מתיחת פנים, צוואר וקו לסת ללא ניתוח: המכשיר שכבש את ארה"ב הגיע לישראל

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר שלום
השאירו פרטים או חייגו
077-9975383

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת עור

    "הראי לי את צווארך ואדע מה גילך" משפט המבוסס על מציאות נטולת אפשרות טיפולית לעור הצוואר וקו הלסת כבר לא נכון היום. מכשיר חדש בשם PROFOUND אשר הפך ללהיט בארה"ב המבוסס על טיפול באנרגיית גלי רדיו ומאושר על ידי ה- FDA האמריקני ומשרד הבריאות בדיוק להתוויה הזו מהווה פריצת דרך למתיחת פנים,צוואר וקו לסת ללא צורך בניתוח עם תוצאות המחזיקות לפחות 5 שנים

    צפו בד"ר גיא שלום מומחה לרפואת עור מסביר על כך בראיון לתכנית בקו הבריאות

    החל מגילאי 20 פוסק תהליך ייצור סיבי האלסטין בצוואר והפנים ובעקבות כך העור באזורים אלו מאבד את האלסטיות ומתחיל תהליך צניחה איטי.

    מילוי בהזרקות מאפשר פתרון של איבוד חומצה היאלורונית ולכן אינו אידיאלי, ודורש חידוש אחת למספר חודשים. טיפול בחוטים מבוסס על החדרת גוף זר, אינו מבטיח תוצאה אופטימלית-טבעית ודורש חידוש אחת לשנה.

    מכשירי מיצוק חיצוניים אינם מדויקים ולרוב דורשים מספר רב של טיפולים. ניתוח הוא טיפול פולשני, יקר, הכרוך בסיכונים ומותיר צלקות.

    מהו מכשיר הפרופאונד PROFOUND?

    מכשיר הפרופאונד מבטיח הליך שאינו פולשני, עם ניטור מדויק בתוך ריקמת המטרה ולכן מבטיח 100% תוצאות בטיפול אחד.

    המכשיר מאפשר מיצוק ומתיחת עור הפנים, העלמה של "שקיות" סביב העיניים הנוצרות עם הגיל, מיצוק ומתיחה של עצמות הלחיים באופן טבעי והעלמת קמטים סביב הפה, וכל זאת תוך כדי שיפור מרקם העור המתבטא בעיבוי ומתיחה- כל זאת ללא ניתוח.

    אחרי מספר שנים מוצלחות ביותר בארה"ב, ולאחר שחולל מהפכה בתחום מתיחת פנים וצוואר והפך להיות ההליך המועדף ע"י הכירורגים הפלסטיים בהוליווד ובבוורלי הילס עשה מכשיר הפרופאונד "עליה" לארץ וכעת זמין לטיפול במרפאתינו.

    אלה: "הרגשתי צורך לעשות משהו בגלל צניחה שהייתה לי באזור הפנים והצוואר, החלטתי להתנסות בשיטת הטיפול באמצעות מכשיר הפרופאונד. לאחר הטיפול רואים שינוי ניכר, אני מאוד מרוצה!"

    מי מתאים לטיפול?

    רבים חושבים על שיפור מראה הצוואר, קו הלסת או הפנים אך אינם מתאימים לניתוח. מי מסיבות רפואיות (כאלו שלא יכולים לעבור הרדמה כללית), מי מסיבות של הרגלים ואורח חיים (לדוגמא כאלו שלא מוכנים לקחת חודש שלם של החלמה עם פצעים או מעשנים ומעשנות שלא מוכנים לקחת חודש הפסקה סביב הניתוח למתיחת פנים או צוואר), ומי מסיבות של חששות, שאינם רוצים לנטול את הסיכון סביב הפרוצדורה הניתוחית או שבכלל אינם במצב הדורש התערבות קיצונית, יקרה מאוד, ומרחיקת לכת.

    כל אלו, שניתוח אינו בא בחשבון אצלם, אך בהחלט רוצים למתוח את עור הפנים, קו הלסת או הצוואר וחולמים להשיג תוצאות הקרובות מאוד לתוצאות ניתוחיות, הרי שכל אלו בהחלט מועמדים מצוינים לטיפול בפרופאונד.

    מהי הבשורה הגדולה?

    כל הטיפולים שאינם ניתוחיים הזמינים כיום בשוק למתיחת פנים, קו לסת או צוואר מבוססים על העברת אנרגיה אל רקמת היעד דרך העור ורקמת השומן התת עורי מבלי "לדעת" בדיוק מה קורה בשכבת המטרה, אותה שיכבה שמכילה את הסיבים המקנים לעור את תכונות האלסטיות והנפח שלו.

    ד"ר גיא שלום

    ד"ר גיא שלום מומחה לרפואת עור: "טכנולוגיית PROFOUND מצליחה באמת להצעיר את עור הפנים, הצוואר וקו הלסת בטיפול אחד בלבד עם תוצאות שמחזיקות מינימום 5 שנים, הטיפול מהווה פתרון מעולה כמחליף ניתוח".

    אחת הבעיות המהותיות בהזדקנות אותה רקמה, באזור הצוואר בעיקר אך גם הפנים נעוצה בתהליך איבוד רכיבי האלסטיות והצניחה שמתחיל כבר בגיל 20-30.

    שלושת הרכיבים העיקריים התורמים למראה המתוח והרענן של עור הצוואר והפנים הם סיבי הקולגן, המקנים חוזק מבני לרקמה, סיבי אלסטין המקנים לו את תכונותיו האלסטיות וחומצה הילארונית אשר "מחברת" כמו "דבק" בין כל המרכיבים.

    טיפולים כגון הזרקות מובילים בעיקר להוספת רכיב אחד בלבד- חומצה הילארונית תורמים מעט מאוד לשאר הרכיבים- סוג של פתרון צר וחד ממדי לבעיה כל כך מורכבת.

    מכשור רפואי אחר הקיים בשוק מבוסס על העברת אנרגיה מוגברת ממוקדת (לדוגמא HIFU) דרך כל הרקמות שמעל, ולכן אינו מצליח להשיג את הטמפרטורה האופטימלית (מפורט מטה) בעומק המטרה ועל כן לרוב מייצר תוצאות פחות מוצלחות ודורש סידרת טיפולים ממושכת המורכבת מעשרות טיפולים, שגם הם לא תמיד מגיעים לתוצאה אופטימלית.

    התערבות עם מכשיר הפרופאונד המבוסס על גלי רדיו בתוך רקמת המטרה תוך ניטור מדויק של הטמפרטורה ברקמה זו מאפשרת גישה טיפולית ייחודית המאפשרת בנייה טבעית מואצת של כלל המרכיבים- סיבי קולגן, סיבי אלסטין וחומצה הילארונית- כולם עולים בכמות של פי 6 עד 10 ברקמת הדרמיס.

    לכן הפרופאונד מהווה פתרון רב ממדי, ראשון מסוגו בפתרון שאינו ניתוחי לצורך מתיחת פנים, צוואר וקו לסת.

    שימו לב לשיפור באזורים הבאים: קו הלסת התמצק, מראה ה"בולדוג" בעקבות הצניחה נעלם, הקפל הנאזו לאביאלי נמתח והתמצק. אפקט הרמה של כל הפנים.

    קו הלסת נמתח והתעדן במראה טבעי, העור סביב השפתיים התמצק, עם שיפור באיכות והעלמות קמטוטים עדינים,  הקפל הנאזו לאביאלי נמתח והתמצק אפקט הרמה של כל הפנים. פיגמנטציה צהבהבה סביב העיניים והלחיים נעלמה עקב עליה ברמות האלסטין ותיקון "סולאר אלסטוזיס"- נזקי שמש ממושכים באזור הלחיים וסביב העיניים. 

    "שקיות סביב העיניים" האם יש דרך לטפל חוץ מניתוח?

    עד כה שקיות סביב העיניים היו בעיה קשה שלא ניתנת לטיפול אלא על ידי ניתוח. הזרקה לאזור נועדה לטפל בחוסר נפח באזור מרזב הדמעות, אולם היווצרות של רקמת עור "עודפת" המקנה מראה דמוי "שקית" עד היום נידונה לטיפול אחד- ניתוח.

    היום, ניתן בהחלט לטפל באזור ללא ניתוח. הטיפול באזור עם מכשיר הפרופאונד בטוח ונטול תופעות לוואי אך כרוך בשיפור משמעותי במראה העור סביב העיניים המתבטא בהתמצקות ומתיחה המביאה להעלמות מראה אותה "שקית".

    לעתים טיפול זה יכול להוביל גם לשיפור פיגמנטציה הקיימת באזור זה, המופיעה לעיתים עקב הידקקות עור זה.

    שימו לב לשיפור באזורים הבאים: האזור הפריאורביטלי (סביב העיניים) התמצק ונמתח, מה שהוביל להעלמות "שקיות" העייפות סביב העיניים. קו הלסת התמצק ונמתח. הקפל ה"נאזו לאביאלי" עבר למראה טבעי עדין יותר, כל זאת ועוד עקב אפקט הרמה של כל הפנים.

    יש לי הצטברות שומן מרגיזה באזור הסנטר והצוואר, ממש "סנטר כפול" שלא מגיב לדיאטה או ירידה במשקל- האם יש כאן בעיה?

    זוהי בשורה שניה נהדרת- הטיפול במכשיר הפרופאונד בהחלט מאפשר טיפול ברקמת השומן הבעייתית הזו.

    אכן, רקמת שומן שהצטברה באזור סנטר וצוואר מאוד בעייתית- כמעט ולא ניתן להיפטר ממנה באמצעות דיאטה או פעילות גופנית וכמעט תמיד לאחר שנוצרה, עד היום, אחת הדרכים היחידות להיפטר ממנה היו המסה או ניתוח.

    במכשיר הפרופאונד קיימת אפשרות של צורת הפעלה שנועדה להמסה והעלמה של רקמת שומן זו.

    במקרים כאלו טיפול בצוואר ישלב שתי אסטרטגיות טיפוליות שונות באותו מפגש, הראשונה לטובת פרוק והעלמת אותה "כרית" שנוצרת מרקמת השומן שהצטברה בצוואר או הסנטר והשנייה לטובת מתיחה ומיצוק האזור, המבוססת על פעולה ישירה ברקמה מעל השומן התת עורי, זו האחראית על מתיחותו.

    אבל רגע, שמעתי כבר כל כך הרבה על טיפול בגלי רדיו, מה שונה כאן?

    נכון, טיפול בגלי רדיו הוא לא שחקן חדש בשכונה. יש לא מעט מכשירים שמבוססים על גלי רדיו אבל מרביתם ככולם עובדים חיצונית, ללא חדירה אמיתית לעור ובטח שלא לעומק שכבת הדרמיס.

    באמצעות מכשיר הפרופאונד מחדירים לעור מחטים זעירות חכמות אשר בכל אחת מהן ישנו מד חום המודד את הטמפרטורה ומנטר את העוצמה, כך שמושגת טמפרטורת יעד מדויקת של 67 מעלות צלזיוס, באופן נקודתי סביב המחט.

    המחטים לא רק מנטרות את הטמפרטורה המקומית סביבן- הן גם "מדברות" אחת עם השנייה כך שיש בקרה על כלל הטמפרטורה של הרקמה המטופלת.

    למדריך "טיפול במכשיר פרופאונד – Profound" הכולל תמונות לפני ואחרי ומחירים

    מכשיר PROFOUND RF(פרופאונד)
    מכשיר PROFOUND RF (פרופאונד)

    הטיפול במכשיר פרופאונד אשר מבצע מתיחת פנים , צוואר וקו לסת ללא ניתוח עם תוצאות של מינימום 5 שנים הוא לא זול. טווח המחירים לטיפול המלא במכשיר פרופאונד נעה בין 8,000-15,000 ש"ח,תלוי בסוג הטיפול, לעומת זאת טווח המחירים של ניתוח מתיחת פנים נע בין 45,000-65,000 ש"ח בממוצע ומחזיק  כ-10 שנים.

    מדוע דווקא ל-67 מעלות צלזיוס?

    מאות מחקרים מראים שזוהי הנקודה "המתוקה" בה לא נוצר יותר מידי הרס לרקמת הדרמיס הקיימת אך כן נוצר גירוי אופטימלי ליצירת סיבי קולגן, אלסטין וחומצה הילארונית שמצעירים משמעותית את מראה הפנים.

    חימום לטמפרטורה מדויקת זו יוצר תהליך של רגנרציית קולגן ואלסטין, המוביל למיצוק ומתיחת העור.

    אגב, כל שאר המכשירים הקיימים היו רוצים להגיע לטמפרטורה זו, והמשווקים שלהם טוענים כי מגיעים אליה- הבעיה היא שרק במכשיר הפרופאונד הטמפרטורה באמת נמדדת ומבוקרת ברקמת המטרה באופן ישיר, כך שמתקבל חימום מדויק המתאים לעורך האישי בדיוק ולא על סמך נוסחאות מתמטיות.

    עובדה זו יוצרת טיפול המותאם אישית לכל אחד ואחת שעוברים את הטיפול בהתאם לעורו/ה.

    טכנולוגיה מסוג זה המאפשרת טיפול ישיר, מדויק אשר מנוטר בקפדנות בתוך שכבות הדרמיס של העור היא הבשורה החדשה כאן בין כל שחקני הRF הקודמים והיא זו שמבטיחה תוצאות נהדרות וייחודיות.

    דווקא בשל היותה כזו "פולשנית" היא אינה מורשית לשימוש ע"י מטפלים שאינם רופאים ולכן גם עדיף שתינתן ע"י רופא עור מוסמך.

    החדרת מחטים, חימום הרקמה- לא כואב?

    ממש לא! התהליך מבוצע תחת הרדמה מקומית ואינו כרוך בכאב. משך הפרוצדורה הינו בין שעה וחצי לשעתיים.

    המסת שומן בזרוע
    הטיפול מתאים גם למתיחת והידוק עור רפוי בזרועות, ירכיים ואף לטיפול בצלוליט

    החלמה מההליך קשה? 

    התשובה היא שהרבה פחות ממה שנשמע. בימים שאחרי הטיפול צפויה נפיחות באזורי הטיפול שתחלוף כעבור ימים בודדים. אין כאבים, אין כוויות, אין מגבלה של חשיפה לשמש. אם רוצים אפשר ללכת לים כבר יום למחרת (בתנאי שלא מתפדחים מהנפיחות, כי לה לוקח כמה ימים עד שתחלוף).


    ד״ר גיא שלום
    רפואת עור
    ד"ר גיא שלום הינו מומחה לרפואת עור ואסתטיקה, בעל מרפאה פרטית בנס ציונה. ד"ר שלום שימש כעורך, חבר מערכת או סוקר בכתבי עת מדעיים ומקצועיים, נוטל חלק בפרסום מאמרים מדעיים ומקצועיים רבים בתחום רפואת העור...

    להתייעצות עם ד"ר שלום
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9975383

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות

      • שילה 25 בינואר 2021 15:34

        ד"ר גיא שלום האלוף, ממליצה בחום. עברתי טיפול של שאיבת שומן אצלו והיום אחרי שנה אני במקום של אושר מסוג אחר בחיי. מלאך אמיתי

         הגב