טיפול בכאב כרוני באמצעות עלוקות

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד”ר רזו חן
השאירו פרטים או חייגו:
077-8041710

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת כאב

    זה נשמע כמו טיפול שכבר חלף מן העולם אבל גם כיום יש אנשים שנעזרים בעלוקות כדי להפחית כאב כרוני, בעקיצה אחת קטנה לעומק של כ-2 מ"מ בלבד מפרישה העלוקה נוזל המכיל כ-150 אנזימים וחומרים ביולוגיים אקטיביים

    צפו בד”ר רזו חן מסביר על כך בראיון לתכנית בקו הבריאות

    במאמר זה נדון על:

    כאב כרוני | טיפול בעלוקות | אופן הביצוע | יתרונות וזמני טיפול | תופעות לוואי | זיהום | פופולאריות הטיפול בישראל

    סיפורו של שמעון אשר עבר טיפול בכאב באמצעות עלוקות

    שמעון סבל מפריצת דיסק וכאבים בגב ולא יכל לזוז מהמיטה. לאחר שעבר מספר רב של טיפולים וזריקות שלא עזרו בהרגעת הכאב, נפגש עם ד"ר חן ומכאן הכיר לראשונה את הטיפול בעלוקות.

    לאחר שעברו 10 דקות מתחילת הטיפול הראשון, הרגיש שמעון כאילו העלוקות "שואבות" את הכאב שלו. לאחר עוד 10 דק' שמעון התיישב ולאט לאט קם והתהלך ללא כאב.

    "לאחר 20-25 דק' מהטיפול, אני מנסה להתחיל ללכת ואשתי מסתכלת עליי עם דמעות בעיניים וגם אני לא מבין מה קורה ואני מתחיל ללכת כמו ילד ככה צועד ושמח כי באמת כבר הייתי חסר אונים"

    מהם כאבים כרוניים?

    כאבים כרוניים הן מחלות שהמטופל סובל מהן זמן רב, זמן ממושך שמטופלים נוטלים משככי כאבים, הרבה פעמים אפילו נרקוטיים. רוב הכאבים שפגש ד"ר חן אצל מטופליו הם: כאבי גב תחתון, כאבים בכתפיים, כאבי ברכיים, כאבים של הרפס, כאבים אחרי תאונות ודלקות של עצבים פריפריים.

    המטופלים עוברים טיפולים במרפאות כאב, מקבלים זריקות סאב-ארכנואידליות, מקבלים טיפולים בצורת בלוקדות, הזרקות סטרואידים לוקאליים, פיזיותראפיות, טיפולים חשמליים, דיקור סיני ועוד, ולמרות כל אלה הם עדיין ממשיכים לסבול כל הזמן. זה פוגע מאוד באיכות החיים שלהם, והם פשוט לא מצליחים להנות מהחיים, גם אנשים שיכולים להרשות לעצמם טיפולים יקרים במיוחד.

    מהו הטיפול בעלוקות?

    הטיפול בעלוקות עבר מבחן של 2000 שנים, בשיטה הזו השתמשו הרמב"ם, היפוקרטס, אבן סינא, קליאופטרה ועוד רופאים עתיקים נוספים. השימוש היה נפוץ ונרחב עד שהתחילו להיכנס לשוק כדורים נוחים שיש לצד הנוחות שלהם גם המון תופעות לוואי.

    לטיפול בעלוקות הרבה פחות תופעות לוואי, כמות הקונטרה-אינדיקציות היא מינימלית, זאת אומרת שאין הרבה התוויות נגד השימוש, והרבה סוגי אנשים יכולים להיות מטופלים בשיטה זו.

    תהליך הטיפול מתבצע בצורה הבאה – הרופא בודק את המטופל, ולפי הבעיות של המטופל – הרופא קובע את הנתונים לגבי הטיפול, באיזה מקומות להניח את העלוקות, כמה טיפולים צריך ועוד…

    ד"ר חן מציין שלו זה קל כי הוא מתעסק ביום יום ברפואה קונבנציונלית ומשלב גם טיפול בעלוקות ולכן גם יותר קל לו לקבוע את האבחנה.

    יש לציין שלא משנה באיזו מחלה מדובר, ד"ר חן גם מטפל באזור של הכבד, כי שיפור תפקודי כבד תמיד רצוי, כי כל הפסולת שממנה שהפציינט נפטר במהלך הטיפול בעלוקות עושה עיבוד דרך הכבד.

    איך מתבצע הטיפול בעלוקות?

    העלוקה נושכת את המקום שהרופא קבע, ודרך אגב, העלוקה בעצמה ברוב המקרים יודעת באיזו נקודה בדיוק להתיישב, היא מפעילה מערכת ביו אנרגטית, שזה עוד יתרון בטיפול.

    הפציינט מרגיש עקיצה קטנה אשר נמשכת דקות ספורות – כ-2-3 דק. בהמשך, בגלל שהעלוקה מפרישה חומר נגד כאבים, כבר לא מרגישים את הנוכחות של העלוקה. והיא ממשיכה לעבוד, מנקזת "דם רע" ומפרישה את החומרים הפנטסטיים שלה.

    אחרי הטיפול חובשים את מקום הנשיכה בגלל שהוא מוריד את קרישיות הדם ולכן יהיה דימום שיכול להמשך עד למחרת, והדימום הזה גם בריא בגלל שהוא מוציא את כל המטבוליים הרעים.

    כל כמה זמן ניתן לבצע את הטיפול ומהם היתרונות של העלוקות?

    בדרך כלל ההפרש בין הטיפולים הוא בין 5-7 ימים. בסדרת הטיפולים הרופא עובר על כל המערכות בגוף ובסוף סדרת הטיפולים יש למטופל הרגשה שהוא צעיר יותר ובריא יותר.

    דוגמה אחת טובה ליעילות של העלוקות היא למשל לאחר פצעים ניתוחיים, הפצעים מתאחים יותר מהר בגלל העידוד להיווצרות כלי דם חדשים, והפציינט סובל גם מפחות כאבים. בגלל שהעלוקה מפרישה קולגנזה, אז גם נשארות פחות צלקות.

    עוד אחת מיתרונותיה של העלוקה היא שהעלוקה היא מעין מפעל לחומרים ביולוגיים מאוזנים שמשפיע לטובה על גוף האדם, היא מייצרת למעלה מ-150 חומרים שמשפיעים על הגוף שלנו,

    האם לטיפול בעלוקות יש תופעות לוואי?

    מעניין שבשימוש העלוקות בשביל מחלה מסוימת הפציינטים מציינים תופעות לוואי חיוביות כמו: שיפור בשינה, שיפור בפעולות מעיים, שיפור במצבי הרוח בגלל שבאופן הדרגתי יש שיפור בחילוף החומרים והתחזקות של המערכת החיסונית.

    חלק מהחומרים שמייצרת ומפרישה העלוקה אל תוך גוף המטופל הינם:  גירודין, דסטבילזה, אורגלזה, קולגנהזה, ליפאזה. ניתן לקרוא אודות החומרים האלה וחשיבותם באינטרנט.

    רוב הפציינטים שמגיעים אל ד"ר חן, הם כאלה שהשתמשו בכל הטיפולים הידועים, אבל, רק טיפול בעלוקות עזר להם. בנוסף לטיפול שקיבלו בנוגע לבעיה שבעקבותיה הגיעו הם התחילו להרגיש שיפור בחייהם גם באופנים נוספים ולא רק בעניין בשבילו הם באו.

    האם יש חשש מזיהום?

    התשובה היא מאוד פשוטה – יש ארבע מאות סוגי עלוקות, אך ברפואה משתמשים רק ב-3 סוגים. העלוקות גדלות במפעלים מיוחדים ואין להן מגע עם זיהומים ונגיפים חיצוניים.

    ד"ר חן מספר, "שאחד הדברים שהכי מפליאים אותי בתור רופא שפוגש מאות מטופלים בחודש, אנשים שמוכנים לסבול במשך שנים כי הטיפול נשמע להם קצת לא נעים. אני מספר להם שכל מי שמאמין לטיפול ומעדיף להתגבר על אי הנעימות – רק מרוויח, ואכן, הרבה מאוד מהמטופלים שמחליטים לשמוע לעצתי ומנסים את הטיפול בעלוקות, מעידים – שהם הרוויחו"

    עד כמה הטיפול בעלוקות נפוץ בישראל?

    לצערי הרב טיפול בעלוקות כלל איננו נפוץ עדיין בישראל, וחבל. מנגד באירופה, אמריקה והודו הטיפול נפוץ והוא מקל לאנשים על החיים בצורה משמעותית.

    חשוב מאוד לציין כי הטיפול בעלוקות לאו דווקא מחליף את הטיפולים הקונבנציונליים, אלא יכול לבוא גם לצד טיפולים קונבנציונליים ואף להעלות את יעילותם. בחלק מהמקרים בשילוב של טיפול בעלוקות עם טיפולים קונבנציונליים ניתן להשתמש בתרופות במינון נמוך יותר ולקבל תוצאה זהה לטיפול במינון גבוה ללא טיפול בעלוקות. הרבה פיזיותרפיסטים אוהבים לבצע הכנה לפני טיפול למטופלים על ידי עלוקות על מנת להגיע לתוצאות טובות יותר באופן משמעותי. בעבודה היום יומית שלי אני נוהג לשלב למטופלים טיפוליים תרופתיים ביחד עם טיפולים בעלוקות על מנת להגיע לתוצאות טובות יותר והחלמה יעילה ומהירה יותר!

    הטיפול בכאב באמצעות עלוקות ניתן במרפאה של ד"ר רזו חן בת"א. למרפאה יש הסדרים עם חברות הביטוח (בהתאם לתנאי הפוליסה של ביטוחי הבריאות הכוללים טיפולים אלטרנטיביים).


    ד"ר רזו חן
    רפואת כאב
    ד"ר רזו חן עוסק ברפואת משפחה ורפואת כאב, בעל מרפאה פרטית בתל אביב משנת 2010. ד"ר רזו חן למד בשנת 2014 את הטיפול באמצעות עלוקות באחת המרפאות המובילות במוסקבה, רוסיה. כמו כן עבר הכשרה בהירודותרפיה...

    להתייעצות עם ד”ר רזו חן
    השאירו פרטים או חייגו:
    077-8041710

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות

      • רינה יפה 21 ביולי 2021 13:00

        נחשפתי למידע מענין. זכור לי בילדותי אחותו של סבא באי דגרבה תוניס היתה מרםה עם עלוקות, שאלתי היא זאת בעלי סובל מאוד מאוד מעצב משולש טרימיגינאלי בהגדרה רפואית הכאב הקשה הרפואה יודעת, האם אפשר להקל לרפאת סבל זה. תודה!

         הגב

        1. מערכת מדיקו 11 בנובמבר 2021 16:20

          יכול להיות שכן, אך יש להיוועץ עם הרופא על מנת להעריך את מצבך.
          אין לראות בכתוב תחליף לייעוץ רפואי ויש לפנות לרופא המטפל.

           הגב

      • מזל 30 בדצמבר 2020 13:26

        האם טיפול זה יכול לעזור במקרה של Atytical tgn ?

         הגב

        1. מערכת מדיקו 20 בפברואר 2022 14:43

          אכן, יש להיוועץ עם הרופא.
          אין לראות בכתוב תחליף לייעוץ רפואי ויש לפנות לרופא המטפל.

           הגב

      • חוה 22 בדצמבר 2020 20:12

        לא טופלתי אצל ד"ר חן, אבל הטיפול מאד יעיל, ואפילו קיבלתי בונוס- החומר שהעלוקות מפרישות דוחה יתושים.

         הגב

      • רונן גורדון 10 בנובמבר 2020 8:01

        מבקש מספר טלפון. תודה

         הגב

        1. מערכת מדיקו 10 בנובמבר 2020 16:28

          שלום רונן,
          טלפון המרפאה של ד"ר רזו חן הינו: 077-8041710.
          בברכה, צוות מדיקו.

           הגב

          1. הבר מאור 11 ביוני 2021 18:15

            האם מותר לי לטפל בזה נגד כאבי גב פריצות דיסק וצוואר גם פריצות דיסק.עברתי כמה פעמים דום לב השתלת דפיברילטור צינטורים אבלציות לוקח כדורים ללב נגד הפרעות קצב ואליקוויס לדילול דם.תודה

             הגב

            1. מערכת מדיקו 17 בנובמבר 2021 13:30

              יכול להיות שכן, אך יש צורך בבדיקת רופא על מנת להעריך את מצבך.
              אין לראות בכתוב תחליף לייעוץ רפואי ויש לפנות לרופא המטפל.

               הגב

      • Etu Meikler 9 באוקטובר 2020 8:33

        מרשים מאוד מבקשת לדעת בהקדם לטפל בכאבים האיומים שלי בגב התחתון

         הגב