טיפול במכשיר קור – CO2RE

מדיקו > מדריכים > מכשור טכנולוגי לרפואת עור ואסתטיקה > טיפול במכשיר קור – CO2RE
טיפול במכשיר קור – CO2RE
כמה עולה: 2,000 - 12,000
10 תמונות של טיפול במכשיר קור – CO2RE
זמן החלמה: 4 - 8 שבועות
סוג הרדמה: מקומי

מדריך טיפול במכשיר קור – CO2RE

מהו מכשיר ה – CO2RE CO2 LASER?

מכשיר ה – CO2RE הוא לייזר פחמן דו חמצני (ה- CO2, אורך גל 10,600 נ"מ) של חברת קנדלה, המשמש כטיפול לצורך הסרת נגעים עוריים שפירים, הצערת עור ע"י פילינג ומיצוק העור. טכנולוגיית לייזר זו, הפכה במהרה לתקן הזהב בטכנולוגיות המתקדמות לחידוש העור ואליה מושוות כל שאר שיטות הטיפול. בעשור האחרון, התקדמה טכנולוגית לייזר הפחמן הדו חמצני לבלי היכר. הפיקסל הוא דוגמא למהפכה זו.

מכשיר ה CO2RE הוא לייזר פחמן דו חמצני מקטעי. בשיטה זו הקרן שמייצר מכשיר הלייזר מורכבת ממספר עמודות של קרניים שכל עמודה מייצרת נזק נקודתי כשסביב עמודות הנזק קיימת רקמה בריאה. סביב כל נקודה בה יצר הלייזר עמודת רקמה הרוסה, קיים עור בריא שמספק תאים להתחדשות במהירות וביעילות וכך מאפשר החלמה מלאה מהירה. כך מופחת הכאב והסיכון לסיבוכים באופן משמעותי ותקופת ההחלמה מואצת ומתקצרת.
אחד מיתרונותיו הבולטים של מכשיר ה CO2RE הוא מגוון רחב של אפשרויות הפעלה ואופני שימוש.

מוד הפעלה ייחודי DEEP למעשה עמודות נזק צרות ביותר, ברוחב של מיקרונים בודדים אך בעומק משמעותי של 500-700 מיקרומטר, ובכל מאפשר חדירה לעומק הדרמיס עם פגיעה מינימלית באפידרמיס. צורת הפעלה זו מאפשרת השראת אפקט מיצוק משמעותי של העור שכרוכה בהפחתת הסיכון לפיגמנטציה באופן משמעותי גם בכהיי עור.

מוד הפעלה קלאסי מסוג MID אשר פועל על האפידרמיס והדרמיס השטחי בצורת טבעות, (200-300 מיקרון) אשר מאפשר את השיוף הקלאסי של העור שמוביל להעלמת פגמים שטחיים, כתמי גיל ועוד.

מוד הפעלה משולב, FUSION אשר משלב בין השניים ומבטיח מקסום תוצאה קוסמטית- הן ע"י שיוף הבעיות האסטטיות השטחיות ובמקביל מיצוק עמוק של העור ע"י קרני הDEEP.

מוד הפעלה קלאסי- בו מבוצע שיוף שאינו מקטעי, כלומר אבלצייה של 100% מהשטח, המיועד להסרת נגעי עור שפירים ומוד כירורגי, אשר בו המכשיר מהווה למעשה סכין כירורגית לכל דבר, ומאפשר חיתוך רקמות המיועדות להסרה.


האם טיפול ב CO2RE מתאים לי?

מכשיר ה CO2RE מהווה אחד מהמכשירים הנחשבים לתקן הזהב בטכנולוגיות המתקדמות לחידוש העור. הטיפול בלייזר זה מיועד לשיפור איכות העור ע”י טיפול בקמטים קטנים ובינוניים, בפיגמנטציה של העור, בכתמי גיל, בסימני מתיחה, בצלקות ובצלקות אקנה. תוצאות הטיפול הן מיצוק והצערה של העור.

מוד ההפעלה הקלאסי והכירורגי של המכשיר למעשה הופכים אותו לסכין המנתחים המדויקת ביותר בעולם ולכן הסרת נגעים שפירים במקומות רגישים היא אחת האינדיקציות המצוינות לטיפול במכשיר זה ולמעשה אם אתם חוששים מהסרת נגע שמפריע לכם אסטטית רק בגלל החשש מצלקת, ה CO2RE הוא המכשיר המתאים ביותר בשבילכם.


מהם הסיבוכים ותופעות הלוואי הפונטציאליים מהטיפול ?

טיפולי לייזר הפחמן הדו חמצני בטוחים וצפויים יותר בהשוואה לשיוף עור מכני או פילינג כימי עמוק. עם זאת, חשוב להבין שמדובר באחת מהטכנולוגיות עתירות האנרגיה לטיפול בעור הפנים והגוף ועל כן ע"פ הוראות משרד הבריאות הטיפול צריך להינתן בהשגחת רופא והמחמירים יאמרו כי הידיים האוחזות בידית הטיפול ראוי שיהיו של רופא מוסמך ומוטב כי יהיה רופא עור או פלסטיקאי.

הסיבוכים לאחר טיפול פילינג בלייזר הפחמן הדו חמצני נחלקות לקצרות-טווח כגון אדמומיות חולפת, גרד, מיליום בעור, התלקחויות דמויות אקנה והצטלקות חולפת, ולבעיות ארוכות-טווח דוגמת פיגמנטציה. אדמומיות המופיעה לאחר טיפול זה היא אחד החסרונות המשמעותיים אולם היא לרוב חולפת וחשוב להבין שהיא מופיעה כחלק מתהליך הריפוי הטבעי של העור המתחדש.


מהן האלטרנטיבות לטיפול ?

קיימים מספר מכשירי ליזר המבוססים על פחמן דו חמצני, ביינם הפיקסל CO2 של חברת סינרון-קנדלה, סמארט סקין ועוד.

באותו נושא | כל טיפולי לייזר לפנים


איך נראית ההחלמה מהטיפול ב CO2RE ?

ביום-יומיים הראשונים שלאחר הטיפול תיתכן תחושת כאב או צריבה שניתנים לטיפול באמצעות קומפרסים קרים, תכשירים מקומיים ומשככי כאבים. במקום הטיפול צפויים להופיע גלדים אדומים חומים ביום שלאחריו, אשר יתקלפו בשבוע הראשון לאחרי הטיפול. לאחר הקילוף תישאר אותה אדמומיות ומשך הזמן הנדרש להחלמתה לרוב נע בין שבועיים ועד ל4-8 שבועות, לפי האינדיקציה שטופלה ומוד ההפעלה.

שאלות ותשובות בנושא

למה עלי לצפות מהטיפול ?

הטיפול בלייזר מסוג זה, כמו בכל לייזר אבלטיבי לרוב אלחוש מקומי על מנת למנוע כאבים בעת הטיפול. משך הטיפול ינוע בין 15 דקות להסרת נגע בודד קטן ועד לשעה-שעה וחצי בטיפול משטחים נרחבים.

תוך כמה זמן ניתן לצפות לתוצאות מהטיפול ב CO2RE?

התוצאות צפויות להופיע לאחר החלמה מלאה אשר יכולה להימשך תקופה בת שבוע ועד שלושה חודשים (כתלות באופן הפעלת המכשיר, האינדיקציה המטופלת ושטח הטיפול).

תגובות

המדריך נכתב בתמיכה של

ד״ר גיא שלום
רפואת עור
ד"ר גיא שלום הינו מומחה לרפואת עור ואסתטיקה, בעל מרפאה פרטית בנס ציונה. ד"ר שלום שימש כעורך, חבר מערכת או סוקר בכתבי עת מדעיים ומקצועיים, נוטל חלק בפרסום מאמרים מדעיים ומקצועיים רבים בתחום רפואת העור...

תמונות לפני ואחרי של רופאים מהאתר