יחס הזהב בפנים: הנוסחה ליצירת סימטריה מושלמת

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר שטיין
השאירו פרטים או חייגו
077-2306784

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואה אסתטית

    תחום הטיפולים האסתטיים סוחף אחריו גברים ונשים אשר מעוניינים להיראות יפים וצעירים יותר, אך לא רבים יודעים כי "יופי" הוא למעשה נגזרת של נוסחה מתמטית. על הבסיס המתמטי הזה, פותחה שיטת טיפול כוללת לפנים, המביאה לתוצאות של מראה אסתטי ונעים לעין

    צפו בד"ר דיאנה שטיין מסבירה על כך בראיון לתכנית "בקו הבריאות".

    מהו יחס הזהב בפנים?

    היופי טמון לא רק במראה צעיר, אלא גם בפרופורציות נעימות ונכונות, כאשר היחסים האידיאלים בפנים מבוססים על יחס שנקרא יחס הזהב. זהו יחס מתמטי קבוע, שערכו 1.618.

    יחס הזהב תואר לראשונה לפני כ- 2,300 שנים, ובתקופת הרנסנס כונה "הפרופורציה האלוהית". דוגמאות רבות לפרופורציות אלה ניתן למצוא גם בטבע, באומנות ובארכיטקטורה. כך למשל סידור העלים סביב גבעול, מבנה האצטרובל, מקדש הפרתנון באתונה ועוד.

    כיצד מיושם יחס הזהב ברפואה אסתטית?

    באמצעות שימוש במכשיר מדידה ייעודי הנקרא קליפר של יחס הזהב, ניתן למדוד את היחסים בין המבנים השונים בפנים. מכשיר זה עוצב במיוחד לשימוש ברפואה אסתטית.

    מכשיר המדידה שומר על יחס קבוע של 1:1.618, כאשר המדידה של מבנה מסוים מאפשרת לקבוע את הגודל האידאלי של מבנה אחר. דוגמא לכך ניתן לראות במדידת הרווח בין העיניים, שבאמצעותה נקבע הרוחב האידאלי של השפתיים והאף.

    איך מתרגמים זאת לטיפול?

    ראשית, המדידות מאפשרות תכנון מדויק של הטיפול בחומצה היאלורונית ובוטוקס.

    היות שכולנו מכירים את הרגישות במילוי יתר של שפתיים ולחיים, ניתן  לקבוע מראש מה הגודל הרצוי של השפתיים ומהי הדרגה המתאימה למילוי הלחי בהתאמה לרוחב הפנים האידאלי.

    בנוסף, אפשר לקבוע את האורך האידאלי של האף (אף לא ניתן לקצר, אך אפשר לגרום לו להיראות קטן יותר), מה המנח המיטבי של הגבות, גודל הסנטר האידאלי מבחינת אורך רוחב ובלט.

    שנית, המדידה מאפשרת את כיוון הטיפול להדגשת התווים היפים. שכן, לעיתים מעט חומר במקום הנכון עושה פלאים. למשל, אם יש שפתיים יפות אך הסנטר נסוג או שקוע, יצירת איזון בחלק התחתון של הפנים תדגיש את השפתיים ותיצור מראה הרמוני. דוגמא נוספת היא עיניים יפות אך גבות צנוחות או גבוהות מידי. איזון מיקום הגבות ישפר את המראה של החלק העליון של הפנים.

    חשוב לציין כי מדובר לעיתים בשינויים מאוד קטנים אך מאוד משמעותיים.

    שוש טיבי, בת ה- 59 רצתה להיראות טוב יותר והגיעה אל ד"ר שטיין במטרה ליישר קמטים.

    למדריך "הזרקת חומצה היאלורונית" ומדריך "טיפול בוטוקס" הכוללים תמונות לפני ואחרי, מחירים ואת חומרי המילוי

    שושי טיבי: "עברתי כמה הזרקות של חומצה היאלורונית ובוטוקס. וכעת הכל מאוד מדויק. עברתי עיצוב של הפנים והתוצאה מדהימה!"

    איך זה משפיע על התוצאות?

    מדובר למעשה בשדרוג היופי הטבעי למקסימום פוטנציאל היופי, תוך שמירה על המראה המוכר. בדגש על עיצוב תווי הפנים ויצירת מראה הרמוני.
    התוצאה המוצלחת שמתקבלת, מבוססת למעשה על יחסיות, מרחק, גודל וסימטריה ובאה לביטוי בעיצוב תווי הפנים בהתאמה אישית.


    ד"ר דיאנה שטיין
    רפואת עיניים
    ד"ר דיאנה שטיין הינה מומחית לרפואת עיניים ועוסקת ברפואה אסתטית מעל 8 שנים, רופאת עיניים בכירה בקופת חולים כללית ומכבי. עוסקת ברפואה אסתטית כשבע שנים ובעלת מרפאה פרטית בנס ציונה. דר שטיין משתתפת תדיר בכנסים...

    להתייעצות עם ד"ר שטיין
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2306784

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות