בדיקת קורונה ביתית: תוצאה תוך 10 דקות

מדיקו > רפואת משפחה

בתחילת חודש מרץ אישר מינהל המזון והתרופות האמריקאי ה –FDA בדיקת קורונה ביתית עם תוצאות מידיות, הבדיקה פותחה על ידי תאגיד האיבחון קווידל (Quidel).

צילום: סופיה ישראל – בדיקות מיידיות

בדיקת קורונה ביתית אשר אושרה לאחרונה על ידי ה- FDA (מנהל המזון והתרופות האמריקני), מאפשרת לכל אדם החל מגיל 14 ומעלה, או לילדים מגיל 8 בסיוע של אדם מבוגר לדגום את עצמו באמצעות מטוש אף ולקבל את התוצאות בטווח של 10 דקות, ללא תלות במעבדה או משלוח דגימה.

הבדיקה נמכרת בבתי מרקחת, באמצעות מרשם רופא, כאשר יש חשד לתחלואה בקורונה, ומיועדת למהלך ששת הימים הראשונים להופעת התסמינים.

קווידל המיוצגת בישראל על ידי קבוצת רימיפארם החלה בתהליך קבלת אישור יבוא לישראל מול משרד הבריאות ושאיפתה של חברת קווידל היא לייצר כ -50 מיליון בדיקות בחודש שחלקן יגיעו לישראל. 

מנהל תחום המכשור הרפואי ב – FDA ד"ר ג'ף שורן, מסביר: "ה- FDA ממשיך לתת תיעדוף של בדיקות ביתיות כמענה להמשך של התמודדות עם המגיפה. הבדיקה הביתית של קווידל הינה דוגמא נוספת לכך שאנו עובדים יחד עם חברות המפתחות את הבדיקות בכדי להנגיש לציבור עוד שיטות אבחון."

להודעה הרשמית של ה – FDA לחצו כאן

דגלאס בראיינט מנכ"ל קווידל הדגיש כי: "המשימה שלנו לאפשר לאנשים לקחת אחריות על בריאותם ולעזור להם להגן על עצמם ומשפחותיהם. וזאת על ידי מתן נגישות רבה יותר לבדיקות ואבחון."

חברת קווידל אשר פיתחה את הבדיקה הביתית, עומדת גם מאחורי ההצלחה הטכנולוגית של סופיה (Sofia), בדיקת הקורונה המהירה הנפוצה ביותר בישראל והראשונה בעולם שאושרה על ידי ה FDA.

להודעה הרשמית של חברת קווידל לחצו כאן

צילום: סופיה ישראל – בדיקות מיידיות

בסופיה ישראל מקבוצת רימיפארם הוסיפו כי: "למרבה הצער הנגיף לא יעלם בקרוב ובנוסף לחיסונים, הציבור בכלל ובמיוחד הדור הצעיר, זקוק לעוד בדיקות מיידיות. אנחנו כבר התחלנו לפעול מול משרד הבריאות ובתי המרקחת לאישור ותפעול הבדיקה הביתית במחיר חסכוני".

עיקר השימוש בבדיקות המהירות בארץ מתבצע כיום באמצעות המכשירים של סופיה שרכש משרד הבריאות והותקנו במתקנים חיוניים כגון: משטרת ישראל, פיקוד העורף, שירות בתי הסוהר, חדרי מיון וקופות החולים כמו כן, גם בבתי אבות ובאיים הירוקים באילת וים המלח.

גם מפעלים וחברות הייטק כבר אימצו את הטכנולוגיה במטרה למנוע אובדן ימי עבודה, כל זאת כמובן לצד ההתחסנות העובדים.

בדיקת קורונה עצמית חדשה לילדים, הנמצאת גם בין הבדיקות החדשות אשר פותחו על ידי חברת קווידל (Quidel) האמריקאית. עתידה להיות, אחת מהבדיקות קורונה המדויקות והזולות ביותר בעולם.

מדובר בבשורה המשנה את חוקי המשחק ותאפשר חזרה אמיתית לשגרה ומניעת בידוד לאלו שטרם חוסנו.

הבדיקה תוגש לאישור משרד הבריאות. במידה ותאושר, ישראל תהפוך למדינה הראשונה מחוץ לארצות הברית בה תימכר הבדיקה.

הבדיקות החדשות מיועדות לשימוש בבתי ספר, עסקים ומשקי בית, היתרון הגדול הוא שאין צורך באיש צוות ומחירן עתיד להיות חסכוני במיוחד.

הערכה הינה פשוטה וזולה, כוללת מטוש אף עדין שמאפשר גם לילדים לדגום את עצמם לבד או כמובן בעזרת ההורים וכך לקבל תוצאה מיידית (בדומה לבדיקת משטח גרון ביתי).

הבדיקה העצמית החדשה, תהיה מוצעת למכירה הן בבתי מרקחת והן ברשתות הפארם. מחירה החסכוני במיוחד, יאפשר גם לחלקה במוסדות חינוך, צהרונים, מרכזי חוגים ובתי עסק.

צילום: סופיה ישראל – בדיקות מיידיות

בסופיה ישראל כבר החלו בהכנות להקמת מתחמים עירוניים לתמיכה באירועי תרבות וספורט על פי תכנית התו הירוק לאנשים שלא התחסנו מסיבות רפואיות ולבני נוער וזאת במטרה להנגיש בדיקות זולות ואמינות עם תשובה מיידית תוך 15 דקות בעיקר.

מכשירי בדיקה ניידים של סופיה, הפועלים כמו סמארטפון עם מסך מגע וקורא ברקוד ויסנכרנו את התוצאה ישירות לאפליקציה של התו הירוק, עם שלוש רמות בקרה למניעת זיופים. 

איך עובדת הבדיקה באמצעות המכשיר של חברת סופיה?

כל מכשיר פועל בקצב של כ -100 בדיקות בשעה ומזהה בתוך 15 דקות את נגיף הקורונה עם 96.7% רגישות וכן 100% ספציפיות לווירוס.

כמו כן, מזהה המכשיר הנייד, גם את המוטציה הבריטית, הווריאנט מדרום אפריקה, ברזיל ויתר הזנים החדשים.

על פי תוצאות התיקוף של משרד הבריאות, הדיוק של סופיה עומד על 84% על כל הנבדקים, 95% על בעלי תסמינים, 72% ללא תסמינים.


מערכת מדיקו
מדיקו הינו אתר בריאות מוביל אשר נועד לתת מידע עדכני ומקיף בתחום הבריאות לציבור הגולשים הישראלי זאת במטרה להוות צומת מרכזית המסייעת לגולשי האינטרנט בישראל בחיפוש המידע הרפואי ברשת וזאת בהתאם לתנאי השימוש באתר. במסגרת פעילות האתר, מדיקו מפעילה גם את תכני המילון הרפואי בוידאו בהנחיית פרופסור רפי קרסו. התוכן המוצג באתר מדיקו מוגן בזכויות יוצרים ואין לעשות בו שימוש ללא אישור מערכת האתר. לפניה למערכת האתר ניתן לפנות בכתובת: info@medico.co.il

תגובות