ריגנרה הטיפול החדש לנשירת שיער לגברים ונשים

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד”ר באבאיב
השאירו פרטים או חייגו

077-2315366

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת עור

    התקרחויות בגברים ונשים הם תופעה ידועה ונפוצה מאוד. כמעט כל הגברים ומחצית מהנשים סובלים מנשירה והתקרחות. אצל גברים ההתקרחות היא יותר מהירה ויותר קשה, בעוד שאצל נשים ההתקרחות היא יותר הדרגתית. בשנים האחרונות צברו פופולאריות טיפולים "אוטולוגיים", כלומר טיפולים שלוקחים רקמה או תאים מהמטופל עוברים שינוי מסוים ומחזירים את התאים למטופל עצמו

    צפו בד”ר באבאיב מסביר על כך בראיון לתכנית בקו הבריאות

    בטיפול ריגנרה אנו מתבססים על תאי עור. תאי העור נלקחים מאזור העורף, אזור עם אספקת דם טובה מאוד. במקום בו יש אספקת דם עשיר יש גם כלי דם רבים. סביב כלי הדם בתוך העור נמצאים תאים מיוחדים שנקראים "תאי אב", Progenitor cells. תאים אלה הם בעלי יכולת שחזור, תיקון ורגנרציה, כלומר, יצירה מחדש.

    איך נעשה טיפול ריגנרה?

    למעשה טיפול ריגנרה הוא שינוע של תאים ממקום עם אספקת דם טובה למקום עם אספקת דם גרועה. מבחינה טכנית, הרופא לוקח חתיכות עגולות קטנות של עור לכל עומק העור מאזור העורף ומעביר אותם למכונה.

    במכונה מתבצע תהליך של הפרדת התאים בסביבה מיימית. בסוף התהליך מתקבלים תאים הניתנים להזרקה לאזור הקרקפת העליונה.

    הקרקפת העליונה היא האזור העיקרי הסובל מהתקרחות, כיוון שזה אזור עם אספקת דם מופחתת. הסביות לאספקת הדם המופחתת מגוונות, הסיבה העיקרית היא הורמונלית. הקרקפת העליונה נתונה יותר להשפעת הורמון
    ה-DHT, דיהידרו-טסטוסטרון. הורמון זה גורם לניוון השיער.

    סיבה נוספת לירידה באספקת הדם לקרקפת העליונה היא מיעוט כלי דם וקושי של כלי הדם להגיע לאזור זה בגלל היות העור מתוח על עצם הגולגולת.

    ע"י טיפול ריגנרה הרופא משנע אוכלוסיות תאים עם מאפיינים משופרים לאזור הזקוק לכך.

    מי מתאים לטיפול ריגנרה?

    גם גברים וגם נשים הסובלים מנשירת שיער והתקרחות מתאימים לטיפול. חשוב להבין שטיפול ריגנרה עוזר רק באזור בו קיים שיער אך הוא דליל במידה מסוימת. באזור של התקרחות מוחלטת שבו אין שיער כלל והעור חלק, הטיפול לא יעזור. מידת הדלילות המתאימה לטיפול – קלה עד בינונית.

    במקרים של דלילות קשה ההתייחסות היא שווה להתקרחות מלאה, וגם במצב זה המטופל לא ירוויח מהטיפול. אם כבר קיימת התקרחות מלאה באזורים מסוימים או דלילות קשה, יש מקום לביצוע טיפול ריגנרה לצורך שימור המצב הקיים תוך ידיעה שלא יחול שיפור בצפיפות השיער ולא יצמח שיער חדש.


    גל בת 21 מטופלת של ד"ר מאיר באבאיב עברה טיפול בנשירת שיער

    גל מספרת: "סביב גיל 12 היה לי שיער דליל וקרחות, הייתי צריכה כל הזמן לטשטש ולהסתיר, שהיה נורא מציק לי נפשית, הספר שלי שלך אותי לד"ר באבאיב ולאחר הטיפול שעברתי אצלו השיער שלי חזק ונפוח."

    במה טיפול ריגנרה שונה מ-PRP פלזמה עשירה בטסיות?

    טיפול PRP לשיער מבוסס על תאי דם, טסיות. תאים אלה לא נשארים זמן רב בתוך עור הקרקפת. כלומר, בטיפול PRP לא מדובר על השתלה של תאים, אלא על הזרקה של תאים שמשחררים חלבונים הנקראים – פקטורי גדילה.

    פקטורי הגדילה עוזרים לשיער להתעבות ולצמוח. לאחר כשבוע תאי הדם שהוזרקו בטיפול PRP נעלמים מהקרקפת ונשאר רק האפקט של פקטורי הגדילה ששוחררו ע"י תאים אלה.

    לעומת זאת, ריגנרה היא השתלה של תאי עור מאזור אחד של עור לאזור אחר. כיוון שמדובר בהעברת תאי עור לתוך עור, תאי העור המועברים נקלטים באזור הקרקפת העליונה ונשארים שם זמן רב, כנראה שנים רבות. זו הסיבה שטיפול ריגנרה יעיל והשפעתו המיטיבה עם השיער נמשכת כשנתיים.

    איך כמות קטנה של עור מספיקה לטיפול בקרקפת שלמה?

    אכן אנו לוקחים מעט חתיכות עור וכל חתיכה היא בקוטר של 2.5 מ"מ.

    עפ"י מחקרים מצאו שכמות התאים בחומר כזה היא גבוהה מאוד. מדובר בחצי מיליון תאים וכמות זו מספיקה לטיפול בקרקפת העליונה. ההזרקה נעשית בעומק 4 מ"מ במרווחים שווים של 1 ס"מ רבוע מנקודה לנקודה.

    האם יש תופעות לוואי לטיפול ריגנרה?

    תופעות הלוואי הן זניחות, מדובר בכאב או אי נוחות קלים. אין צורך בהרדמה מלבד הרדמה מקומית באזור לקיחת הדגימות מאחורי האוזן. בסה"כ הטיפול בטוח ויעיל.

    כמה ניסיון בעולם יש עם טיפול ריגנרה לנשירת שיער?

    עד כה נעשו בעולם כ-30 אלף טיפולים. בישראל הטיפול יחסית חדש, אך יש פידבקים טובים מאוד ממטופלים שעברו אותו. אחוזי הצלחה של טיפול ריגנרה הינם 80%. בקבוצת 80% המוצלחים קיימת שונות באחוז העליה בצפיפות השיער. יש מטופלים שמגיבים בצורה מצוינת ומצמיחים 40% יותר שיער ממה שהיה.


    ד״ר מאיר באבאיב
    רפואת עור
    ד"ר באבאיב הוא מומחה מוביל בתחום רפואת עור ואסתטיקה, בעל קליניקה פרטית במתחם עזריאלי המרשים בחולון. הד"ר הוא חוקר פורץ דרך בשיטות טיפול חדשניות כגון פלזמה, לייזר ועוד – משתמש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר להשגת תוצאות...

    להתייעצות עם ד”ר באבאיב
    השאירו פרטים או חייגו

    077-2315366

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות