גם אם חסרה לכם עצם אתם יכולים להשיג חיוך טבעי ושיניים קבועות בזמן שיא עם השתלת השיניים הבזאלית

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר ספוז'ניקוב
השאירו פרטים או חייגו
077-9972135

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    תכירו את שיטת השתלת השיניים הבזאלית המהפכנית: פתרון עמיד למטופלים ללא עצם, המספק שיניים קבועות תוך מספר שבועות ללא צורך בהשתלות עצם, הרמות סינוס, תותבות או תקופות המתנה. 

    צפו בטלי מץ בראיון עם ד"ר לארי ספוז'ניקוב ומטופליו אחרי השתלת שיניים בזאלית

    מטופלים המאבדים שיניים, לרוב מאבדים גם עצם וצריכים לעבור תהליך האורך כשנה אשר תחילתו בהליך כירורגי לבניית עצם מחודשת ולאחר כחצי שנה במידה שהעצם שהתקבלה מספקת להשתלה ניתן יהיה לעבור העמסת שתלים. הדרך השנייה, להסתפק בהתקנת שיניים תותבות נשלפות עם כל המשתמע מכך.

    מהי השיטה הבזאלית – ומה יתרונה הבולט?

    השיטה הבזאלית פותחה בצרפת, על ידי פרופ' ז'ראר סקורטצ'י, נשיא הארגון העולמי להשתלות שיניים והיא מאפשרת עיגון השתלים בעצמות הבזאליות בעזרת שימוש בשתל מיוחד המתאים לכל מקרי החוסר עצם ובמיוחד במקרים של חוסר עצם קיצוני או קריטי.

    השיטה מאוד מבוססת ולמעשה פועלת כבר למעלה מ-30 שנים בכל רחבי אירופה כפרוצדורה שגרתית, השיטה נקראת Basal Implantology – שהיא השתלה על עצמות הבסיסיות של הלסת ("Basal" משמעותו בסיס בלטינית).

    יתרון בולט נוסף של השתלת שיניים בזאלית: מעבר לנוחיות ובהרגשה של שיניים טבעיות ויתרון אסתטי שאותו מספקת ההשתלה הבזאלית למראה חיוך טבעי. במיוחד לחסרי שיניים או בעלי תותבות שמנסים להסתיר את חיוכם או נמנעים מלחייך.

    כיצד ההשתלה הבזאלית מתבצעת?

    תהליך ההתאמה וההשתלה בטכניקת Basal Implantology מתבצע במספר נקודות בתוך הלסת התחתונה ו/או העליונה, בהן ניתן לבצע השתלה יציבה של השתל.

    עמליה בראיון לטלי מץ: ד"ר לארי ספוז'ניקוב הציל אותי מהתותבות, עכשיו זה כמו השיניים שלי וזה נראה אסתטי ואני יכולה לאכול הכל, זה עולם אחר" אחרי שראיתי אותו בטלוויזיה אצל פרופ' קרסו הגעתי אליו עם הבת שלי ולא טעיתי, הוא הנס שלי".

    השתלה בזאלית מתבססת על טכניקה של עצמות בסיסיות בלסת שאינן נספגות ונעלמות כמו עצמות אחרות בלסת שלנו. תכנון השתלה וניתוח וירטואלי מתבצע באמצעות מחשב על מודל תלת ממדי של לסת המטופל לפני הגעת המטופל להשתלה.

    הפרוצדורה הכירורגית בהשתלה בזאלית מתבצעת תחת סדציה (טשטוש עמוק) הכוללת לקיחת מידות ובסיומה, המטופל יוצא עם שיניים זמניות לא נשלפות , לאחר כ-10 ימים מותקנות בפיו השיניים הקבועות.

    כמה זמן אורך תהליך ההשתלה?

    תהליך ההשתלה כולו מתבצע ביום אחד אשר בסיומו כאמור המטופל יוצא עם שיניים זמניות לא נשלפות, השיניים הקבועות מתקבלות כאמור בתוך 10 ימים. זהו ההליך המהיר ביותר הקיים למחוסרי עצם בעולם הרפואה הדנטלית.

    מה ההבדל בין השתלת שיניים רגילה לבין השתלת שיניים בזאלית?

    השתלה בזאלית נותנת מענה כמעט לכל מי שנזקק להשתלת שיניים. בשיטת ההשתלות הרגילה, חייבים לבצע את ההשתלה באמצעות הברגת בורג לתוך העצם בלסת.

    אצל מטופלים מסוימים, המהלך אינו אפשרי, בשל היעדר עצם, עצם דקה או חלשה. ההשתלה הבזאלית מאפשרת התאמת השתל ללסת – ולא להפך. בנוסף, לא רק שתהליך שיקום הפה איננו דומה בכלל לתהליך השתלת שיניים רגיל, אלא שבאמצעות השתלה בזאלית, ניתן לשקם את הפה בתוך שבוע ימים בלבד.

    בשיטת ההשתלה הבזאלית, כבר ביום הטיפול הראשון, יכול המטופל לצאת מהמרכז הרפואי עם מערכת שיניים. אמנם מדובר בשיניים זמניות, אך הן מקובעות בלסת ואינן נשלפות. הן מאפשרות לו, לראשונה מזה הרבה זמן, להתנהל באופן הטבעי ביותר, לאכול ולחייך.

    מירי בראיון לטלי מץ: "הייתה חסרה לי עצם ובכל מקום הציעו לי תותבות ולא הסכמתי, אחרי תחקיר מעמיק מצאתי את ד"ר לארי ספוז'ניקוב ועברתי השתלת שיניים בזאלית וזו הרגשה נהדרת- אני נוגסת בתפוח, אוכלת אגוזים וסטייקים ומחייכת בפה מלא".

    מהו חוסר בעצם וכיצד הוא נוצר?

    חוסר בעצם בלסתות אופייני בעיקר ללסת העליונה, באזור האחורי של הלסת, אך במקרים רבים חסרון בעצם מתפתח גם בלסת התחתונה. בהשתלה המסורתית חוסר עצם מוגדר כמצב בו יש פחות מ-8 מ"מ בגובה ו-6 מ"מ ברוחב, כל המידות מתחת לפרמטרים האלה דורשות בניית עצם או השתלה בזאלית ללא בניית עצם.

    קיימים מטופלים רבים המגיעים עם 1 מ"מ גובה ורוחב (הרבה זמן עם תותבת נשלפת) המצב של חסר בעצם עלול להיווצר כתוצאה מנסיבות שונות: גנטי, איבוד שיניים בגיל מוקדם, שימוש ממושך בפלטה שלמה ומחלות סיסטמיות.

    העצם נספגת ומצטמצמת עד מצב שאין אפשרות לעשות השתלות שיניים. מטופלים אשר מוגדרים מחוסרי עצם הם מטופלים ללא עצם, או עם עצם דקה או חלשה.

    האם השתלת שיניים בזאלית נעשית בהרדמה?

    כן, השתלת שיניים בשיטה הבזאלית מתבצעת תחת טשטוש ורידי – סדציה (הרדמה בטיחותית ללא סיכונים) או הרדמה מלאה בנוכחות מרדים מקצועי לנוחות המטופל.

    האם השתלה שיניים בזאלית יקרה יותר?

    השתלת שיניים בזאלית במקרים של חוסר עצם קיצוני, זולה יותר משיטות של בניית עצם כמו למשל: הרמת סינוס פתוחה, הרמת חלל האף, לקיחת עצם מגולגולת או אתרים אחרים בגוף המתרפא (אשפוז) וסוגים נוספים. בנוסף השיטות השונות דורשות זמן ביצוע ממושך של עד שנתיים בלי תוצאות בטוחות.

    יצחק בראיון לטלי מץ: "הציעו לי במרפאה אחרת לעשות השתלת עצם רגילה ולחכות שנה וחצי עד להשתלת שיניים ולא הסכמתי, במרכז של ד"ר ספוז'ניקוב עשיתי את כל הפה לסת עליונה ותחתונה ב-3 וחצי חודשים, אין מה להשוות בכלל".

    למי היא מתאימה?

    השיטה מתאימה לכל מי שלא ניתן לטפל בו בהשתלה שיניים הרגילה, לחולי סוכרת ולסובלים מבעיות בריאות נוספות. היא אינה מתאימה לנוטלים תרופות קשות דרך הווריד נגד אוסטאופורוזיס.

    כמה זמן "מחזיקה" השתלת שיניים בזאלית?

    השתלה בזאלית מכוונת לעצמות המרכזיות בלסת, שאינן נספגות ונעלמות כמו העצם שעליו יושבת השיניים (עצם אלבאולרית) ולפיכך, היא יכולה לשרת את המטופל שנים רבות יותר מכל שיטה אחרת הקיימת למחוסרי עצם, ההשתלה הבזאלית עדיין תעמוד איתנה ותחזיק מעמד לאורך שנים.

    האם ניתן לבצע השתלת שיניים בזאלית, גם במצב בו יש מספר קטן של שיניים קבועות?

    כן. אפשר לבצע השתלה בזאלית חד צדדית. בנוסף, ישנן מספר אפשרויות היכולות להתאים למקרים בהם נותרו מספר שיניים בריאות בפה המטופל. לשם כך יש לבצע אבחון.


    ד”ר לארי ספוז’ניקוב
    רפואת שיניים
    ד"ר לארי ספוז'ניקוב הינו רופא שיניים בעל וותק של מעל ל- 30 שנה, בעל מרפאה פרטית בתל אביב ברחוב הארבעה 28, מגדלי חג'ג – קומה 17 מגדל צפוני. המרפאה מתמחה בהשתלות שיניים בזאליות, השתלות שיניים...

    להתייעצות עם ד"ר ספוז'ניקוב
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9972135

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות

      • קופלמן מריון 24 ביוני 2022 2:27

        ממליצה בחום על ד"ר לארי, מקצוען אמיתי, נותן הסבר מדויק לפני הניתוח, רופא מיוחד, סבלני ונעים הליכות. ההחזיר לי את היכולת לאכול אוכל מוצק אחרי שנים שסבלתי עם תותבת לא יציבה וחסר מוחלט של עצם.

         הגב

      • קופלמן מריון 7 במרץ 2022 11:36

        ממליצה מאוד, לכל מחוסרי העצם להגיע להשתלה בזלית אצל לארי ספוזניקוב. מקצועי ברמה הגבוהה ביותר, אנושי ברמה יוצאת דופן. אני עברתי אצלו השתלה בלסת התחתונה ומודה בכל יום להיכרות שלי עם ידיי הזהב שלו.

         הגב

      • איגור 18 באוקטובר 2021 22:15

        סבלתי שנים מטיפולי שיניים עד ש הגעתי ללארי ספוג'ניקוב תוך 3 שעות נפרדתי מ 12 שיניים ו קיבלתי 6 שתלים למחורת קיבלתי שיניים זמניות כול הטיפול ישנתי ו לו הרגשתי שום דבר גם אחרי לא היה אפילו נפיחות או כאב ביום שלישי הלכתי לעבודה רגיל אני עדיין בהלם ללארי יש ידי זהב!!!

         הגב

      • סרוסי יוסף 23 בדצמבר 2020 21:03

        לא להאמין שיש רופא כזה.היחיד בארץ.אחרי כל הבדיקות והאפשרויות לטיפול שיביאו אותי למצב שאוכל לאכול,לחייך,לדבר כמו בן אדם,הגעתי לייבוש טוטאלי ואז הגעתי לד"ר המשיח,ביטל בהינף את כל הדיאגנוזות המסובכת היקרות ותוך כמה ימים הייתי עם שיניים קבועות,אוכל שותה מדבר וצוחק חופשי.למי שאין עצם,שיניים חייב לעשות לעצמו טובה ולהגיע לשמוע את הד"א.

         הגב

        1. אילנה אלקבץ 26 באוגוסט 2021 15:50

          רופא מעולה רגיש ונותן מענה בכל רגע מומלץ מאוד

           הגב

          1. שרה אמיר 30 בינואר 2022 1:28

            ד"ר לארי הוא המלאך שלי.לפני שבע שנים עברתי אצלו טיפול .עשה אותי מאושרת .מגיעה לביקורת שנתית.קבלת הפנים שלו הכי מרגיעה רופא מצויין.

             הגב

      • בועז גדה 18 בדצמבר 2020 5:07

        רופא מצויין וחבר אמיתי .
        רגיש נגיש ואכותי .
        ממליץ בחום לרופא מס 1

         הגב

      • יהודית מגנזי 12 בדצמבר 2020 7:23

        רופא מצויין אנושי צוות מדהים
        מקצועי ביותר ותמיד שם בשביל המטופלים שלו

         הגב

      • חנה רגב 2 בדצמבר 2020 1:13

        מבקשת מידע נוסף, תודה

         הגב

        1. מערכת מדיקו 2 בדצמבר 2020 12:21

          חנה שלום,
          כדי ליצור קשר עם מרפאתו של ד”ר לארי ספוז’ניקוב תוכלי להתקשר לטלפון: 077-9972135
          לחלופין, תוכלי להשאיר פרטים בטופס יצירת קשר ויחזרו אליך.
          בברכה, צוות מדיקו.

           הגב

      • רחל הילה אורן 1 בדצמבר 2020 0:08

        בס"ד
        ד"ר לארי ספוזניקוב שלום.

        הייתי שמחה לדעת אם ניתן אצלך לעשות לי השתל שיניים במקום תותבת תחתונה., הייתי בכמה מרפאות ובאף אחת לא הסכימו לעשות לי השתלה קבועה, רק למעלה עשו לי, למטה אין לי עצם.
        תודה רבה.

         הגב

        1. מערכת מדיקו 2 בדצמבר 2020 12:03

          שלום רחל,
          כדי ליצור קשר עם מרפאתו של ד"ר לארי ספוז'ניקוב תוכלי להתקשר לטלפון: 077-9972135
          לחלופין, תוכלי להשאיר פרטים בטופס יצירת קשר ויחזרו אליך.
          בברכה, צוות מדיקו.

           הגב

      • שימי 6 בנובמבר 2020 13:03

        האם השתלת בזאלית מתאימה לסוכרתיים והאם מחירה כמו השתלת שיניים רגילה?

         הגב

        1. מערכת מדיקו 10 בנובמבר 2020 16:35

          שלום שימי,
          השיטה מתאימה לכל מי שלא ניתן לטפל בו בהשתלה שיניים הרגילה, לחולי סוכרת ולסובלים מבעיות בריאות נוספות.
          תוכל לראות מדריך הכולל מחירים שיעלה לאתר בהמשך,
          https://www.medico.co.il/guides/
          בברכה
          צוות מדיקו

           הגב

      • hisham abuamara 23 באוקטובר 2020 13:43

        רופא מקצועי ביותר,אמין מחירים סבירים
        כרופא שיניים ממליץ עליו בחום

         הגב

      • טליה 15 באוקטובר 2020 8:37

        מעוניינת לבצע השתלה אך סובלת מבריחת עצם

         הגב

        1. מערכת מדיקו 20 באוקטובר 2020 13:04

          היי טליה,
          הטיפול למעשה נותן מענה למחוסרי עצם.
          ניתן ליצור קשר עם מרפאת ד”ר לארי ספוז’ניקוב בטלפון:077-9972135
          לחלופין תוכלי להשאיר פרטים בטופס יצירת קשר ויחזרו אליך.
          בברכה, צוות אתר מדיקו

           הגב

      • איציק 3 באוקטובר 2020 11:40

        דר לארי עשה השתלה לאישתי וזה יצא מדהים איש מקצועי אמין ואדם ניפלא

         הגב

        1. איילה 21 בינואר 2023 18:30

          מה את ממליצה הרדמה כללית או הרדמה מקומית אני מאוד מפחדת מרופא שניים

           הגב

      • רפי 25 באוגוסט 2020 17:55

        הכל טוב ויפה לא יקר זה לא אומר כלום תנו מחירון כדי לדעת על מה מדובר

         הגב

        1. מערכת מדיקו 31 באוגוסט 2020 21:56

          רפי שלום,
          תוכל לראות מדריך הכולל מחירים שיעלה לאתר בהמשך,
          https://www.medico.co.il/guides/
          בברכה
          צוות מדיקו

           הגב

          1. לילי 13 ביולי 2022 16:17

            אני לוקחת פרוליה פעמיים בשנה. האם יש מצב לשתלים. תודה

             הגב

            1. מערכת מדיקו 18 ביולי 2022 20:00

              שלום לילי,
              מומלץ להפנות את השאלה לד"ר ספוז'ניקוב.
              טל במרפאה: 077-9972135

               הגב