הגדלת חזה

מדיקו > מדריכים > כירורגיה פלסטית > הגדלת חזה
הגדלת חזה
רופאים שעשויים לסייע לך: 86 רופאים בתחום ניתוח הגדלת חזה
כמה עולה: 17,000 - 20,000
207 תמונות של הגדלת חזה
זמן החלמה: בין שלושה שבועות לחודש
סוג הרדמה: כללית

מדריך הגדלת חזה

הגדלת חזה לא רק מעניקה מראה שופע יותר באזור המחשוף, אלא גם משפרת פלאים את הביטחון העצמי. מדובר באחד הניתוחים הפופולריים ביותר בתחום הרפואה האסתטית.

במשך שנים פותחו שיטות הגדלה וסוגי שתלים רבים – הכל במטרה כדי להקנות לחזה מנותח מראה טבעי ורך וגם לקצר כמה שיותר את תקופת ההחלמה.

מדובר באחד מסוגי הניתוחים המצליחים ביותר – נשים שעברו ניתוחים אלה מדווחות על שביעות רצון גבוהה מאד מהמראה שלהן.

צפו בסרטון: ד"ר הדר ישראלי בראיון על הגדלת חזה בתכנית "סטטוסקופ"

ביעוץ ראשוני רופא מומחה יודע להציע את שיטת הניתוח האופטימלית, את סוג השתל המתאים לך ביותר ואף את מיקום השתל ביחס לרקמת השד. בחירות אלה נעשות בהתאם לדרישות שלך ואף ניתן לבצע במקום הדמיה של תוצאות הניתוח העתידי, לכן חשוב מאד שתכירי את כל השיטות והסוגים של השתלים.

קיימות מספר שיטות ניתוחיות להגדלת חזה, לכל אחת יתרונות וחסרונות משלה, השיטה נבחרת בהתאם להעדפת המטופלת ושיקול דעתו של הרופא המנתח.

ישנם מקרים בהם הגדלת חזה אינה מספקת את הפתרון האידאלי וניתוח הגדלה והרמת חזה תתאים יותר לחלק מהנשים.


תמונות לפני ואחרי של הגדלת חזה:

תמונות נוספות בתחתית העמוד


מה הם ההבדלים בין סוגי השתלים ומה הם דרכי הכנסתם בהגדלת חזה?

הכנסת שתל בקפל מתחת לשד

מדובר בשיטה הכי נפוצה בכל העולם. שתל סיליקון מוחדר דרך הגבול התחתון של השד. מדובר בשיטה שמאפשרת גישה בטוחה ונוחה וכמעט לא גורמת לסיבוכים.

חסרון – חתך בעור, שלמרות היותו מוסתר בקפל מתחת לשד, ניתן לראות אותו, למשל, כאשר שוכבים על הגב ללא בגדים.


הכנסת שתל דרך חתך סביב עטרת הפטמה

שיטה זו מתאימה לנשים עם עטרה מספיק גדולה וגם פחות רואים את הצלקת שאחרי פרק זמן מסוים משתלבת עם צורת העטרה.

עם זאת קיים גם הצד הבעייתי – ישנו מגע בין השתל לרקמת השד וזה יכול לגרום ליצירת "קפסולה" קשיחה שגם תורגש במגע וגם עלולה לשנות את מראה השד. כדי למנוע מצב ולצמצם את המגע, לפעמים מחדירים את השתל דרך מעטפת ניילון.

הגדלת חזה


הכנסת השתל דרך חתך בבית השחי

היתרון הבולט של שיטה זו היא שלא רואים את הצלקת.

עם זאת, אם בשיטה זו נוצר סיבוך, לא ניתן לטפל בו דרך החתך ולכן חייבים לבצע חתכים נוספים – סביב עטרה או מתחת לשד. חסרון נוסף – השתלים נוטים לעלות למעלה ולפגוע במראה של החזה.

לקבלת התוצאה המיטבית חשוב גם מיקום השתל ביחס לשריר.


מיקום השתל מעל השריר

מיקום זה עדיף מבחינת קלות הניתוח וההחלמה שהנם קלים יותר. אמנם, חשוב לבדוק במהלך הייעוץ שבחירה זו מתאימה לאישה, כי חשוב שרקמת השד מעל השתל תהיה מספיק עבה כדי להרחיק אותו מהעור. כמו כן, מדובר בתהליך החלמה מהיר יותר ועם פחות כאבים.

חסרון של מיקום השתל מעל השריר הוא שלאורך זמן השתל מפיל את החזה מהר יותר וכי עם השנים והידקקות העור יכולים להיווצר גלים על פני השד שמקורם בקפלי השתל.


מיקום השתל מתחת לשריר

במקרה ואין מספיק רקמת השד כדי לכסות על השתל מעל שריר, ממקמים את החלק העליון של השתל מתחת לשריר ואת החלק התחתון מעל השריר. גם במקרה זה מקבלים תוצאות יפות, אך תהליך ההחלמה ארוך וכואב יותר.

כמו כן, ייתכן וההתנהגות של השדיים תהיה פחות טבעית בעת ריצה והפעלת שרירי החזה. מצד שני, השריר ״מחזיק״ את השתל למעלה ופחות נותן לו להישען על הרקמה מה שמעכב נפילת שד עתידית.

עוד גורם שחשוב מאד לקחת בחשבון בתכנון ניתוח הגדלת חזה – סוג השתל. כאן חשוב מאד לא לרדוף אחרי החידושים הטכנולוגיים אלא לבדוק שהשתלים עומדים בכל הסטנדרטים הרפואיים המחמירים מבחינת האיכות ולהיות קשובים להמלצות של הרופא המנתח.


שתלי הסיליקון

שתלים עם מעטפת קשה, חלקה או מחוספסת. בתוך המעטפת – ג'ל סיליקון. במידה המעטפת נקרעת, הוא לא נוזל ולא מתפזר.

הגדלת חזה שתלי הסיליקון


שתלי פוליאורטן

בנויים ממעטפת פוליאורטן במילוי ג'ל סיליקון. מדובר בשתלים שמעניקים מראה טבעי לשד ומקטינים את הסיכון של היווצרות הקופסית, אבל הם נוטים להידבק אל רקמת השד ובמידה והעור של השדיים דק ונוטה ליפול, זה עלול ליצור בליטה בלתי רצויה.

לשתלים יש גם צורות שונות, הבחירה בצורה מסוימת של שתל מתקבלת בהתאם לגודל השד המצוי והרצוי והמלצתו של הרופא המנתח.

הגדלת חזה שתלי פוליאורטן


שתל אנטומי

דמוי טיפה, מעניק מראה טבעי יותר לשד, אך במידה והוא מסתובב בתוך השד, זה יכול לעוות את מראה השד ולפגוע בטבעיותו.

הגדלת חזה שתל אנטומי


שתל עגול

זהה בכל הכיוונים ולכן לא משנה אם הוא מסתובב בתוך השד, הוא גם זול יותר מהשתל האנטומי ולעתים בעקבות כוח הכבידה בתוך השד גם הוא מקבל צורה יותר דמוית טיפה.


צפו בסרטון: ד"ר נועם חי בראיון על הגדלת חזה בתכנית "סודות היופי"

מהם הסיבוכים האפשריים בניתוח הגדלת חזה?

כמו אחרי כל ניתוח כירורגי בניתוח הגדלת החזה יכולים להופיע סיבוכים הבאים: זיהום, כאבים חריגים, הצטלקות ואובדן תחושה חלקית באזור הניתוח. מדובר בסיכוי מזערי שזה יקרה, כל מקרה ניתן ליצור קשר עם הרופא המנתח.

קיים סיכוי נמוך מאד של סיכונים כלליים, כגון זיהום, דימום וצלקת בולטת. אותו סיכוי קיים לסיכונים ספציפיים יותר – אובדן תחושה (חוזרת אחרי כמה חודשים כמעט למצב ראשוני), שוני בגובה השתלים בגלל הכובד (ניתן לטפל באמצעות עיסוי או רצועה שמחזירים אותם למקום).

קבוצת סיכונים נוספת מצריכה התערבות ניתוחית ונלקחת בחשבון בעת קבלת ההחלטה על סוג ומיקום השתל. למשל, הקשחה של קופסית (קפסולה, מעטפת מרקמות חיבור הנוצרת סביב השתל) שבעקבות כך נגרם עיוות לצורה של שד והתקשות באזור. לעתים מדובר בפגיעה מזערית ולכן ההחלטה על ההתערבות נתונה לשיקול דעתה של המטופלת.

אם השד דולף (במקרה ומדובר בשתל סיליקון), מבצעים החלפת שתלים על ידי פתיחה מחדש של החתך הניתוחי, הוצאת השתל, שטיפת הקופסית והכנסה של השתל החדש.

 


מהו הליך ההחלמה לאחר ניתוח הגדלת חזה?

משך ההחלמה אחרי הניתוח נע בין שלושה שבועות לחודש וכדי להגיע לתוצאות הכי טובות חשוב מאד להישמע להוראות הרופא ולבצע את כל הפעולות הנדרשות: ללבוש חזיית ספורט מיוחדת שתשמור על צורת השדיים, להקפיד על ההיגיינה: לשטוף ידיים עם סבון או להשתמש בג'ל אנטי-בקטריאלי, לא לגעת בתפרים ולשמור על הסטריליות שלהם כמה שאפשר.

ליטול אנטיביוטיקה, לא לשכב על הבטן, ועוד פעולות חשובות שיש לבצע מדי יום עד ההחלמה המלאה.

מהו הליך ההחלמה לאחר ניתוח הגדלת חזה?


מה המחיר של הגדלת חזה?

הגדלת חזה תעלה לכם בין 17,000 ל-20,000 ש"ח, תלוי בסוג השתלים שמחירם נע בין 2400 ל-3400 ש"ח. כמו כן, יש לקחת בחשבון את עלות הניתוח עצמו, כ-6000 ש"ח ועלות חדר ניתוח שמגיע עד כ-10,000 ש"ח.

שאלות ותשובות בנושא

מי מחליט על נפח השתל?

ההחלטה על נפח השתל מתקבלת על ידי הרופאה מנתח תוך תיאום ציפיות עם המטופלת. חשוב להבין שישנה חשיבות עליונה לשמירה על המראה הטבעי ולכן לא נפח השתל קובע אלא הפרופורציות יחסית לגוף.

כיצד אדע שהרופא המנתח שלי בעל ניסיון?

עוד לפני ההגעה לייעוץ ראשוני מומלץ לחפש מידע על אותו רופא מנתח ברשת, לקבל המלצות, לבקש פרטים של ממליצות מרופא עצמו.

האם אוכל להניק אחרי הגדלת חזה?

אין שום מניעה להניק אחרי הגדלת חזה מאחר ומיקום השתל לא פוגע בצינוריות החלב. עם זאת, חשוב לדעת שהריונות והנקות יכולים לשנות את התוצאה לאורך שנים וכי לעתים נזקק ניתוח מתקן בהמשך. לכן - למי שאין סבלנות לא חייבים לחכות אבל למי שיש סבלנות ניתן לתכנן ניתוחי חזה אחרי סיום הילודה .

כמה זמן נמשך ניתוח להגדלת חזה?

ניתוח להגדלת חזה נעשה בהרדמה כללית ונמשך בין 20 ל-45 דקות.

האם שתלי סיליקון יכולים לגרום לסרטן שד?

קרוב לוודאי שלא. אין אף מחקר שמצא קשר בין שתלי סיליקון לבין סרטן שד. נהפוך הוא, באופן לא ברור נשים שעברו ניתוח עם שתלי סיליקון בחזה הראו במספר לא מבוטל של מחקרים כי שיעור סרטן השד אצלן היה נמוך מזה הצפוי לפי שיעורן באוכלוסיה. וכאשר התגלה סרטן שד אצלן פעמים רבות התגלה בשלב התחלתי ובר ריפוי. ההשערה היא שנשים אלו ממילא

תגובות

  • יוכי שיין 16 במרץ 2021 13:21

    מה בעניין הקטנת חזה?

     הגב

    1. מערכת מדיקו 16 במרץ 2021 16:13

      שלום רב,
      ישנו גם מדריך על הקטנת חזה, לצפייה במדריך לחצו כאן

      בברכה, צוות מדיקו.

       הגב

המדריך נכתב בתמיכה של

ד"ר אורן ויסמן
כירורגיה פלסטית
ד"ר אורן ויסמן הינו מומחה לכירורגיה פלסטית, בעל קליניקה פרטית לניתוחים פלסטיים שחזורים ואסתטיים בתל אביב. ד"ר ויסמן פרסם למעלה מ-50 מאמרים בעיתונות הרפואית הפלסטית ומרצה בין לאומי בכנסים בחו"ל.

תמונות לפני ואחרי של רופאים מהאתר

כתבות בנושא