תיקון אסימטריה של החזה

מדיקו > מדריכים > כירורגיה פלסטית > תיקון אסימטריה של החזה
תיקון אסימטריה של החזה
רופאים שעשויים לסייע לך: 79 רופאים בתחום אסימטריה של החזה
כמה עולה: 17,000 - 19,000
35 תמונות של תיקון אסימטריה של החזה
זמן החלמה: 1 - 2 שבועות
סוג הרדמה: כללית

מדריך תיקון אסימטריה של החזה

אסימטריה של החזה – כ-50% מהנשים בכל העולם מתלוננות על כך. עין אנושית תמיד מחפשת סימטריה סביבה. ולכן כל סטייה קלה, כל הבדל בולטים בדרך כלל מאד לעין. (ל-100% מהנשים יש אסימטריה כלשהיא בשדיים אך לעתים היא לא משמעותית לעין) – כאשר השדיים שונים אחד מהשני בגודל, נפח, מיקום או צורה.

ישנן לא מעט סיבות לאסימטריה – תהליך ההתבגרות, שינויים הורמונליים, אפילו מכה שקיבלת פעם במקרה בשיעור ספורט עלולה לפגוע בצורה של אחד השדיים.

רקמת השד משתנה בתקופת הביוץ ולעתים אף מתמלאת והופכת לרגישה יותר. השדיים נראים גדולים יותר בזכות אגירת הנוזלים וזרימת הדם. במהלך המחזור החודשי השדיים חוזרים לגודלם הקבוע.

סיבה נוספת להבדל במראה השדיים היא היפרטרופיה – בשלב ההתפתחות או במהלך תקופת ההנקה. בדרך כלל מדובר באסימטריה קלה, אך לעתים יכול שד אחד להיות גדול או קטן יותר באופן משמעותי מהשד השני.

בנוסף לבעיות אסתטיות, זה עלול גם לגרום לירידה בביטחון העצמי ותסביכים נפשיים אחרים. היום קיימות מספר שיטות לתיקון אסימטריה, ביניהן גם שיטות ניתוחיות.

במאמר זה נדון על:


תמונות לפני ואחרי – אסימטריה של החזה

תמונות נוספות בתחתית העמוד


לפני הכל – לשלול גידול סרטני

הניתוח מתאים לנשים שסיימו את תהליך ההתבגרות ואת גדילת השד. לפני שאת קובעת תור לניתוח תיקון אסימטריה של שדיים, מומלץ מאד לעבור בדיקות מקיפות שיעזרו לשלול את מחלת הסרטן, שגם יכולה להיות סיבה להופעת אסימטריה פתאומית.

בדרך כלל מבצעים בדיקות ממוגרפיה או אולטרה-סאונד כדי לבחון את צפיפות רקמת השד ולגלות אם קיים גידול. אם קיים כזה, מבצעים ביופסיה כדי לגלות את טיבו – שפיר או ממאיר.


סוגים שונים של אסימטריה בחזה

מדובר במנעד מאד רחב של סוגי אסימטריה, חלקם ניתן לטשטש על ידי התאמת הלבשה תחתונה וחלקם מהווים פגם בולט במראה החיצוני. לדוגמא, שד אחד יכול להיות גדול יותר מהשד השני. שני השדיים יכולים להיות קטנים ולא מפותחים וגם אסימטריים.

שד אחד יכול לצנוח יותר או להיות ממוקם גבוה יותר מהשני. כמו כן, עלולים להיות הבדלים בגודל הפטמה או העטרה בשדיים. קיים גם מצב הנקרא חזה טובולרי, מצב בו השד לעתים מתפתח בצורה צינורית. במקרה זה הבסיס של השד צר מהרגיל ללא רקמה מספקת, פטמה נפולה ועטרה רחבה.


מטרת הניתוח של אסימטריה בחזה

ללא קשר לסוג האסימטריה, מטרת הניתוח היא לגרום לשדיים שלך מראה זהה יותר, מלא יותר ואסתטי יותר, בהתאם לציפיות שלך והמלצות הרופא וכך להפוך את גופך כולו לסימטרי יותר.


מהלך הניתוח

הניתוח לתיקון אסימטריה של החזה מבוצע בהרדמה כללית ומטרתו העיקרית להעניק מראה תקין ואחיד לשני השדיים. בניתוח משתמשים בטכניקות להגדלת החזה, הקטנת החזה, הרמת החזה וטכניקות נוספות, בהתאם לשיקול דעתו של הרופא ותיאום ציפיות מול המטופלת.


סיבוכים בעקבות הניתוח

התנפחות האזור המנותח, כאבים, שטפי דם, צלקות, זיהום ואיבוד תחושה – אלה סיבוכים אפשריים אחרי כל ניתוח בעלי סיכוי מזערי, בתנאי שהניתוח מבוצע על ידי מומחה בעל מוניטין בתחום. כמו כן, חשוב מאד להקשיב להוראות הרופא בתקופת ההתאוששות וההחלמה מהניתוח.


החלמה אחרי ניתוח

תקופת ההחלמה נמשכת בין ארבעה ימים עד שבועיים, יש להימנע מפעילות ספורטיבית בחודש הראשון אחרי הניתוח.


מה המחיר של תיקון אסימטריה של החזה?

ניתוח תיקון אסימטריה של החזה יעלה לכם בין 17,000 ל-19,000 ש"ח, תלוי בסוג השתלים שמחירם נע בין 2400 ל-3400 ש"ח. כמו כן, יש לקחת בחשבון את עלות הניתוח עצמו, כ-6000 ש"ח ועלות חדר ניתוח שמגיע עד כ-10,000 ש"ח.

שאלות ותשובות בנושא

אני בת 16 ושד שמאל שלי גדול יותר משד ימין. האם אני מתאימה לביצוע ניתוח תיקון אסימטריה?

ניתן לתקן אסימטריה של שדיים רק בסיום תהליך ההתפתחות הגופנית. בגיל 16 הגוף עדיין ממשיך לגדול ולהתפתח. תוכלי לפנות לייעוץ רפואי בעוד מספר שנים.

האם ניתן לבצע ניתוח לתיקון אסימטריה יחד עם הגדלה או הקטנה של החזה?

בהחלט, חשוב מאד להעלות את הבקשות האלה בייעוץ הראשוני עם הרופא המנתח

האם ניתן לבצע ניתוח אסימטריה של החזה גם לגברים?

כן, במידה ויש באחד הצדדים עודף של רקמת שד, ניתן לבצע את התיקון במסגרת ניתוח הגינקומסטיה

תגובות

  • צפורה ינאי 22 באפריל 2021 16:20

    האם זאת בעיה רפואית שצד אחד גדול מהשני לילדה בת 15

     הגב

    1. מערכת מדיקו 17 בנובמבר 2021 16:25

      הגוף שלנו אינו סימטרי ולכל אישה יש שדיים ברמה מסוימת שאינם סימטריים. לעיתים ישנו הבדל משמעותי, שלרוב אינו מהווה בעיה בריאותית (אם כי יש לבדוק את הנושא) ומהווה בעיקר בעיה אסטתית. במידה והבעיה האסטיתית מפריעה לה, ניתן בהמשך לתקן את הא-סימטריה. מומלץ בגיל מבוגר יותר, עד שהשדיים יתפתחו לצורתם הסופית.
      אין לראות בכתוב תחליף לייעוץ רפואי ויש לפנות לרופא המטפל.

       הגב

המדריך נכתב בתמיכה של

ד"ר אורן ויסמן
כירורגיה פלסטית
ד"ר אורן ויסמן הינו מומחה לכירורגיה פלסטית, בעל קליניקה פרטית לניתוחים פלסטיים שחזורים ואסתטיים בתל אביב. ד"ר ויסמן פרסם למעלה מ-50 מאמרים בעיתונות הרפואית הפלסטית ומרצה בין לאומי בכנסים בחו"ל.

תמונות לפני ואחרי של רופאים מהאתר