הגיע הזמן לרענן את מראה הפנים שלך: ניתוח עפעפיים

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר יפימוב
השאירו פרטים או חייגו
072-2160015

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת עיניים

    10 אחוזים מהאוכלוסייה הבוגרת מעל גיל 50 סובלים מצניחת עפעפיים עליונים, הנקראים פטוזיס Ptosis. מצב זה משווה לפנים מראה עייף ועצוב, לעתים אף מהווה בעיה רפואית. הטיפול בצניחת עפעפיים מבוצע באמצעות ניתוח מקומי, המיועד להסיר עודפי עור ושומן, ועל פי הצורך גם לחזק את שרירי העפעפיים | מדריך לניתוח עפעפיים 

    צפו בראיון עם ד"ר יפימוב ומטופלים המסבירים על הניתוח להרמת עפעפיים ששינה להם את המראה

    ניתוחי עפעפיים מבוצעים ממניעים אסתטיים ו/או רפואיים, כאשר צניחת העפעפיים מובילה לבעיה רפואית של הסתרת שדה הראייה. מתי נחשבת צניחת עפעפיים לבעיה רפואית? כיצד מבוצע הניתוח והאם ניתן לבצע ניתוח גם של עפעפיים תחתונים? מתי נדרש ניתוח בעפעפיים התחתונים? האם ישנם סיכונים בניתוח צניחת עפעפיים? על שאלות אלו ועוד עונה ד"ר אירינה יפימוב בכתבה הבאה.

    מתי הופכת צניחת עפעפיים לבעיה רפואית?

    צניחת עפעפיים הוא מצב שיכול להפוך לבעיה רפואית במידה והעפעפיים מסתירים את שדה הראייה של החולה. מצב זה יכול להתרחש כאשר העפעפיים צונחים או משתפלים כלפי מטה במידה כזאת שמכסה את האישון באופן חלקי או מלא. כמו כן, צניחת עפעפיים אצל פעוטות יכולה לגרום להיווצרות עין עצלה, ואף לגרום לעיוורון, ולכן ישנה חשיבות לטיפול במצב זה כבר עם אבחונו בחודשי החיים הראשונים.

    ניתוח עפעפיים

    ד"ר יפימוב: "הרבה מהמטופלים והמטופלות שמגיעות אלי מתלוננים על מראה עיניים עייף ומבוגר והמטרה שלהם היא להרים את העפעפיים מסיבות אסתטיות. ישנם מטופלים אשר סובלים גם מבעיה רפואית אשר צניחת העפעפיים שלהם מפריעה גם לשדה הראייה".

    למדריך “ניתוח הרמת עפעף עליון” הכולל תמונות לפני ואחרי ומחירים

    כיצד מתבצע הניתוח?

    ניתוח להרמת עפעפיים הוא ניתוח ללא כאב, המבוצע בדרך כלל בטשטוש קל בלבד. לפני הניתוח מסמן הרופא את הקפל האופקי הטבעי של העפעף, ולאחר מכן מסמן בקווים אנכיים את העור העודף שיש להסיר, במרחק של מ"מ אחד בין סימון לסימון.

    במהלך הניתוח, מוסרים עודפי העור ועודפי שומן באמצעות חיתוך בלהב, מחט אלקטרונית או מספריים, ולבסוף מבוצעים תפרים של העפעף. התפרים מוסרים לאחר כשבוע עד 10 ימים. במקרים בהם צניחת העפעפיים מערבת גם חולשה של השריר האחראי על סגירת ופתיחת העפעפיים, מבוצע גם חיזוק של השריר.

    לאחר הניתוח, עלול החולה לחוות נפיחות מקומית ושטפי דם קלים, אך לא מעבר לכך. ניתוח זה אינו מיועד להצעיר את מראה הפנים, אך הוא מאפשר לחולה לזכות במראה טרי ורענן בהתאם לגילו.

    האם ומתי נדרש ניתוח בעפעפיים התחתונים?

    ניתוח בעפעפיים התחתונים מבוצע בדרך כלל ממניעים אסתטיים בלבד, ופחות ממניעים רפואיים. ניתוח זה נדרש כאשר נוצר עודף שומן מתחת לעין, מעין כרס קטנה של שומן, שפוגעת באסתטיקה של העין והפנים. במקרה זה, מבוצעת שאיבה של תאי השומן העודפים. כמו כן, ישנם מצבים בהם קיימים עודפי עור שיש להסיר, ואלו מוסרים בצורה דומה להליך המבוצע בעפעפיים העליונים.

    ניתוח בעפעפיים התחתונים ייתכן גם במקרים רפואיים, בהם העפעף התחתון צונח כלפי מטה והחוצה, או כאשר הוא בולט כלפי מעלה עד כדי הסתרה של שדה הראייה. בשני מקרים אלו מבוצע ניתוח לתיקון הבעיה המבנית של העפעף.

    הטיפול בעפעפיים העליונים והתחתונים יכול להתבצע באותו הניתוח ואין צורך לבצע שני ניתוחים שונים.

    למדריך “ניתוח הרמת עפעף תחתון” הכולל תמונות לפני ואחרי ומחירים

    עיניים עפעפיים

    ד"ר יפימוב: "ניתן לחזור להתאפר באופן רגיל לאחר שהאזור מחלים ותוצאות הניתוח מחזיקות מעמד לשנים רבות. תהליך ההחלמה וגם זמן השמירה על האפקט של הניתוח תלוי בסוג העור של המטופל".

    האם ניתוח עפעפיים מבוצע גם בקרב ילדים?

    ניתוחי עפעפיים אצל ילדים, מתבצעים ממניעים רפואיים בלבד. במידה והילד נולד עם עפעפיים המכסים חלק משמעותי מהאישון, יש לבצע את הניתוח במהלך חודשי החיים הראשונים, על מנת למנוע היווצרות מצב של עין עצלה. במידת הניתן, ישנה העדפה לדחות את הניתוח לגיל גן חובה או כיתה א', ובמקרה זה מבוצע הניתוח בהרדמה כללית. לניתוח בגיל זה ישנם מניעים אסתטיים בעיקרם, אך מאחר ומדובר בילדים צעירים, ישנה הכרה בהיבט הרפואי של הפגיעה האסתטית.

    לפני ואחרי ניתוח הרמת עפעפיים
    באדיבות מרפאת ד"ר אירינה יפימוב

    מהו הסיכון בניתוח עפעפיים?

    ככלל, מדובר בניתוח פשוט ובטוח. את הסיכונים בניתוח עפעפיים ניתן לסכם סביב שלושה סיכונים מרכזיים, אסתטיים בעיקרם:

    • יובש בעיניים– בעיקר בקרב מטופלים מבוגרים, ובעיקר בקרב נשים. מצב זה נמשך בדרך כלל מספר חודשים, ולאחר מכן חוזרת העין לתפקוד תקין.
    • עיניים לא נסגרות- בהסרת יתר של עודפי עור, עלול להיווצר מצב של חוסר יכולת לעצום את העיניים בצורה מלאה, אך מדובר במקרים נדירים שטופלו אצל רופא לא מיומן דיי.
    • א-סימטריה- לאחר הניתוח, ייתכנו הבדלים קלים בסימטריה שבין העיניים.


    ד״ר אירינה יפימוב
    רפואת עיניים
    ד"ר אירינה יפימוב הינה מומחית לרפואת עיניים משנת 2005, בעלת מרפאה פרטית בתל אביב. ד"ר יפימוב עוסקת בניתוחי עפעפיים, טיפולים אסתטיים לנשים וגברים. כמו כן, ביצעה מעל ל- 1000 ניתוחי עיניים וחלק משמעותי מהם היו...

    להתייעצות עם ד"ר יפימוב
    השאירו פרטים או חייגו
    072-2160015

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות