הגיע לישראל: טיפולי הלייזר החדישים לבעיות עור

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר רוזנבלט
השאירו פרטים או חייגו
077-8049230

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת עור

    אקנה, היפר-פיגמנטציה, צלקות אקנה ואדמומיות בעור הפנים (קופרוז) אלו בעיות עור שעד לא מזמן לא היה להם טיפול יעיל. לאחרונה נכנסו לישראל טיפולי לייזר ו-IPL הנחשבים לטיפולים מתקדמים ואפקטיביים לטיפול בבעיות בעור הפנים

    כיום קיימים שני סוגים של טיפולי לייזר, המאפשרים להתאים את סוג הטיפול להיקף הבעיה ומאפייניה, וכן טיפול IPL אותו ניתן להתאים באופן ייעודי לכל סוג של בעיית עור. טיפולים אלה מספקים תוצאות מצוינות בטיפול בבעיות כדוגמת טשטוש צלקות אקנה עמוקות, טיפול בבעיות היפר-פיגמנטציה, טיפול במיצוק העור, קמטים ועוד.

    באילו טכניקות עובד הלייזר לטיפול בבעיות עור?

    כיום, ניתן לבצע טיפול בבעיות עור באמצעות שני סוגים של טכנולוגיות מבוססות אור: לייזר ו-IPL. בקטגוריית טיפולי הלייזר קיימות שתי טכנולוגיות מרכזיות הנמצאות בשימוש:

    הטכנולוגיה הראשונה היא טכנולוגיית לייזר CO2 על ידי שימוש במכשיר דוגמת +smart-skin של חברת cynosure, בו משתמשים בטכנולוגיית CO2 מקטעי ( Fractional co2 ) המבוססת על חדירת אנרגיה בצורה מדויקת וממוקדת אל תוך השכבות הפנימיות של העור, לצורך אידוי וקילוף של תאי העור. באמצעות טכנולוגיה זו ניתן להשיג אפקט זהה לפילינג כימי עמוק כשבאפשרותנו לקבוע את עומק חדירת קרני האור לשכבת האפידרמיס החיצונית, או אל עומק שכבת הדרמיס התחתונה, הכל בהתאם לפרמטרים שקובע המטפל. בטיפול באמצעות טכנולוגיית לייזר זו, לא נעשה שימוש בחומרים כימיים כלשהם והטיפול הוא מאוד מדויק ואפקטיבי.

    החיסרון היחיד של טיפול זה הוא זמן ההחלמה של העור שיכול להימתח על פני חמישה ימים עד שבוע וחצי בהם על המטופל לשהות בביתו לפני החזרה לשגרה.

    טיפולי לייזר פיגמנטציה

    ד"ר מתי רוזנבלט: "טיפולי הלייזר החדשים מאפשרים לפתור בעיות פיגמנטציה בעור, צלקות אקנה ואדמומיות בצורה מיטבית ומהווה חידוש משמעותי לנו כרופאי עור לפתרון בעיות עור שונות של המטופלים". 

    טכנולוגיית הלייזר השנייה שבה נעשה שימוש מבוססת על שימוש בקרני אור באורך גל שונה, באופן שמאפשר לקצר משמעותית את זמן ההחלמה.

    בטכניקה זו של טיפול, במכשיר כדוגמת מכשיר הלייזר ICON מבית PALOMAR אשר מאושר על ידי ה-FDA האמריקני חודר הלייזר את שכבת האפידרמיס מבלי לגרום לנזק מהותי, ומגיע עד לשכבת הדרמיס, בה הוא מבצע חימום ופציעה מזערית של תאי העור בדרמיס באופן שמעודד ייצור אינטנסיבי של קולגן ואלסטין.

    טכנולוגיה זו אפקטיבית לאותן המטרות, לרבות טשטוש צלקות אקנה עמוקות וקמטים ופתרון בעיות פיגמנטציה, וניתן ליישם אותה תוך קיצור משמעותי של זמן ההחלמה לאחר הטיפול.

    טשטוש צלקות אקנה

    באמצעות טיפול לייזר ICON ניתן להגיע לתוצאות מצוינות ואפקטיביות בטשטוש משמעותי של צלקות אקנה עמוקות, בתוך טיפולים בודדים. היתרון המשמעותי של האייקון הינו העובדה כי בניגוד למכשירי לייזר אחרים הוא לא מקלף את העור כדי לטפל בצלקות.

    (מכשיר האייקון מבית Palomar) המכשיר מאושר גם על ידי ה-FDA האמריקני ומשרד הבריאות הישראלי. באמצעות טיפול לייזר ICON ניתן להגיע לתוצאות מצוינות ואפקטיביות בטשטוש משמעותי של צלקות אקנה עמוקות, בתוך טיפולים בודדים. היתרון המשמעותי של האייקון הינו העובדה כי בניגוד למכשירי לייזר אחרים הוא לא מקלף את העור כדי לטפל בצלקות

    מהי טכניקת IPL?

    טכנולוגיית IPL גם היא טכנולוגיית אור, אך בשונה מהלייזר, טכנולוגיית זו אינה מבוססת על אורך גל אחד המוקרן בצורה ממוקדת, אלא בשימוש בכמה קרני אור באורכי גל שונים, אותם ניתן להתאים לטיפול המטרה באמצעות שורה של פילטרים מותאמים.

    למשל, לטיפול בפיגמנטציה נעשה שימוש בפילטר שמתאים לפירוק של עודף הפיגמנט. אם אנחנו רוצים לטפל בהרחבת כלי דם שגורמת לאדמומיות, נשתמש בפילטר שמיועד לפרק את תאי כלי הדם המורחבים, וכך גם לגבי טיפול באקנה וטיפולי עור נוספים.

    המכשירים החדשים יעילים מאוד במקרים של אקנה, יש לבצע את האבחון על ידי מומחה לרפואת עור.

    מהו האבחון שמבוצע לפני הטיפול?

    לפני טיפול בלייזר, חשוב לבצע אבחון מדויק של שכבות העור.

    אבחון זה מבוצע על ידי רופא מומחה ברפואת העור, וניתן לבצעו באמצעות מספר טכנולוגיות, לרבות טכנולוגיית מצלמת תלת ממד, באמצעותה ניתן לסקור את פניו של המטופל ולבנות מעין מודל ממוחשב של פרישת שכבות העור, המציגה בצורה תלת ממדית את הקמטים, העומקים, הנפחים והפיגמנטציה בכל שכבות העור.

    באמצעות אבחון זה, ניתן לקבל החלטה לגבי סוג הלייזר המתאים ביותר לאותה בעיה, ולבנות תכנית טיפול מותאמת למטופל הספציפי.

    מהן התוצאות להן אפשר לצפות?

    ככלל, לא ניתן להבטיח העלמה כללית של בעיות העור באמצעות טיפולים אלה, וההתחייבות היא לטשטוש בלבד.

    יחד עם זאת, באמצעות טכנולוגיית הלייזר המאדה ומקלפת את תאי העור, ניתן להגיע לתוצאות מעולות בדומה לפילינג עמוק.

    הטיפול אינו מצריך חדר ניתוח, אלא בקליניקה הפרטית של הרופא.

    גם טיפול הלייזר השני וטיפול ה-IPL מאפשרים להשיג תוצאות מצוינות, באופן שמטשטש מאוד את בעיית העור, גם אם לא מעלים אותה לחלוטין.

    מהם הסיכונים בטיפולים אלה?

    במידה והטיפול מבוצע באמצעות רופא מומחה ברפואת העור ובטיפולי אסתטיקה רפואיים באמצעות טכנולוגיית הלייזר, הסיכונים הם אפסיים.

    טיפול על ידי אדם לא מיומן, עלול להוביל להגברה של הפיגמנטציה ואף להיווצרות כוויות בעור, אם כי מדובר בתופעות נדירות מאוד.


    ד"ר מתי רוזנבלט
    רפואת עור
    ד”ר מתי רוזנבלט הינו מומחה לרפואת עור. עם סיום לימודיו בהצטיינות באוניברסיטת סמלוויס עבר השתלמויות ב-NEW YORK MEDICAL COLLEGE  ועבד באוניברסיטת ניו יורק (NYU) הן כחוקר והן כרופא אצל מיטב המומחים במוסד זה. לאורך הכשרתו...

    להתייעצות עם ד"ר רוזנבלט
    השאירו פרטים או חייגו
    077-8049230

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות