הסוף למראה העייף: ניתוח הרמת עפעפיים

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר וינברג
השאירו פרטים או חייגו
077-230-5559

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירורגיה פלסטית

    צניחת עפעפיים גורמת למראה פנים מבוגר עם הבעה קבועה של עייפות ואדישות ולעתים גם לפגיעה באיכות הראייה ובשדה הראייה. אם אתם סובלים מצניחת עפעפיים בכל היקף שהוא, ניתוח הרמת עפעפיים יכול להעניק לכם מראה מחודש של רעננות, לשפר את איכות הראייה שלכם, לאפשר לכם להתאפר בקלות ואף לתרום לביטחון העצמיניתוח הרמת עפעפיים הוא קצר ופשוט ובמרבית המקרים ניתן ליהנות מתוצאותיו למשך שנים רבות

    עפעפיים

    צניחת עפעפיים היא תופעה שאותה ניתן לייחס בעיקר להשפעות הגיל, אך גם להשפעות גנטיות.

    מרבית המקרים של צניחת עפעפיים מיוחסים לאנשים מבוגרים, החל מהעשור הרביעי לחייהם, אך את התופעה ניתן לזהות בהיקפים מצומצמים יותר, גם אצל ילדים, בני נוער וצעירים.

    צניחת הגבות והעפעפיים נגרמת מכוח הכובד ורפיון העור ושריר האחראי לסגירת העיניים. בצעירים אך גם במבוגרים הולשת השריר הפועל לפתיחת העין נחלש באופן שגורם לצניחת העפעף על חלקו העליון של גלגל העין.

    במקרים רבים, מלווה צניחת העפעף בהיווצרות "שקיות" באזור העין בחלק המדיאלי הקרוב לאף בעפעפיים העליונים ובעיקר בעפעפיים התחתונים, שקיות שמקורן בכריות שומן המרפדות את גלגל העין בתוך ארובות העיניים.

    על אף, שרבים מתייחסים לבעיית צניחת העפעפיים כבעיה אסתטית, בפועל מדובר בבעיה רוחבית בעלת השלכות בשלושה מישורים נפרדים:

    • המישור הפונקציונלי – הכיסוי החלקי של גלגל העין גורם לצמצום שדה הראייה ופגיעה באיכות הראייה.
    • המישור האסתטי – צניחת העפעף גורמת לעיוות מראה העין ולפגיעה בפרופורציות האסתטיות של העין.
    • המישור התקשורתי – צניחת עפעפיים יוצרת הבעה עייפה ואדישה, המבטלת או פוגעת בשורה ארוכה של הבעות פנים.

    ניתוח פופולרי שעושה שינוי אמתי

    אחרי שאמרנו את כל זה, קל להבין מדוע נחשב ניתוח עפעפיים לאחד הניתוחים הפופולריים והמבוקשים ביותר בעולם הניתוחים הפלסטיים.

    הניתוח, שנחשב לפשוט יחסית, יכול להוביל לשיפור משמעותי באסתטיקה הכללית של הפנים והעיניים, ביכולות התקשורתיות של המטופל וכמובן באיכות הראייה ושדה הראייה של המטופל עם מינימום של סיבוכים.

    מילוי שקעים מתחת לעיניים

    מטרתו של הניתוח היא לחשוף ולהדגיש את קווי המתאר המקוריים של העין, ולהחזיר לפנים את המראה הטבעי והרענן, וזאת באמצעות הסרה של עודפי עור מן העפעף ועודפי שומן מאזור העין.

    במקרים רבים, ניתן לשלב את הניתוח עם פעולות אסתטיות נוספות באזור העין, ובראשן מתיחת זווית העין, הרמת גבות והעלמת קמטי הבעה בין העיניים. הניתוח מבוצע על ידי מנתח כירורג פלסטי מומחה,או מנתח עיניים העוסק בתחום תיקון העפעפיים.

    טרם הניתוח נדרשת סדרה של הכנות רפואיות ואישיות, הכוללות: בדיקה קלינית והערכה רפואית כללית של המטופל, בדיקת עיניים, בדיקת שדה ראייה וחדות ראייה, בדיקת קרקעית העין, בדיקת לחץ תוך עיני ובדיקת יובש העין.

    כמו כן, לפני הניתוח, חשוב לשבת לפגישת ייעוץ עם הרופא המנתח, לקבל תשובות על שאלות המטרידות את המטופל, ולתכנן את מהלך הניתוח לקבלת התוצאה הרצויה.

    מהם ניתוחי עפעפיים עליונים ותחתונים?

    ניתוחי העפעפיים כוללים תיקון עפעפיים עליונים ותחתונים אלה 2 ניתוחים שונים אך ניתן לנתח אותם יחד ובנפרד.

    מהו ניתוח עפעף עליון?

    בניתוח עפעף עליון, מבצע המנתח חיתוך והסרה של רצועת עור ושריר מהעפעף העליון. במקביל, מבצע המנתח חתך קטן דרכו מוסרות כריות השומן הבולטות באזור העין.

    ביצוע החתך מאפשר לבצע משיכה של העין מעט הצידה, לקבע את הגבה גבוה יותר ואף להעלים את קמטי ההבעה שבין העיניים. בהתאם לכך, רבים מניתוחי העפעף העליון מנוצלים לשיפור האסתטיקה הכללית של אזור העיניים.

    בסיום הניתוח, מבצע הרופא תפירה עדינה ומדויקת של החתך, באופן שמותיר צלקת עדינה מאוד וכמעט בלתי נראית לאורך קפל העפעף העליון.

    למדריך “ניתוח הרמת עפעף עליון” הכולל תמונות לפני ואחרי ומחירים

    מהו ניתוח עפעף תחתון?

    בניתוח העפעף התחתון, מבוצע חתך באזור שמתחת לריסים התחתונים ועד לצידה החיצוני של העין. חתך זה מיועד להסרה של עודפי עור ושכבות שומן, שלאחריה נתפר החתך בצורה עדינה.

    ניתוחי עפעף תחתון מבוצעים כיום גם באמצעות טכניקה חדשנית המבוססת על טכנולוגיית הלייזר. בטכניקה זו, מבוצע חתך עדין בחלקו הפנימי של העפעף, דרכו מוסרות שכבות שומן עודפות, ובמקביל מבוצע חיתוך של קפלי עור באמצעים כירורגיים או באמצעות לייזר.

    ניתוחי הלייזר מציעים מספר יתרונות, ובראשם מניעת צורך בביצוע חתך נוסף, החלקת קמטים קטנים באזור העין, הסרת כתמי פיגמנטציה ומיצוק קל של העור.

    למדריך “ניתוח הרמת עפעף תחתון” הכולל תמונות לפני ואחרי ומחירים

    איפור לאחר ניתוח עפעפיים

    ד"ר אבי וינברג מוסיף : "תהליך ההחלמה נמשך כשבוע ימים , בתום תהליך ההחלמה ,ניתן לחזור להתאפר באופן רגיל ברוב מוחלט של המקרים התוצאות מחזיקות מעמד לשנים רבות".

    הניתוח וההחלמה הינם פשוטים ומהירים

    ניתוח הרמת עפעפיים הוא ניתוח פשוט יחסית, הדורש השגחה למשך שעות ספורות, ללא צורך באשפוז. החל משבועיים לפני הניתוח, יש להימנע מעישון ומנטילת תרופות ספציפיות על פי הוראות הרופא.

    ממש לפני הניתוח, מבצע המנתח סימון של קווי הניתוח ומיקום החתכים שיבוצעו, בהתאם לתכנון המוקדם שנערך.

    הניתוח אורך כחצי שעה לכל עפעף, לאחר הניתוח מתחיל תהליך ההחלמה הנמשך כשבוע ועשוי להיות מלווה בנפיחות קלה, אדמומיות קלה, צריבה קלה, קושי מסוים בקריאה או צפייה בטלוויזיה, קושי קל בפקיחת עיניים, הפרשות ושטפי דם מינוריים.

    תופעות לוואי אלה הולכות ומתמעטות לאורך שבוע ההחלמה, ובמקרים רבים מופיעות בצורה חלקית בלבד, או כלל לא מופיעות. סיבוכים לאחר הניתוח יכולים לכלול אסימטריה ויובש, אם כי מדובר בסיבוכים קלים ונדירים, הניתנים לטיפול על פי הצורך.

    לאחר כ-5 ימים מוסרים התפרים, ומאותו רגע מתחיל תהליך ריפוי, המסתיים כעבור מספר חודשים שלאחריהם ניתן להבחין בתוצאה הסופית.

    אם אתם סובלים מצניחת עפעפיים, ולבטח אם אתם סובלים מהשלכותיה על חייכם, על ביטחונכם העצמי ועל איכות הראייה שלכם, ניתוח הרמת עפעפיים הוא פתרון זמין, בטוח מאוד ואפקטיבי, שיכול להוביל לשינוי אמיתי במראה העיניים ובמהלך חייכם בכלל.

    פנייה למנתח פלסטי מומחה, לקבלת מידע נוסף, יכול להיות הצעד הראשון המתבקש לעבר השינוי המיוחל.


    ד"ר אבי וינברג
    כירורגיה פלסטית
    ד"ר וינברג הינו מנתח כירורג פלסטי מהמובילים בארץ שערך אלפי ניתוחים פלסטיים וניתוחים משקמים לנפגעי תאונות ופיגועים. ד"ר וינברג מנהל את המחלקה לכירורגיה פלסטית במרכז הרפואי ברזילי ומנתח פלסטי בכיר בבית החולים "אסותא". ד"ר וינברג...

    להתייעצות עם ד"ר וינברג
    השאירו פרטים או חייגו
    077-230-5559

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות