה של אותה אישה: גורמים גנטיים, מבנה גוף, טיב הרקמות, אופי הרקמות ומאפייני הניתוח הראשון שבוצע בחזה של אותה אישה, קרי איזה סוג של שתל הושתל? האם הוא הושתל מעל או מתחת לשריר? האם זה שתל שנתפס או לא נתפס ברקמות?

    כל אחת מהשאלות האלה משפיעה על השיקול המקצועי של המנתח בבחינת הצורך בניתוח חוזר לאחר לידה, במטרה להשיג את התוצאה הטובה ביותר, לא רק לטווח הקצר אלא לאורך שנים.

    כיצד מתקבלת ההחלטה על גודל השתל?

    התפיסה הרווחת בקרב נשים המחליטות לעבור ניתוח הגדלת חזה היא כי, גודל השתל הוא הפרמטר החשוב ביותר להצלחת הניתוח, והתשובה לתפיסה זו היא שלא כך הדבר.

    גודל השתל הוא אמנם פרמטר חשוב, אך לאו דווקא העיקרי שבהם. ישנם פרמטרים נוספים כמו סוג השתל, ממה השתל בנוי, האם השתל הוא בעל מעטפת חלקה או מחוספסת, האם יש לו ציפוי מיוחד, האם הוא בעל מבנה עגול או אנטומי, האם להניח את השתל מעל השריר או מתחתיו וכן הלאה.

    עבור כל מטופלת, בהתאם למבנה הביולוגי האישי שלה, התשובות הללו יכולות להשתנות.

    ניתוח הגדלת חזה
    צילום: 123RF

    מה המשמעות של הנחת השתל מתחת או מעל השריר?

    "ההבדל בין הנחת השתל מעל או מתחת לשריר הוא מבחינת החלמה וכאב, הכאב קיים אך לרוב זניח"

    אצל רוב הנשים נכון להניח את השתל מתחת לשריר, ולמעשה כדי להניח אותו מעל השריר צריך שתהיה לכך סיבה טובה כמו למשל שדיים בשרניים מאוד, שדיים נפולים, שדיים בעלי מבנה צינורי או התקשות קופסיתית.

    כאשר המבנה הטבעי הוא יפה ואסתטי, וכל המטרה היא להוסיף נפח תוך שמירת מראה השד, ברוב המקרים נכון יותר להניח את השתל מתחת לשריר.

    מה יכולים להיות הסיבוכים של ניתוח הגדלת חזה?

    הסיבוכים של ניתוח הגדלת חזה הם סיבוכים שמוכרים בכל פרוצדורה כירורגית לרבות דימום, זיהום, צלקות, אובדן תחושה, התקשות קופסיתית וכדומה.

    בהתאם לכך, חשוב מאוד להגיע לביקורות רופא – בשנה הראשונה בתדירות גבוהה ולאחר מכן פעם בשנה לצורך בדיקת השתלים.

    החלפת שתלים קיימות שתי גישות: גישה אחת מחפשת סיבה מוצדקת לביצוע ניתוח כאשר על פי רב שתל פגום או בלוי או בשל תגובה קופסיתית לא תקינה של הגוף.

    הגישה האחרת טוענת כי לאחר 10, 12 או 15 שנים השתל כבר זקן ויש היגיון להחליפו בשתל חדש אפילו אם הוא תקין ושלם על מנת להקטין את הסיכוי שהוא ייפגם, יתבלה, יקרע או ידלוף בעתיד.

    לפיכך, יש להגיע לביקורת שגרתית אחת לשנה, ולדווח לרופא על כל חריגה או שינוי במראה, במגע או בתחושה.

    במידת הצורך, הרופא יבצע בדיקות הדמיה ויקבל החלטה על בדיקות נוספות שיש לבצע על מנת להחליט האם קיים צורך להחליף את השתלים הקיימים.


    ד"ר נועם חי
    כירורגיה פלסטית
    ד"ר נועם חי הינו מומחה לכירורגיה פלסטית משנת 2006, מהמומחים המובילים את הכירורגיה הפלסטית והאסתטית בישראל. ד"ר נועם חי ביצע עד היום למעלה מ-3500 ניתוחים פלסטיים ואסתטיים, במרוצת השנים החליט להתמקד ולהתמקצע בניתוחי שדיים בנשים, מתיחות...

    להתייעצות עם ד"ר נועם חי
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2309333

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות