סובלים מכאבים? הכירו את המשאף החכם למתן קנאביס רפואי

למידע והתייעצות

למידע נוסף
השאירו פרטים או חייגו
2064*

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת כאב

    קנאביס רפואי מאושר מזה שנים כאמצעי לטיפול במגוון מצבים רפואיים ובכאב כרוני, כאשר רוב המטופלים צורכים את הקנאביס בעישון. טיפול מהפכני בפיתוח ישראלי כחול לבן, הופך את הטיפול באמצעות קנאביס לטיפול רפואי מן המניין ללא חשש מנזקי העישון

    צפו בד"ר ורד סימוביץ' מתראיינת על כך התוכנית סטטוסקופ

    מה זה משאף סאיקי?

    משאף סאיקי מאפשר למטופל לצרוך את תפרחת הקנאביס בשלמותה באמצעות שאיפה.

    מודל טיפולי זה מאפשר מתן טיפול בקנאביס רפואי בצורה אחידה ומדוייקת המקנה לרופא יכולת לעשות שימוש בקנאביס רפואי כאמצעי טיפולי קליני מן השורה.

    יחד עם זאת, משום שמשאף סאיקי מכיל קנאביס רפואי, השימוש בו מותר רק למטופלים שקיבלו רישיון לטיפול בקנאביס רפואי.

    איך זה עובד?

    משאף הסאיקי פותח ומיוצר בישראל ומאחוריו עומדת שורה של פטנטים ישראליים, הוא למעשה משאף אשר מכיל מחסנית עם 60 צ'יפים (שבבי נידוף) שכל אחד מהם מכיל מנה טיפולית אחת של קנאביס רפואי במינון הנדרש למטופל הספציפי.

    כל שהמטופל צריך לעשות הוא לבחור את המינון המותאם לו ולשאוף את מנת הקנאביס מתוך המשאף והחומר הפעיל חודר לריאותיו, נספג בהן ומשם עובר למעשה למחזור הדם.

    במה שונה משאף הסאיקי מעישון קנאביס?

    כאשר רופאים רושמים או ממליצים למטופל קנאביס רפואי כטיפול בתצורה של עישון, יודעים מה המטופל מקבל.

    במודל זה, ישנה איזושהי תפרחת טבעית של צמח הקנאביס אותה מעבדים לכדי חומר המגולגל לסיגריה.

    הפערים במינון, בספיגה ובשיעור החומר הפעיל בין אצווה לאצווה, בין סיגריה לסיגריה ואפילו בין שאיפה לשאיפה יכולים להיות דרמטיים.

    כיום, מטופלי קנאביס מתחילים עם כמות של 20 גרם קנאביס בכל חודש ולרוב המטופלים עולים לכמות של 30 גרם לחודש, משמע, מינונים גבוהים.

    מינונים גבוהים אלו מכילים, אצל חלק מהמטופלים מינון יומי של 119 מ"ג THC.

    בטיפול במשאף, רוב המטופלים מסתפקים במינון הנמוך של 1.5 מיליגרם THC ליום שלם, כלומר, חלקי 79 מהמינון הנצרך בעישון, רק שבמשאף מתקבל אפקט טיפולי מקסימלי ומזעור תופעות לוואי.

    למי מתאים משאף הסאיקי?

    משאף סאיקי מתאים לכל מטופלי הקנאביס מגיל 18 ומעלה העומדים באחת מאינדיקציות היק"ר – היחידה לקנאביס רפואי.

    הוא קל מאוד לתפעול ועדיף על פני עישון קנאביס, שכן גם עישון קנאביס הוא עדיין עישון, על כל הנזקים הבריאותיים והחברתיים המאפיינים אותו.

    משאף סאיקי מאפשר בחירה בין ארבעה מינונים שונים.

    הוא מתאים את עצמו לעוצמת השאיפה ולכן מתאים גם למגוון רחב של מטופלים.

    וכמובן, השימוש במשאף אינו כרוך בעשן ובריח החריף של הקנאביס.

    כמה זה עולה?

    עלות המשאף אמורה לכאורה ליצור חסם בפני מטופלים מעוטי יכולת, אלא שבחישוב פשוט, עלות השימוש במשאף דומה לעלות של עישון 30 גרם קנאביס רפואי בחודש.

    ישנה עלות ראשונית בסך 1,950 שקלים עבור המשאף עצמו ושימוש בממוצע של מחסנית אחת לחודש (בהתאם להנחיית הרופא המטפל), כשעלות המחסנית עומדת על 740 שקלים.

    בחישוב כולל לחודש, מדובר בסכום דומה לסכום שמוציאים כיום מטופלים בקנאביס רפואי במינון של 30 גרם לחודש, שזהו המינון השכיח ביותר.

    כיום, למטופלי משרד הביטחון, נפגעי תאונות עבודה וחלק מתוכניות הביטוח ישנו החזר מלא בגין הטיפול כמו כן ישנה תוכנית המאפשרת תקופת התנסות כאשר על פי התוכנית המטופל יוכל להחזיר את המשאף לאחר 45 ימי ניסיון ועד ל – 90 ימי שימוש ולקבל 75% מעלותו בחזרה.


    ד"ר ורד סימוביץ
    רפואת המשפחה
    ד"ר ורד סימוביץ עתודאית בעבר, מומחית ברפואת המשפחה משנת 2002, יו"רית של החוג לטיפול בכאב של איגוד רופאי המשפחה בשבע שנים אחרונות. מומחית במנהל רפואי משנת 2017 ומנהלת בכירה במטה מכבי.

    למידע נוסף
    השאירו פרטים או חייגו
    2064*

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות