שילוב בין אסתטיקה דנטאלית לאסתטיקת הפנים: השילוב המנצח

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר אוריה
השאירו פרטים או חייגו
077-9965633

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > אסתטיקה

    השילוב בין אסתטיקת הפנים והאסתטיקה הדנטאלית היא דרך אידיאלית המאפשרת לתת מענה למטופלים המגיעים למרפאה. התפקיד שלנו כרופאים הוא למצוא את מקור הבעיה ולטפל בה.

    צפו בד"ר ליליאנה אוריה מסבירה על שילוב בין אסתטיקה דנטאלית לאסתטיקת הפנים בתוכנית "בקו הבריאות" בהנחיית פרופ' קרסו ופרופ' פרידמן.

    סיפורה של רונית

    רונית הגיעה למרפאה במטרה לבצע טיפול אסתטי עדין, בשאיפה להרגיש סבתא יפה יותר לנכדיה ולשמש דוגמה ללקוחות הבוטיק שבבעלותה.

    יחד עם זאת, ליווה את רונית החשש משינוי גדול מדי, כזה שעלול להיראות לא טבעי וכוונתה הייתה לשמור על סימני ההיכר שלה.

    מכיוון שהחיוך הוא זה שמאיר את הפנים, ד"ר אוריה הציעה לה גם לבצע הלבנת שיניים וציפויים על שתי השיניים הקדמיות  וזאת בכדי להשלים את הטיפול האסתטי.

    וכך, גם כשבוצע השחזור של השיניים הקדמיות, הוקפדה שמירה על הדיאסטמה – הרווח שבין השיניים, כי זה סימן ההיכר של רונית.

    לאחר הטיפול שעברה, במקום תחושת עייפות וכבדות, רונית התחילה ליהנות כשהיא מביטה בראי בבוקר ולהתמלא באנרגיה שהמראה החדש מקנה לה.

    רונית: "תמיד שואלים אותי, מה קרה? משהו חדש? אבל מעבר לזה, ד"ר אוריה עושה את זה בצורה מאוד מזערית ולא בולטת מדי ויחד עם זאת זה שומר כל הזמן על איזשהו פאסון מסוים"

    אסתטיקת הפנים ואסתטיקה דנטאלית- מה הקשר ביניהן?

    "הדבר הראשון הוא שהטיפולים משלימים אחד את השני ואפשר ליהנות משני העולמות", אומרת ד"ר אוריה.

    הרבה מטופלים מגיעים ורוצים לטפל באיזושהי בעיה שהיא בעצם בעיה משנית ולא הבעיה המקורית, כאן השילוב של אסתטיקת הפנים והאסתטיקה הדנטאלית מאפשר ביצוע של הטיפול האידיאלי.

    לדוגמה:

    זוויות פה שמוטות יכולות להיות תוצאה של איבוד גובה המנשך עקב שחיקה של השיניים כמו אצל ברוקסיסטים (חריקת שיניים) או כתוצאה מאיבוד עצם אלבאולרית – שהיא העצם שבתוכה שוכנת השן וכל זה קורה כתוצאה ממחלת חניכיים או בגלל חוסר של שיניים.

    במקרה כזה, ייתכן שבאמת צריך לטפל בזוויות הפה בעזרת חומרי מילוי כמו חומצה היאלורונית, אבל אם מקור הבעיה הוא דנטאלי זה לא יהווה פתרון מספק משום שהבעיה תחזור ואף תחריף בגלל שהחומצה תידחף הצידה, מה שייצור קמט עמוק יותר.

    תופעת איבוד עצם של הלסתות מתרחשת בעקבות ההתבגרות, כמו גם מחלות חניכיים ואיבוד שיניים.  כתוצאה מכך מופרת נוסחת היופי של השליש התחתון, האומרת – שני שליש בין השפה התחתונה לקצה הסנטר וכשליש בין השפה העליונה ובסיס האף. במקרה כזה ניתן לשחזר את המראה עם חומצה היאלורונית ייעודית לאזורים אלו.

    באופן כללי ניתן לראות כי השליש התחתון של הפנים הוא זה שמשלם את מחיר נפילת השליש האמצעי של הפנים.

    איך נעשה האבחון?

    דבר ראשון בעת קבלת מטופל, נערכת שיחה בה הוא מציג בפני הרופא את תלונותיו. לאחר מכן נעשית בדיקה דנטאלית כדי לראות האם קיים חוסר של שיניים ושלילת מחלת חניכיים. מבוצעת בדיקת היגיינה אורלית וכן צילומי רנטגן כדי לשלול דלקות בחלל הפה – וכל אלה נתונים חשובים לפני שניגשים לביצוע הזרקת חומצה היאלורונית.

    ידוע כי דלקות וחומצה היאלורונית לא הולכים ביחד והרבה פעמים דלקות בחלל הפה עלולות לגרום לדלקות משניות באתר ההזרקה. זהו מצב שנרצה להימנע ממנו ולכן נדרשת תכנית טיפול בהתאם.

    למדריך “הזרקת חומצה היאלורונית” הכולל שאלות-תשובות ומחירים

    לד"ר אוריה חשוב להדגיש כי "מי שעושה טיפול אסתטי עם חומצה היאלורונית חייב לשמור על בריאות הפה והשיניים ולהקפיד לבצע ניקוי אבנית באופן שוטף. סיבוך באתר ההזרקה כתוצאה מדלקות בפה יכול להתרחש גם אחרי כמה שנים ממועד ההזרקה".

    אם מקור הבעיה הוא בפה ואם יש צורך בטיפול של השיניים, נתחיל קודם כל מטיפול בשיניים ואחר כך באסתטיקה של הפנים וזאת מכיוון שבדרך כלל טיפולי השיניים פותרים גם את הבעיה האסתטית, אם לא ב-100 אחוז אז באחוז גבוה, במיוחד כשיש חוסר גדול של שיניים, איבוד מנשך כתוצאה משחיקה  או מחלות חניכיים ואז יש ממש הקטנה של השליש התחתון של הפנים.

    באילו מצבים טיפול דנטאלי יכול לתת מענה אסתטי רחב בהרבה?

    טיפולים דנטאליים יכולים לפתור גם בעיות אסתטיות במקרים כמו למשל חוסר מולד של שן קבועה המלווה בצפיפות והמטופל/ת אינם מעוניינים בשום אופן לעבור הליך של יישור שיניים, או במקרה של שחיקת שיניים בזמן שינה – ברוקסיזם.

    במקרה בו קיים חוסר של הרבה או כל השיניים – המוביל להקטנת השליש התחתון של הפנים, שיקום אסתטי של השיניים יכול לעשות פלאים ולהצעיר את המראה.

    יש גם מצבים שטיפולים כמו הזרקות יכולות לפתור בעיות דנטליות?

    כן, זה קורה למשל במצבים של רטרוגנציה, כאשר הלסת התחתונה – המנדיבולה, קצרה ביחס ללסת העליונה – המקסילה.

    לאנשים אלה יש קושי לסגור את הפה ומלוות לכך בעיות נוספות שקשורות לפה פתוח יחד עם זאת  הם עלולים לסבול מבעיות דנטאליות כמו נסיגת חניכיים, מחלות חניכיים, ריח רע מהפה ולפעמים צפיפות של שיניים ואז למעשה נדרש לבצע שחזור של הסנטר בעזרת הרפיית הסנטר עם נוירו-טוקסינים, מעצבים את קו הלסת באמצעות חומצה היאלורונית או רדיאס וזה מסייע במניעת מחלות חניכיים ופותר משמעותית ואף לגמרי את בעיית הריח הרע מהפה.


    ד"ר ליליאנה אוריה
    רפואת שיניים
    ד"ר ליליאנה אוריה הינה רופאת שיניים העוסקת בתחום האסתטיקה של הפנים והשיניים, סיימה את לימודי רפואת השיניים בשנת 1989. משנת 1992 עוסקת באסתטיקה דנטאלית ועיצוב החיוך במרפאה שבבעלותה. בשנים האחרונות, עם ההבנה שהחיוך הוא חלק...

    להתייעצות עם ד"ר אוריה
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9965633

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות