למי מתאים ניתוח הגדלה והרמת חזה ומה חשוב לדעת?

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר נועם חי
השאירו פרטים או חייגו
077-2309333

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירורגיה פלסטית

    ניתוח הגדלה והרמת חזה מיועד לנשים אשר חוות צניחת שדיים בעקבות הריונות, הנקה וירידה קיצונית במשקל הגורמים לעודפי עור ושינוי בצורת השד. ניתוח הגדלה והרמת חזה משפר באופן משמעותי את נראות השדיים

    ד"ר נועם חי מסביר על ניתוח הגדלה והרמת חזה במילון הרפואי בווידיאו בהנחיית פרופ'  קרסו

    ניתוח הרמה והגדלת חזה נועד לנשים במצבים בהם החזה נפול והכנסת שתל סיליקון אינה מספיקה כדי לקבל את התוצאה הרצויה, לפיכך בניתוח זה משולב תהליך של הרמת החזה בנוסף לשתל הסיליקון המיועד להגדלתו.

    צניחת השדיים אצל נשים מתפתחת עם השנים בקצב שונה מאישה לאישה ותלויה בגורמים תורשתיים ובמבנה הרקמות התומכות בשדיים. למעשה, צניחת השדיים וירידה בנפח עשויים להתרחש כבר בגילאים מוקדמים.

    מהן הסיבות לצניחת חזה בקרב נשים?

    • הריונות, לידות והנקה ממושכת.
    • שינויים בגודל ובצורת השדיים לאחר דיאטות קיצוניות וירידה משמעותית במשקל או לחלופין בעקבות ניתוח בריאטרי לקיצור קיבה.
    • נשים צעירות לפני הריונות אשר סובלות משדיים צינוריים- מצבים בהם החזה נראה מוזר, נפול ולא אסתטי.

    למדריך הרפואי החדש והמקיף להגדלת והרמת חזה לחצי כאן

    מהו מהלך ניתוח להגדלה והרמת החזה?

    בשלב הראשון לפני ביצוע הגדלה והרמת החזה תתקיים פגישת יעוץ של המטופלת עם המנתח הפלסטי, בה היא תקבל הסבר על מגוון האפשרויות של השתלים הקיימים ועל תהליך הניתוח על מנת להגיע לתוצאה הרצויה.

    לפני הניתוח המנתח ישרטט על חזה המטופלת את הקווים המתארים, על מנת לתכנן את מהלך הניתוח ואת האזורים המדויקים בהם יבוצעו החתכים.

    הניתוח להגדלה והרמת השדיים מבוצע בחדר ניתוח תחת הרדמה כללית ואורך כשעתיים, כאשר לרוב אין צורך באשפוז לילה ומשתחררים באותו היום .

    במהלך הניתוח מבוצע חתך ונוצר כיס- דרכו מחדירים שתל וסוגרים את המקום באופן זמני. לאחר מכן תועבר המנותחת למצב ישיבה וזאת על מנת לבדוק כיצד נראה השד והאם ישנם עודפי עור שיש להסיר, וכן לבדוק את מיקום העטרה והפטמה במידה ויש להזיזן.

    בניתוח להגדלה והרמת החזה מבצעים הרמה מחודשת לשדיים וכן מוסיפים להם נפח על מנת לעצבם מחדש ולהעניק להם מראה מעוצב וזקוף.

    חשוב לתכנן בקפידה את הניתוח ולהגיע להחלטה משותפת בתיאום ציפיות עם המטופלת על התוצאות הרצויות לפני ביצוע הניתוח, תוך שאיפה ליצור מראה עדין, טבעי ואסתטי ככל הניתן.

    בסיום הניתוח תבוצע חבישה סופגת רכה והמנותחת תלבש חזייה תומכת במטרה להגן ולתמוך בחזה. במידה ויש דימום יוסיף הרופא המנתח צינוריות ניקוז בשדיים, אותן יסיר מספר ימים לאחר הניתוח.

    ההחלמה מניתוח הגדלה והרמת חזה

    ההחלמה מהניתוח אורכת בין שבוע לשבועיים אשר עיקר ההחלמה הינו בשבוע הראשון, ולאחר מכן תוכל האישה לחזור בהדרגה לבצע פעילות שגרתית.

    ניתוח הגדלה והרמת חזה שתל סיליקון

    יש לקחת בחשבון כי פעילות פיזית המצריכה שימוש בידיים יכולה להוות קושי ותלווה בהרגשת אי נוחות ואף כאב, כך שיידרש זמן החלמה ארוך יותר לפני שניתן יהיה לחזור לפעילות זו.

    במידה וחשה המטופלת כאב, היא יכולה ליטול משככי כאבים לפי הצורך.

    אחרי ניתוח הגדלה והרמת חזה

    את תוצאות ההגדלה וההרמה של החזה ניתן לראות מיד בתום הניתוח

    אחרי הניתוח השדיים עלולים להיראות עגולים ומתוחים מדי ועלולה להיווצר נפיחות ומתיחות באזור, תופעות אלו יחלפו תוך ימים ספורים, לאחר כחודש העור נעשה רפוי יותר, התפרים נספגים והשדיים מקבלים את צורתם הטבעית כאשר התוצאה הסופית תתקבל לאחר כשנה.

    מהם הסיכונים בניתוח הגדלה והרמת חזה, מה חשוב לדעת ולהקפיד?

    כמו בכל ניתוח, גם בניתוח הגדלה והרמת חזה ישנם סיכונים בטווח הקצר ובטווח הארוך. בטווח הקצר מדובר בשטפי דם או זיהום, או במקרים נדירים דחייה של השתל.

    בטווח הרחוק חשוב  לבצע בדיקה שנתית אצל המנתח ולעקוב אחר שתל הסיליקון בגוף אחת לשלוש שנים באמצעות צילום ובדיקת אולטרסאונד. ניתן לחזור לאחר כחודש-חודשיים בהדרגה, לפעילות ספורטיבית מתונה.

    יש לקחת בחשבון שעישון מגדיל את הסיכונים והסיבוכים בהליך הגדלה והרמת חזה פי חמש מאשר אצל מטופלות שאינן מעשנות. לנשים המעשנות הרבה ובאופן קבוע יש להפסיק לעשן חודש לפני ביצוע הניתוח וגם חודש לאחריו.

    חזייה סקסית הלבשה תחתונה

    מהי עמידות השתלים והניתוח?

    הרופא המנתח מספק למטופלת תעודת אחריות של השתלים עליה חשוב לשמור. ניתוח הגדלה והרמת חזה נחשב לניתוח בטוח עם עמידות לשנים רבות.

    יחד עם זאת ,לידות, הנקות וכן הזדקנות משפיעים על גודל וצורת השדיים כך שייתכן ומספר שנים לאחר הניתוח, יהיה צורך בשחזור. לפיכך, יש להקפיד על מעקב שגרתי וצילומים של החזה אחת לשנתיים-שלוש בתיאום עם המנתח.

    מומלץ לבצע את הניתוח לאחר סיום לידות והנקות, שכן תוצאות הרמה והגדלה של החזה נשארות שנים רבות לאחר ביצוע הניתוח.


    ד"ר נועם חי
    כירורגיה פלסטית
    ד"ר נועם חי הינו מומחה לכירורגיה פלסטית משנת 2006, מהמומחים המובילים את הכירורגיה הפלסטית והאסתטית בישראל. ד"ר נועם חי ביצע עד היום למעלה מ-3500 ניתוחים פלסטיים ואסתטיים, במרוצת השנים החליט להתמקד ולהתמקצע בניתוחי שדיים בנשים, מתיחות...

    להתייעצות עם ד"ר נועם חי
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2309333

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות