טיפולי מזותרפיה לשיקום עור הפנים: המדריך

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר ברגר
השאירו פרטים או חייגו
077-9976607

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > אסתטיקה

    מזותרפיה הינה סוג של טיפול רפואי קוסמטי לא ניתוחי המבוסס על החדרת חומרים מזינים לשכבה האמצעית של העור (׳מזו׳- אמצע) היכולים להכיל חומרים פעילים או הומאופתיים, תמציות צמחים וויטמינים

    צפו בד"ר ברגר מסביר על כך בראיון עם פרופ' קרסו בתכנית המילון הרפואי בוידיאו

    מהם טיפולי מזותרפיה?

    קיימים אינספור קוקטיילים שונים של חומרים הניתנים להזרקה במסגרת טיפולי מזותרפיה אשר פותחו במרוצת השנים, אולם כולם מתבססים על העיקרון של החדרת חומרים מזינים לעור באמצעות מחט בדקירות מרובות, אשר תורמות מצידן לגירוי תהליכי ריפוי בעור ומעצימים את השפעת הטיפול בעקבות זאת.

    השיטות השונות להחדרת החומר בטיפולי מזותרפיה:

    השיטה הבסיסית ביותר הינה הזרקת החומר ביד חופשית באמצעות מזרק ומחט ויצירת ׳בולוסים׳ (בועות חומר קטנות) תת עוריים. שיטה זו הינה האיטית ביותר אולם מעניקה את רמת השליטה הטובה ביותר על התוצאה הרצויה.

    שיטה נוספת היא באמצעות מכשיר המכיל מחטים אוטומטיות הידוע כ-׳מזו-פן׳ המכיל מספר מחטים המוחדרות חשמלית לעומק קבוע מראש והמחדירות כמות מדודה של חומר בכל כניסה.

    מכשור זה נותן את האפשרות לביצוע הפעולה במהירות ואחידות אולם אינו מאפשר גמישות בכמות החומר המוזרק עקב טבעו האוטומטי של התהליך. ניתן כמובן להשלים אזורים הדורשים תשומת לב רבה יותר באמצעות יד חופשית לאחר מכן.

    שיטה אחרת היא באמצעות גלגלת המכילה מחטים רבים אולם אינה מחדירה חומרים מזינים לעור ונפוצה במיוחד אצל קוסמטיקאיות. שיטה זו מתבססת על עיקרון גירוי חידוש הרקמה ע״י פציעות מיקרוסקופיות אולם אינה יכולה להיחשב כמזותרפיה אמתית.

    שיפור מרקם העור

    באילו חומרים משתמשים בביצוע מזותרפיה?

    לצורך ביצוע המזותרפיה פותחו במרוצת השנים קוקטיילים רבים של חומרים המכילים סוגים רבים והרכבים מגוונים של חומרים המעוררים ומזינים את תאי העור להתחדש ולהעניק מראה צעיר, רענן ובריא לעור.

    אולם בשנים האחרונות רוב החומרים הפעילים יותר מתבססים על חומצה היאלורונית עקב יכולתה לקשור מולקולות מים ולשפר את תכולת הלחות ברקמה אליה היא מוחדרת.

    לחומצה ההיאלורונית מוספים מגוון של מינרלים וויטמינים החיוניים לפעולתם והתפתחותם התקינה של תאי העור השונים- פעילות תקינה של תאי העור משפרת את מראהו ועוזרת להפחתת כמות השומן העורי, הפחתה בייצור הסבום, הקטנת הנקבוביות, שיפור אחוז הלחות בעור ומכאן גם שיפור במראהו, החלקת קמטוטים עדינים ושיפור בפיגמנטציה.

    יש לציין כי התוצאות מתקבלות בדרך כלל כחודש לאחר הטיפול מכיוון שזהו פרק הזמן הנדרש לעור להתחדש ולהתחלף באופן טבעי.

    לפני ואחרי הזרקות

    מהו הדור החדש של הטיפולים?

    טיפולי מזותרפיה מסורתיים יותר דורשים מספר מפגשים על מנת להשיג תוצאות נראות לעין (בדרך כלל חמישה ויותר), אולם בשנים האחרונות פותח דור חדש של מוצרים מבוססי חומצה היאלורונית הידועים ב"סקין בוסטרס", המסוגלים לתת תוצאות כבר לאחר מספר מועט של טיפולים (בין טיפול אחד לשלושה).

    לאחר הטיפול ניתן לצפות למראה עור צעיר יותר, שיפור במרקם העור ותוספת ברק כמו גם שיפור בפגמים קלים כגון קמטוטים עדינים ושינויי פיגמנטציה קלים.

    למדריך "הזרקת סקין בוסטרס" הכולל תמונות לפני ואחרי ומחירים

    האם קיימות תופעות לוואי לטיפול?

    תופעות הלוואי הינן מינוריות וזמניות בדרך כלל וכוללות גירוי העור באזורי ההזרקה, אדמומיות, שטפי דם ולעתים גושים קטנים מתחת לעור או זיהום מקומי.

    חשוב לציין כי כל תופעות הלוואי הינן זמניות וחולפות מעצמן תוך מספר שעות עד מספר ימים, להוציא זיהום הדורש טיפול קל בדרך כלל- עקב כך מומלץ להקפיד על סטריליות במהלך הטיפול והיגיינה טובה לאחריו.

    תוצאות הטיפול נשמרות למספר חודשים עד שנה אך תלויות מאד בתחזוקת העור ושמירה על בריאותו, גורמים מזיקים כגון: עישון, חשיפה לשמש, תזונה לקויה, זיהום אויר ועוד' גורמים נזקים לעורנו ועקב כך פוגמים ביעילות הטיפול.


    ד"ר אורי ברגר
    רפואה אסתטית
    ד"ר אורי ברגר עוסק ברפואה אסתטית, משתתף בכנסים וקורסים בארץ ובחו"ל להעשרת הידע והתעדכנות בטכניקות החדשניות והמובילות בתחום הרפואה האסתטית. במרפאתו הפרטית בתל אביב, ד"ר ברגר מבצע טיפולים אסתטיים בגישה הוליסטית באמצעות הזרקות בוטוקס, חומרי...

    להתייעצות עם ד"ר ברגר
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9976607

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות