טיפול במכשיר פרופאונד – Profound

מדיקו > מדריכים > מכשור טכנולוגי לרפואת עור ואסתטיקה > טיפול במכשיר פרופאונד – Profound
טיפול במכשיר פרופאונד – Profound
כמה עולה: 10,000 - 18,000
26 תמונות של טיפול במכשיר פרופאונד – Profound
זמן החלמה: בין יומיים לשבוע
סוג הרדמה: מקומית

מדריך טיפול במכשיר פרופאונד – Profound

מהו מכשיר הפרופאונד?

פרופאונד הוא מכשיר המבוסס על גלי רדיו (RF) שמטרתו הידוק עור הפנים והצוואר אך גם שיפור צלוליט. המכשיר מחדיר סט מחטים זעירות החודרות את העור אל תוך הדרמיס וברגע ההפעלה הן מיצרות גלי רדיו בעומק הרקמה. אנרגיית הגל מומרת לאנרגיית חום והחימום גורם לכיווץ וע"י כך הרמה והידוק רקמת העור באזור המטופל.

המכשיר מאושר על ידי ה-FDA האמריקאי לטיפול באזור הצוואר, סנטר, חזה ומפתח החזה וצלוליט. יתרונו הבולט של המכשיר ביחס לטכנולוגיות אחרות הוא בכך שהוא פועל ישירות בתוך שכבת הדרמיס ובכך מאפשר תוצאות מקסימליות, הקרובות ביותר להליכים פולשניים כגון ניתוחי מתיחת פנים וצוואר.


צפו בד"ר גיא שלום מסביר על עיצוב קו לסת באמצעות PROFOUND

מתוך ראיון לתכנית בקו הבריאות


האם טיפול בפרופאונד מתאים לי?

אם אתם מעוניינים במתיחה של חצי פנים תחתון, שיפור קו לסת ומראה צוואר או חולמים להעלים צלוליט ברמה בינונית באזורי גוף מסוימים, אתם מועמדים טובים מאוד לטיפול. טיפול זה אינו פולשני ואינו דורש הרדמה מלאה אולם בזכות העובדה שהוא פועל באופן ישיר בשכבת הדרמיס הוא מסוגל לייצר תוצאות מרשימות גם במצבים בהם מכשור אחר, הפועל באופן לא פולשני ומקרין גלי רדיו או קול (HIFU) אינו מתאים.


למה עלי לצפות מהטיפול?

הטיפול אורך כשעה עד שעתיים, לפי גודל האזור המטופל, כאשר בתחילתו מקבל המטופל זריקת אלחוש באזורים המטופלים. לאחר מכן מופעל המכשיר בצמוד לאזורי, בהתקדמות הדרגתית לכל אורכו.

בכל הצמדה יופעל המכשיר כאשר עם תחילת ההפעלה סט המחטים הזעירות חודר את העור ללא כאב, לאחר אישור כי המחטים ממוקמות באופן נכון יופעל פולס בין מספר שניות ולאחריו תבוצע התנתקות.

המכשיר מפעיל באמצעות גלי רדיו המייצרים חום נקודתי שמוביל לפציעות מיקרו בעומק הדרמיס, אשר מובילות לתהליך רגנרצייה אשר יוצר אפקט מתיחה ומיצוק מאוד משמעותיים.


מהם הסיבוכים ותופעות הלוואי הפונטציאליים מהטיפול?

המכשיר בטוח לשימוש ובהפעלה נכונה כמעט שאינו יכול לגרום לסיבוכים או תופעות לוואי. במקרים קיצוניים של הפעלה לא נכונה עלולות להיווצר כוויות קלות אשר גם יכולות ליצור פיגמנטציה באזור המטופל.

לאור אופי פעולתו משרד הבריאות אישר את שימושו רק ע"י רופאים ולא ע"י צוות פארא-רפואי כגון קוסמטיקאיות ולכן הידיים האוחזות בידית ההפעלה חייבות להיות של רופא מוסמך.

על מנת להוריד את הסיכוי לסיבוכים מומלץ כי הטיפול ינתן ע"י רופא עור או פלסטיקאי מומלץ.


מהן האלטרנטיבות לטיפול?

פרופאונד הינו בין המכשירים היחידים הקיימים היום בשוק בהן הקרנת גלי הRF מבוצעת באופן ישיר בעומק הדרמיס. קיימים מספר מכשירים דומים כגון מיכשור של חברת אנדימד הכולל ידית הפעלה עם טכנולוגיה דומה.

קיים לא מעט מכשור אחר, שאינו פולשני העובד על גלי קול או רדיו בו הקרניים מוקרנות דרך העור אל תוך הרקמות העמוקות.


איך נראית ההחלמה מהטיפול בפרופאונד?

ההחלמה מטיפול בפרופאונד יחסית קצרה ואורכת בין יומיים לשבוע. ביומיים הראשונים צפויה להיות נפיחות משמעותית באזור הטיפול אשר יכולה להיות מלווה גם בשטפי דם. מומלץ לישון בימים אלו בתנוחה בה הראש מורם מעט מעל בית החזה, עם הגבהה של מספר כריות.

לאחר יומיים לערך הנפיחות תרד ובימים שלאחריהם גם שטפי הדם יספגו. לא צפויות תופעות של כאבים או צריבה משמעותיים. כדאי בשבוע הראשון לאחר הטיפול להמנע מפעילות גופנית מאומצת אולם לאחריו לא צריכה להיות בעיה לחזור לשגרה.

שאלות ותשובות בנושא

תוך כמה זמן ניתן לצפות לתוצאות מהטיפול בפרופאונד?

הטיפול מעורר תהליך רגנרציה בעומק הדרמיס ומכיוון שמדובר בתהליך ביולוגי נדרשת תקופה בת לפחות 8 שבועות עד שנצפה שינוי, לאחר חלוף תופעות הלוואי. הזמן האופטימלי לבדיקת השינוי מול נקודת ההתחלה הוא 3-6 חודשים.

מהו מספר הטיפולים שעליי לעבור?

טיפול אחד, ואורך הטיפול הוא כשעה עד שעתיים.

תגובות

  • ענת 25 במאי 2020 20:59

    אני עברתי טיפול לפני שבועיים ועדיין לא רואים תוצאות אמנם אמרו לי שבתכל'ס רואים תוצואת רק אחרי חודשיים, אז עדיין ממתינה לראות מה תהיה התוצאה

     הגב

    1. ענבר 18 במאי 2021 20:22

      האם בסוף ראית תוצאה?

       הגב

  • כנרת 25 במאי 2020 20:57

    עברתי טיפול עם פרופאונד לצוואר, מה שביאס אותי קצת זה זמן הטיפול הייתי שעתיים וחצי במרפאה אבל התוצאות היו מהממות וזה בהחלט שווה את זה, אני כבר שנה וחצי אחרי הטיפול והתוצאה נשמרה עדיין , בקיצור ממש מומלץ!!

     הגב

  • דנה 25 במאי 2020 20:54

    עברתי טיפול עם פרופאונד לפני שנה לצוואר וקו הלסת, הטיפול ממש שיפר והידק לי את הקו הלסת ואת הצוואר, שקלתי לפני זה ניתוח והחלטתי לעבור את הטיפול הזה וזה חסך לי גם כסף וגם ניתוח בהרדמה

     הגב

המדריך נכתב בתמיכה של

ד״ר גיא שלום
רפואת עור
ד"ר גיא שלום הינו מומחה לרפואת עור ואסתטיקה, בעל מרפאה פרטית בנס ציונה. ד"ר שלום שימש כעורך, חבר מערכת או סוקר בכתבי עת מדעיים ומקצועיים, נוטל חלק בפרסום מאמרים מדעיים ומקצועיים רבים בתחום רפואת העור...

תמונות לפני ואחרי של רופאים מהאתר