השתלת שיניים ללא מתכות: בטוחה, עמידה וטבעית הכירו את שתלי הזירקוניה

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד”ר נשאת גרה
השאירו פרטים או חייגו:
077-2304440

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    שתלי זירקוניה מכילים את מה שטוב בכלל העולמות של השתלות השיניים. שתלי הזירקוניה אמנם יקרים, אך עם זאת הם הפתרון הטבעי ביותר עבור הגוף שלנו. חיוך עם שתלי זירקוניה הוא חיוך אסתטי שמתאים לגוף שלנו ביולוגית בצורה הטובה ביותר והוא השתל הבטוח ביותר עבור גוף האדם

    צפו בחשיפה במסגרת כתבה בתכנית סטטוסקופ בערוץ 13

    אחד מהטיפולים החדשניים והנפוצים ברפואה של העידן המודרני, הוא השתלות שיניים. טיפול זה הפך בעשורים האחרונים לאחד הטיפולים הפופולריים ביותר, בזכות השינוי הדרמטי שהוא מאפשר באיכות חיי המטופלים שסובלים מאיבוד או חוסר בשיניים, הן מבחינה אסתטית והן מבחינה פונקציונלית.

    בד בבד, במהלך השנים האחרונות המודעות לאורח חיים בריא, לקיימות ולאסתטיקה ברמה גבוהה, היוו קטליזטור למגמה חדשנית בעולם הדנטלי – גישת השתלת שיניים "נטולת מתכת" (METAL FREE IMPLANTOLOGY), ששינתה את כללי המשחק.

    שתלים ללא מתכות, הינם שתלים מיוחדים אשר מאפשרים תוצאות קליניות יוצאות דופן בזכות התאימות הביולוגית עם רקמות העצם והחניכיים, חוזק ועמידות לקורוזיה, ובנוסף לכך, מאפשרים השגת אסתטיקה ברמה גבוהה.

    השתלת שיניים נטולת מתכות

    מדינות בעלות מודעות גבוהה לפרידה ממתכות כמו שוויץ, צרפת, הולנד וגרמניה המירו זה מכבר את שתלי הטיטניום המקובלים, המורכבים מסגסוגת של מתכות, בשתלי זירקוניה, העשויים 100% חומר קרמי ללא מעורבות של מתכות.

    ד"ר נשאת גרה, רופא שיניים, השתלם באירופה בהשתלות שיניים ובשתלים מתקדמים, נחשב לחלוץ ומפורצי הדרך בביצוע שתלי זירקוניה, ואף לוקח חלק במחקר ופיתוח בתחום. בעל ניסיון רב בארץ ובעולם בשיטה החדשנית של שתלי זרקוניה. מסביר לנו כיצד זה עובד ולמה שתלי זרקוניה עדיפים על פני השתלים המקובלים.

    דר גרה נשאת
    ד"ר גרה נשאת: המנהל הרפואי של מרפאה ייחודית ביפו תל אביב להשתלות שיניים ושיקום עם חדר ניתוח באישור משרד הבריאות ומחלוצי שתלי הזירקוניה בישראל

    מה הוא חומר הזירקוניה ולמה הוא מומלץ לשתלים?

    הזירקוניה איננה חומר כימי חדש ומוכרת מקודם הן ברפואה הכללית והן ברפואת שיניים (ככתרים) אך בניית שתלים מחומר הזרקוניה הינה פריצת דרך טכנולוגית של ממש בתחום.

    זירקוניה היא תחמוצת של היסוד המתכתי זירקוניום. כתרכובת זהו חומר קרמי שאינו מתכתי, חזק במיוחד, הדומה ליהלום טבעי. בעל יתרונות רבים, המקנה לשתלים העשויים ממנו, חוזק ועמידות גבוהה. בנוסף, זהו חומר ידידותי לרקמות הגוף שאינו גורם לתופעות לוואי.

    בריאות ושרידות לאורך זמן

    שתלי זירקוניה הינם בעלי תאימות ביולוגית מצויינת עם רקמות העצם והחניכיים ועמידות גבוהה לקורוזיה.

    כך, הסיכוי לדחיית השתל נמוך ובנוסף אין תופעות אלרגיות הנובעות מחלקיקי טיטניום המשוחררים ברקמות הסמוכות לשתלים.

    יתרון נוסף, לעומת שתלי טיטניום בהם השכיחות לדלקות חניכיים גבוהה ועלולה להוביל לאבדן עצם סביב השתלים וכשלון השתלים, עקב מחלה דלקתית המשפיעה על הרקמות הרכות והקשות שסביב השתלים.

    העובדה ששתלי זירקוניה אינם מכילים מתכת כלל, הם מותאמים ביולוגית לרקמות הגוף, אין תופעות אלרגיות, אין הצטברות חיידקים סביב השתל.

    כתוצאה מכל אלה, השתל נקלט טוב יותר בחניכיים ובעצם. תהליך ההחלמה מהיר יותר ומכאן שרידות השתל ובריאות הפה והחניכיים לאורך זמן, טובים יותר.

    סיפורו של אלי ולריולה

    ליוינו את אלי ולריולה, מטופל, בן 51, לאורך התהליך, ושמענו ממקור ראשון על ההחלטתו בבחירת שתלי זירקוניה.

    אלי התלונן על כך שמעבר לבעיה האסתטית, הוא סבל מנסיגת חניכיים, משיניים שבורות וחסרות, דלקות והעדר שיניים טוחנות.

    שתלי זרקוניה למי זה טוב ולמה זה כל כך יקר?

    אלי עבר השתלת שתלי זירקוניה בכל הפה, טיפול שכלל – 10 שתלים בלסת העליונה ו 10 שתלים בלסת התחתונה עם 14 כתרים בכל לסת.

    אלי מציין: "אם אני כבר עושה טיפול מהיסוד הבנתי שאני לא יכול לוותר על שתלי זירקוניה. לאחר בדיקה מעמיקה הבנתי את היתרונות של שתל הזירקוניה, שתל שעשוי מחומר לא מתכתי, המותאם ביולוגית לגוף שלנו לכן הקליטה קלה יותר. התהליך היה פשוט, שתלי הזירקוניה בוצעו ביום אחד במרפאה בתל אביב ומיד לאחריה יצאתי עם השיניים הזמניות, הליך הריפוי היה קל פשוט"

    לאחר תקופת הריפוי אלי זכה לאכול בביטחון ולחייך בפה מלא

    פגשנו את אלי שוב, כעבור חצי שנה: "כמובן אין לי כאבים, אני יכול לאכול הכל וזוכה לתגובות חמות. אני מרגיש שיפור בביטחון העצמי ולא מפסיק לחייך".

    ומה לגבי התוצאה האסתטית של שתלי הזירקוניה?

    שתלי זירקוניה מומלצים במיוחד מטעמים אסתטיים לקדמת הלסת. בעיקר כאשר ישנו פרופיל חניכיים דק. השתלים הינם בצבע לבן, המתמזג בצורה הרמונית עם החניכיים והכתרים מעל, כך נמנע את הגוון האפרפר המתקבל עקב השתקפות המתכת מבעד לרקמת החניכיים. צבעו הלבן של השתל מצליח להעניק תוצאה אסתטית מעולה, ובזכות תכונות החומר, השרידות של השתלים ארוכת שנים,בתוך שמירה על המראה ואיכות השתל.

    למי מומלץ דווקא שתלי זירקוניה?

    שתלי זירקוניה מתאימים כמעט לכולם, ובמיוחד במקרים של חולים במחלות כגון סכרת, אוסטאופרוזיס, מעשנים כבדים, חולים שעברו הקרנות ומטופלים הסובלים ממחלות אוטואימוניות שונות. קיימת אפשרות לטפל בשתלי זירקוניה וזאת בכפוף ובצמוד לפרוטוקול רפואי מוקפד בתיאום עם רופא משפחה או רופא מלווה.

    שתלים אלו מתאימים במיוחד למטופלים המבקשים להימנע משימוש במתכות, אם מתוך רגישות למתכות או מטעמים הוליסטיים ותפיסת עולם של קיימות.

    גם במקרים מורכבים ואם יש מגבלות אנטומיות – ד"ר גרה מיומן בביצוע שתלי זירקוניה בפרוצדורות ייחודיות.

    שלא תתבלבלו: מצד ימין שתל טיטניום ומצד שמאל שתל זירקוניה. רבים חושבים שמדובר בכתר זירקוניה, לא מדובר בכתר אלא בשתל. ברוב המרפאות בישראל בפרוצדורה של השתלת שיניים מושתל שתל הטיטניום. עלות השתל הזירקוניה גבוהה בהרבה משתל הטיטניום לאור השרידות הגבוהה לאורך שנים וההתאמה הביולוגית לשן הטבעית.

    כיצד מתנהל התהליך?

    הטיפול כולו נערך במרכז הרפואי GARA CLINIC בתל אביב-יפו. החל מהבדיקה הקלינית שמבצע הרופא וצילומי הרנטגן.

    ד"ר גרה בונה את התוכנית הטיפולית, בהתבסס על צרכי המטופל, מורכבות ומהות הטיפול. באמצעות טכנולוגיה מתקדמת וממוחשבת, מתבצע תכנון דיגיטלי לשתלים המבטיח התאמה אישית אופטימלית, ברמת דיוק מקסימלית, לתוצאה מושלמת פונקציונלית ואסתטית.

    בזכות השימוש בסד כירורגי עם תכנון ממוחשב, ניתן לבצע הליך מהיר, מדויק ובטיחותי המאפשר למטופל החלמה מהירה.

    תהליך ההשתלה מתקיים בחדרי הניתוח המתקדמים במרפאה וניתן לבצע אותו בהרדמה מקומית או מלאה, בסיוע רופא מרדים מומחה, ברישוי ופיקוח משרד הבריאות. את ההליך כולו ניתן לעבור ביום אחד, גם לפה שלם. כך, המטופל יוצא מהמרפאה עוד באותו יום, עם כתרים זמניים והתוצאה האסתטית והנוחות מורגשים בו ביום. החזרה לשגרה היא די מידית.

    שיניים קבועות

    כעבור 3-6 חודשים בהם איכות החיים חזרה במלואה עם השיניים הזמניות, עוברים להכנת הכתרים הקבועים בתהליך דיגיטלי חדשני המבטיח איכות ודיוק גבוהים במיוחד, בזכות סריקה דיגיטלית של הפה, עיצוב הכתרים בתוכנה דיגיטלית מתקדמת, וחריטה ממוחשבת של הכתרים או השיניים הקבועות כך מתקבלת תוצאה בטוחה ואסתטית ברמה הגבוהה ביותר.

    סוגיית המחיר בהשתלת שיניים בישראל


    ד"ר נשאת גרה
    רפואת שיניים
    ד"ר נשאת גרה הינו רופא שיניים עם ותק של למעלה מ-25 שנה, בעל התמחות מאסטר אירופאית בכירורגיה אוראלית ואימפלנטולוגיה. ד"ר גרה הינו המנהל של המרכז לשיקום הפה והשתלות שיניים ביפו תל אביב ואת המרכז הרפואי...

    להתייעצות עם ד”ר נשאת גרה
    השאירו פרטים או חייגו:
    077-2304440

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות