בשורה לסובלים מצלקות אקנה: מכשיר הפרופאונד שכבש את ארה"ב הגיע לישראל

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר שלום
השאירו פרטים או חייגו
077-9975383

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת עור

    בחודשים האחרונים הגיע לישראל מכשיר מהפכני המבוסס על טיפול בגלי רדיו המטפל בעור הפנים ובצלקות אקנה. אחרי 4 שנים עם תוצאות מוצלחות ביותר בארה"ב, מספר מצומצם של מרפאות מומחים בישראל החלו להציע את הטיפול, אשר יכול להינתן רק על ידי רופא מוסמך, בעדיפות למומחה לרפואת עור

    צפו בד"ר גיא שלום מומחה לרפואת עור ומטופליו מסבירים על כך בראיון לתכנית בקו הבריאות

    מהי הבשורה הגדולה?

    כל הטיפולים הזמינים כיום בשוק הטיפולים לצלקות האקנה מבוססים על טיפול בשכבת העור החיצונית, בדגש שיוף העור או קילופו, כשהטיפול ברקמה העמוקה יותר, הנמצאת בבסיס הצלקות, נותר יחסית יתום.

    אחת הבעיות המהותיות בצלקות האקנה היא שלא רק פני השטח סובלים, אלא חלק מהותי מהבעיה היא מה שמתרחש ב"קומה התחתונה", מתחת לעור.

    באזור שכבת הדרמיס, העמוקה יותר, הרבה פעמים נוצרת אטרופיה, או במילים פשוטות יותר נוצרים "חוסר" או התנוונות רקמה מהותית שמובילה למראה דמוי שקעים, עקב "שקיעת" העור מעל אותם אזורי חוסר מנוונים.

    למדריך "טיפול במכשיר פרופאונד – Profound" הכולל תמונות לפני ואחרי ומחירים

    מכשיר PROFOUND RF
    מכשיר Profound RF מטפל בבעיות עור שונות בפנים ובניהן : צלקות אקנה. יצרן : Syneron Candela ארה"ב

    כאשר אנחנו מדברים על התנוונות רקמת הדרמיס חשוב לציין כי שלושת מרכיביה העיקריים הם סיבי קולגן, המקנים חוזק מבני לרקמה, סיבי אלסטין המקנים לה את תכונותיה האלסטיות וחומצה הילארונית אשר "מחברת" כמו "דבק" בין כל המרכיבים.

    בכל התמודדות עם שקעים מסוג זה בעור, עד היום היה ניתן לבצע טיפולים מעודדי צמיחת רקמה כגון הזרקת פלזמה, מזותרפיה או הזרקת חומצה הילארונית. הבעיה היא שפרוצדורות אלו מובילות להוספת רכיב אחד בלבד- חומצה הילארונית ומעט מאוד משאר הרכיבים.

    התערבות עם מכשיר הפרופאונד המבוסס על גלי רדיו מאפשרת גישה טיפולית ייחודית המאפשרת בנייה טבעית מואצת של כלל המרכיבים- סיבי קולגן, סיבי אלסטין וחומצה הילארונית- כולם עולים בכמות של פי 6 עד 10 ברקמת הדרמיס, ולכן הפרופאונד מהווה פתרון רב מימדי, ראשון מסוגו בפתרון אותם "שקעים" שנותרו בעור לאחר שמחלת האקנה חולפת.

    למדריך "טיפול בצלקות אקנה" הכולל תמונות לפני ואחרי, מחירים ושיטות טיפול

    העלמת צלקות אקנה בפנים ובגב

    שרית סלע מטופלת של ד"ר גיא שלום אחרי הטיפול: "לפני הטיפול הייתי מסתירה את הפנים עם השיער שלי, היום הביטחון שלי סוף סוף חזר אלי, אני חושפת את הפנים ומאושרת שהצלחתי לטשטש כמעט לחלוטין את כל צלקות האקנה".

    יש לי גוון עור כהה שמנע ממני בעבר טיפולים לצלקות :האם גם כאן יש בעיה?

    זוהי בשורה נהדרת נוספת: הטיפול במכשיר הפרופאונד ה- Profound בטוח לשימוש בכל סוגי העור, ללא קשר למוצא או גוון העור!

    בעוד שמרבית הטיפולים המהותיים לשיוף העור וטיפול שיטחי בצלקות האקנה חושף את המטופלים לאפשרות של פיגמנטציה במכשיר הפרופאונד שעובד רק בעומק העור, בשכבת הדרמיס, אין כלל חשש מתופעת לוואי זו.

    עיקר הקושי במרבית הטיפולים הקלאסיים הקיימים לצלקות אקנה הוא החימום שנוצר בשכבת העור העליונה.

    טמפ' גבוהה שכזו משפעלת את תאי הצבע (המלנוציטים") ועלולה לגרום להם לייצר צבע ("מלנין") ביתר, מה שמוביל לפיגמנטציה- כתמי צבע כהים במקום הטיפול.

    לא רק שמכשיר הפרופאונד פועל רק בעומק העור, בזמן הפעלתו שכבת העור העליונה מקוררת בזמן הטיפול וקירור זה מונע את שפעול של תאי צבע ולכן הטיפול בטוח לחלוטין בהיבט זה.

    זו אכן בשורה מאוד משמעותית לבעלי גוון העור החום עד כהה שעד כה היו מנועים מטיפול טוב לצלקות האקנה.

    לפני ואחרי טיפול, גוון עור כהה שאינו מתאים לטיפול שיוף קלאסי

    אבל רגע, שמעתי כבר כל כך הרבה על טיפול בגלי רדיו,

    מה שונה כאן?

    נכון, טיפול בגלי רדיו הוא לא שחקן חדש בשכונה. יש לא מעט מכשירים שמבוססים על גלי רדיו אבל מרביתם ככולם עובדים חיצונית, ללא חדירה אמתית לעור ובטח שלא לעומק שכבת הדרמיס.

    באמצעות מכשיר הפרופאונד מחדירים לעור מחטים זעירות חכמות אשר בכל אחת מהן ישנו מד חום המודד את הטמפרטורה ומנטר את העוצמה, כך שמושגת טמפרטורת יעד מדויקת של 67 מעלות צלזיוס, באופן נקודתי סביב המחט.

    המחטים לא רק מנטרות את הטמפרטורה המקומית סביבן- הן גם "מדברות" אחת עם השנייה כך שיש בקרה על כלל הטמפרטורה של הרקמה המטופלת.

    דר גיא שלום

    ד"ר גיא שלום, מומחה לרפואת עור: "הבשורה הגדולה של מכשיר הפרופאונד המבוסס על גלי רדיו מאפשרת גישה טיפולית ייחודית המאפשרת בנייה טבעית מואצת של כלל המרכיבים הנחוצים לריפוי: סיבי קולגן, סיבי אלסטין וחומצה הילארונית. כולם עולים בכמות של פי 6 עד 10 ברקמת הדרמיס, ולכן הפרופאונד מהווה פתרון רב מימדי, ראשון מסוגו בפתרון אותם "שקעים" שנותרו בעור לאחר שמחלת האקנה חולפת" 

    מדוע דווקא ל-67 מעלות צלזיוס? מאות מחקרים מראים שזוהי הנקודה "המתוקה" בה לא נוצר יותר מידי הרס לרקמת הדרמיס הקיימת אך כן נוצר גירוי אופטימלי ליצירת סיבי קולגן, אלסטין וחומצה הילארונית.

    חימום לטמפרטורה מדויקת זו יוצר תהליך של רגנרציית קולגן ואלסטין, המוביל למיצוק ומתיחת העור.

    אגב, כל שאר המכשירים הקיימים היו רוצים להגיע לטמפרטורה זו, והמשווקים שלהם טוענים כי מגיעים אליה- הבעיה היא שרק במכשיר הפרופאונד הטמפרטורה באמת נמדדת ומבוקרת ברקמת המטרה באופן ישיר, כך שמתקבל חימום מדויק המתאים לעורך האישי בדיוק ולא על סמך נוסחאות מתמטיות.

    עובדה זו יוצרת טיפול המותאם אישית לכל אחד ואחת שעוברים את הטיפול בהתאם לעורו/ה.

    טכנולוגיה מסוג זה המאפשרת טיפול ישיר, מדויק אשר מנוטר בקפדנות בתוך שכבות הדרמיס של העור היא הבשורה החדשה כאן בין כל שחקני הRF הקודמים והיא זו שמבטיחה תוצאות נהדרות וייחודיות.

    אגב, דווקא בשל היותה כזו "פולשנית" היא אינה מורשית לשימוש ע"י מטפלים שאינם רופאים ולכן גם עדיף שתינתן ע"י רופא עור מוסמך.

    החדרת מחטים, חימום הרקמה האם זה כואב?

    ממש לא! התהליך מבוצע תחת הרדמה מקומית ואינו כרוך בכאב. משך הפרוצדורה הינו בין שעה וחצי לשעתיים.

    האם החלמה מההליך קשה? 

    התשובה היא שהרבה פחות ממה שנשמע. בימים שאחרי הטיפול צפויה נפיחות באזורי הטיפול שתחלוף כעבור ימים בודדים. אין כאבים, אין כוויות, אין מגבלה של חשיפה לשמש. אם רוצים אפשר ללכת לים כבר יום למחרת (בתנאי שלא מתפדחים מהנפיחות, כי לה לוקח כמה ימים עד שתחלוף).


    ד״ר גיא שלום
    רפואת עור
    ד"ר גיא שלום הינו מומחה לרפואת עור ואסתטיקה, בעל מרפאה פרטית בנס ציונה. ד"ר שלום שימש כעורך, חבר מערכת או סוקר בכתבי עת מדעיים ומקצועיים, נוטל חלק בפרסום מאמרים מדעיים ומקצועיים רבים בתחום רפואת העור...

    להתייעצות עם ד"ר שלום
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9975383

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר