תוסף התזונה הוותיק שעושה קאמבק ומאיים על וירוס הקורונה

למידע והתייעצות

לפרטים על המחקר
השאירו פרטים או חייגו:
077-7277966

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואה משלימה

    הוא פותח בימי מגפת הסארס ונמצא כיעיל בבלימת ההתפשטות של נגיפים שמקורם בנזלת. עם בלימת המגפה פנתה המפתחת, ד"ר דורית ארד לקידום מחקרים בתחומים אחרים. אך משבר הקורונה החזיר אותה לקדם מחקר הבודק את יעילות NLC-V, תוסף תזונה חדשני בשיפור תסמינים וקטיעת שרשראות הדבקה

    צפו בד"ר דורית ארד (PHD) מסבירה על כך בראיון בתכנית בקו הבריאות

    מה בוחן המחקר החדש?

    במחקר שמתנהל בימים אלה, נבחנת יעילותו של תוסף התזונה הוותיק שפיתוחו החל ב-2003 בעיכוב ההתרבות של האנזים הווירלי 3C-l בגוף המטופלים. האנזים המדובר, הוא האנזים הווירלי שהכרחי לתהליך ההתרבות של הנגיף בתאי הגוף. בעשרות השנים בהן נחקר התוסף הטבעי, הוא נמצא יעיל לקטיעת מערכות ההתרבות של ווירוסים ממשפחה זו, אשר מקורם בנזלת. גילוי זה בא בהמשך למחקר רב שנים של ד”ר דורית ארד, המדענית הראשית של חברת NLC Pharma, העוסקת בתחום יותר משני עשורים.

    המחקר משתמש בשיטת בדיקה חדשנית המגלה את פעילות הווירוס החי, זאת בהשוואה לשיטות המקובלות: ב-PCR בדיקה סרולוגית ובדיקת אנטיגן נבדקת נוכחות חלקיקים ויראליים בלבד. לעיתים ייתכן שמדובר בחלקיקים ישנים או נוגדנים, ולאו דווקא פעילות הווירוס החי בגוף.

    היכן נעשה שימוש בממצאים?

    בנוגע לתוסף, לאחר קבלת אישור ועדת הלסינקי לניסויים בבני אדם, עלה לאוויר בחודש האחרון ניסוי קליני מלא על חולים שמאושפזים במחלקת הקורונה של ביה"ח שערי צדק בירושלים. הניסוי, נכון להיום, כולל 56 חולים המאושפזים עם מחלה בינונית עד קשה, אשר מקבלים את תוסף התזונה במשך 10 ימים. במהלך ימים אלו מתבצע מעקב אחרי קצב החלמתם ושיפור מצבם הקליני, כשלצידה של ד"ר ארד מוביל את הניסוי מטעם בית החולים ד"ר אריאל רוקח, מומחה למחלות ריאה ומנהל היחידה לטיפול נשימתי.

    מחוץ לגבולות מדינת ישראל, קיבל בחודש אוגוסט האחרון המוצר את אישור ארגון ה FDA-האמריקאי לשיווק כתוסף מזון, ואלפי אנשים כבר מצבעים בו שימוש.

    באשר לשיטת הבדיקה החדשנית, הרי שניסוי קליני נוסף מתבצע בימים אלה בביה"ח אסותא באשדוד.

    צפו בד"ר דורית ארד (PHD) ופרופ' אילן רון מסבירים על המחקר בראיון בתכנית בקו הבריאות

    האם כבר ניתן לראות תוצאה?

    בביה"ח אסותא באשדוד מדווחים על 100% התאמה בין שיטת הבדיקה של NLC Pharma לבדיקת ה-PCR המוכרת והידועה. ההתאמה הזו קיימת גם אצל חולים וגם אצל בריאים. שיטת הבדיקה החדשנית מאופיינת בזריזות – תוצאותיה ניתנות בתוך כ-10 דקות, ובעלויות נמוכות לייצור. על כן היא יכולה להוות פתרון בכל הקשור למתן אישורי כניסה מהירים למבקשי השירות במקומות ציבוריים: מסעדות, בתי מרקחת, מכוני כושר, אולמות אירועים וכדומה. בימים אלה, כאשר תהליך פתיחת המשק כורם עור וגידים ניתן לספר שהחברה נמצאת במגעים מול משרד הבריאות להחלפת בדיקות ה-PCR הנוכחיות בשיטת הבדיקה של NLC.

    בביה"ח שערי צדק הניסוי הקליני נמצא בעיצומו ותוצאותיו הראשוניות מעודדות. במחקר ראשוני קטן יותר שנערך בבי"ח במרכז הארץ, נצפו תוצאות המעידות על שיפור ניכר במצבם של המאושפזים שנטלו את התוסף: מתוך אלו שקיבלו אותו, רק אחד נזקק להנשמה וגם הוא ניצל לבסוף. מהמחקר הראשוני התגלה אף כי אלו שקיבלו את התוסף, נרפאו בתוך זמן קצר יותר לעומת אלו במחלקה שלא נטלו אותו.

    האם המחקר והתוסף רלוונטי לגילויי המוטציות החדשות?

    המחקר אכן בוחן גם את יעילותו של התוסף על המוטציות השונות של הקורונה, שמתגלות לאיטן בתקופה האחרונה. מממצאי השטח האחרונים ניתן להעיד על אותה מידת יעילות, שכן המנגנון והמבנה המולקולרי של האנזים הווירלי 3C-l לא השתנה כלל במוטציה הבריטית, הדרום אפריקאית והברזילאית.


    אולי יעניין אותך גם:

    ספורט אחרי קורונה: הנחיות להורי הספורטאים
    מחקרים חדשים על נגיף הקורונה
    בדיקת קורונה ביתית: תוצאה תוך 10 דקות


    ד”ר דורית ארד (PHD)
    כימיה אורגנית פיסיקלית
    ד"ר דורית ארד הינה מדענית בינלאומית ויזמית, בעלת דוקטורט בכימיה מהטכניון, חוקרת בחקר מנגנונים מטבוליים בסרטן על פי בדיקות פונקציונליות, הרעבת תאי סרטן בתזונה, תכנון תרופות אנטי וירליות חדשות ודיאגנוסטיקה מהירה לווירוסים ותכנון תרופות ביולוגיות...

    לפרטים על המחקר
    השאירו פרטים או חייגו:
    077-7277966

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות