מיני מתיחת פנים: לשיפור קו הלסת

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר טנצר
השאירו פרטים או חייגו
077-997-1117
שלוחה 2

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירורגיה פלסטית

    מיני מתיחת פנים היא פרוצדורה פלסטית בהיקף מצומצם יותר מניתוח מתיחת פנים מלאה, ומיועדת בעיקרה להשיג שיפור בקו הלסת. פרוצדורה זו היא קצרה ופשוטה יותר מניתוח מתיחת פנים מלאה, זמן ההחלמה קצר יותר וגם המחיר זול יותר. במקרים רבים, משולבת הפרוצדורה כתוספת לטיפולים פלסטיים אחרים במטרה להרחיב את האפקט האסתטי הכולל

    צפו בד"ר טנצר מסביר על כך בראיון עם פרופ' קרסו בתכנית המילון הרפואי בווידאו

    מהי מיני מתיחת פנים?

    מיני מתיחת פנים, כשמה כן היא, היא פרוצדורת מתיחת פנים בהיקף מצומצם יותר מאשר מתיחת פנים מלאה.

    בניתוח מיני מתיחת פנים החתכים הם קצרים יותר, הפרדת הרקמות מתבצעת בהיקף קטן יותר, הניתוח אורך זמן קצר יותר ובדרך כלל מבוצע בהרדמה מקומית בלבד.

    בהתאם לכך, גם משך ההחלמה הוא קצר יותר והמחיר הוא זול יותר בהשוואה לניתוח בפורמט המלא.

    למדריך “הרמה או מתיחת פנים על ידי חוטים” הכולל סרטונים, תמונות לפני ואחרי ומחירים

    למי מתאימה מיני מתיחת פנים?

    ככלל, מיני מתיחת פנים היא פרוצדורה שמתאימה לשני סוגים מרכזיים של מטופלות:

    • מטופלות שמטרת הפנייה שלהן לניתוח היא שיפור קו הלסת. עבור מטופלות אלה, אין כל צורך לערוך את ניתוח המתיחה הרגיל, מאחר וניתן להגיע לתוצאות הרצויות גם באמצעות הפרוצדורה המצומצמת.
    • מטופלות שפשוט אינן מעוניינות בעריכת ניתוח גדול ומקיף לצורך מתיחת הפנים, ומבקשות ליצור שיפור במראה הפנים באמצעות הליך קצר יותר, זול יותר וכזה שכרוך בהחלמה קצרה ומהירה יותר.

    כמו כן, מטופלות רבות המבצעות טיפולים אסתטיים שונים לחלוטין, כמו הרמת עפעפיים, מתיחת בטן או הרמת חזה, עשויות לבחור באפשרות של מיני מתיחת פנים כמעין תוספת משלימה לשיפור נרחב יותר של האסתטיקה הכוללת, מבלי להידרש לפרוצדורה ניתוחית גדולה ומורכבת נוספת.

    עיצוב קו לסת

    באילו מקרים לא נכון לבצע מיני מתיחת פנים?

    על אף שבמקרים רבים, יכולה פרוצדורת מיני מתיחת פנים לספק פתרון מצוין ואפקטיבי, ישנם גם מקרים בהם לא נכון לבחור באפשרות זו, במיוחד במקרים של מטופלות בעלות עודפי עור ניכרים, מטופלות בעלות עור עבה ומטופלות שעיקר הבעיה האסתטית שלהן היא באזור הצוואר, שכן פרוצדורת מיני מתיחת פנים כלל אינה עוסקת באסתטיקת הצוואר.

    כיצד מבוצע הניתוח בפועל?

    ניתוח מיני מתיחת פנים מבוצע בהרדמה כללית הוא בהרדמה מקומית. במסגרת הניתוח, מבוצע חתך בקדמת האוזן וחתך קטן נוסף מאחורי האוזן, דרכם מבוצעת ההפרדה בין העור ובין הרקמות שמתחתיו, לצורך מתיחתו.

    בעוד שבניתוח המלא, קו ההפרדה מגיע כמעט עד לצידי האף והפה, בפרוצדורת המיני מגיע קו זה למרחק של מספר ס"מ בלבד מאזור החתך.

    בזה למעשה מסתכם ניתוח מיני מתיחת פנים, ובמקרים רבים נהוג להשלים אותו עם ניתוח הרמת עפעפיים, פילינג או הזרקות, בכדי להשיג אפקט נרחב ומשמעותי יותר באסתטיקה של הפנים.

    פנים יפות

    מהי התוצאה שלה ניתן לצפות לאחר ניתוח מיני מתיחת פנים?

    התוצאה המרכזית שאליה מכוונים במסגרת ניתוח מיני מתיחת פנים היא שיפור בקו הלסת, ועל כן גם מייעדים את הפרוצדורה המצומצמת למקרים שבהם עיקר הבעיה האסתטית נובעת מעודפי עור בקו הלסת.

    כיצד ניתן לשמור על התוצאות?

    שימור ושיפור התוצאות של פרוצדורת מיני מתיחת פנים, מושגים באמצעות טיפולים אסתטיים שוטפים, המבוססים על הזרקות או מריחת משחות קוסמטיות שונות.

    כמו כן, כעבור מספר שנים ניתן לחזור על הניתוח בכדי לשמר את המראה שהושג, ובהתבסס על העובדה שמדובר בפרוצדורה פשוטה ומהירה למדי, זוהי אכן הבחירה של רבות מן המטופלות.

    כמו כן, תמיד ניתן לקבל את ההחלטה לבצע את הניתוח בפורמט המלא, אופציה שמתאימה למטופלות שתהליך ההתבגרות יוצר אצלן הרחבה של הבעיות האסתטיות, במידה כזאת שדורשת התערבות מעמיקה ומקיפה יותר, מעבר לשיפור נקודתי בקו הלסת.


    ד"ר רון טנצר
    כירורגיה פלסטית
    ד"ר רון טנצר הינו מומחה לכירורגיה פלסטית, בעל ניסיון רב של אלפי ניתוחים פלסטיים בארץ ובעולם. ד"ר טנצר מנהל את המרכז הרפואי פולג לכירורגיה פלסטית ומבצע עשרות ניתוחים בכל חודש. את הניתוחים בהרדמה כללית, מבצע...

    להתייעצות עם ד"ר טנצר
    השאירו פרטים או חייגו
    077-997-1117
    שלוחה 2

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות