ורידים בולטים ברגליים? הלייזר החדשני שמעלים אותם

למידע והתייעצות

למידע נוסף אודות הטיפול
השאירו פרטים או חייגו
077-7296555

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > כירורגיה כללית

    טיפול בוורידים ברגליים אפשרי כיום באמצעות טכנולוגיית לייזר חדשנית הנקראת XEO. הטיפול, אינו פולשני ואף מאפשר חזרה מיידית לשגרה. טיפול זה הוכח כאלטרנטיבה יעילה ובטוחה מאוד לטיפול המסורתי הנעשה בהזרקה והוא אינו גורם נזק לרקמות מסביב.

    במאמר זה נלמד על:

    צפו בד"ר מנביץ' מסביר על כך בראיון לתכנית בקו הבריאות בווידאו

    מהי הסיבה להיווצרות ורידים ברגליים?

    ורידים ברגליים נוצרים בדרך כלל משילוב של גנטיקה עם גורמי סיכון שונים כמו: עודף משקל, חוסר פעילות גופנית, חשיפה לחום קיצוני, עבודה בעמידה ממושכת, הריונות ועוד. גורמי סיכון אלה בשילוב עם ביטויים גנטיים ספציפיים, יכולים להוביל לאי ספיקה ורידית ברגליים שבאה לידי ביטוי בהופעת ורידים ונימים ברגליים.

    מהי הבעיה הרפואית הנובעת מהיווצרות ורידים ברגליים?

    הבעיה הרפואית שנובעת מהיווצרות ורידים ברגליים מכסה למעשה טווח נרחב של תלונות מצד מטופלים, החל מתלונות לגבי הפגיעה האסתטית הנובעת מהופעת הוורידים וכלה בבעיות רפואיות הכוללות אדמומיות, עייפות, נפיחות, גרד והופעת פצעים ודימומים ספונטניים של הוורידים הבולטים ברגליים.

    למדריך "טיפול במכשיר קיוטרה – Cutera Xeo" הכולל תמונות לפני ואחרי ומחירים

    כיצד ניתן לטפל בבעיה זו?

    אחת הסיבות המרכזיות לפניית מטופלים לצורך קבלת טיפול בבעיה של ורידים ברגליים, היא הסיבה האסתטית. הטיפול בבעיה זו יכול להתבצע כיום באמצעות פלטפורמת הלייזר הנקראת XEO של חברת CUTERA – ענקית הלייזרים האמריקאית. מכשיר זה מייצר לייזר Nd-Yag באורך גל 1,064 ננומטר, הידוע בתור האידאלי ביותר לטיפול בכלי דם. ההמוגלובין בכדוריות הדם האדומות קולט את קרני הלייזר וממיר את גלי האור לחום אשר גורם להקרשות הדם והעלמות כלי הדם. בצורה זו ניתן למעשה לטפל בבעיה של ורידים ברגליים בצורה יעילה ועם מינימום תופעות לוואי או סיבוכים אפשריים.

    מהו החידוש המרכזי בטיפול לייזר XEO?

    החידוש המרכזי שעומד בלב הטיפול בלייזר XEO הוא אורך הגל הייחודי שמקרין מכשיר הלייזר, ואשר נמצא כאורך הגל האופטימלי לטיפול בוורידים ברגליים מבלי לגרום נזק לרקמות מסביב. כמו כן, טיפול זה הוכח כאלטרנטיבה יעילה מאוד ובטוחה מאוד לטיפול המסורתי שנקרא סקלרותרפיה במסגרתו מוזרק חומר מטרש שנקרא סקלרוזנט לוורידים. הטיפול בלייזר הוא טיפול לא פולשני לחלוטין ומאפשר חזרה לשגרה מלאה מיד בתום הטיפול.  יתרה מזו, הלייזר מסוגל לטפל באופן מדויק ויעיל יותר בנימים הדקים ביותר בעובי של שערות או נימים אשר נראים כמו קורי עכביש.

    מכשיר ה-XEO מאושר FDA לטיפול בורידים בולטים ברגליים
    מכשיר ה-XEO מאושר FDA לטיפול בורידים בולטים ברגליים

    האם לטיפול בלייזר XEO ישנו יתרון גם בתהליך ההחלמה?

    בטיפולים המסורתיים בוורידים ברגליים נהוג בדרך כלל להשתמש בגרב אלסטית וכן חשוב מאוד להימנע מחשיפה לשמש ולחום בין היתר, כדי למנוע הופעת היפר פיגמנטציה. בטיפול לייזר XEO לרוב לא נדרשת כלל חבישה של גרב אלסטית. לאחר טיפול בלייזר XEO יש להימנע מחשיפה לשמש כשבוע לאחר הטיפול ולאחר מכן יש להקפיד למרוח קרם הגנה על אזור הטיפול.

    מהו התהליך שעובר המטופל לפני תחילת הטיפול?

    לפני קבלת טיפול בלייזר XEO, על המטופל לעבור בדיקת רקע רפואי ולעתים לבצע הדמיית ורידים. מדובר בבדיקת אולטרסאונד של הוורידים, בדיקה פשוטה לביצוע ואינה פולשנית וזאת על מנת לאבחן את מצב המטופל ואת שורש הבעיה. חשוב לוודא שמדובר בבעיה אסתטית בלבד טרם ביצוע הטיפול.

    האם טיפול לייזר XEO הוא טיפול כואב?

    מכשיר הלייזר XEO מכיל קירור מובנה בידית להפחתת סיכונים וכאבים אשר משפר באופן משמעותי את חווית הטיפול. מטופלות אשר בצעו את הטיפול מעידות כי התחושה דומה לטיפול הסרת שיער. כמובן שהתחושה היא סובייקטיבית, אך בכל אופן לא מדובר בכאב שמצריך הרדמה מכל סוג שהוא.

    העלמת ורידים בולטים ברגליים באמצעות XEO: תוצאות נראות לאחר 1-3 טיפולים

    כמה מפגשי טיפול נדרשים במסגרת טיפול XEO?

    טיפול להעלמת ורידים ברגליים באמצעות לייזר XEO מותאם אישית לכל מטופל/ת, במהלך פגישת הייעוץ , הרופא בונה את התכנית הטיפולית בהתאמה לכמות הוורידים, אופן פיזורם ובהתחשבות בגוון העור של המטופל. בממוצע נדרשים בין 1-3 טיפולים על מנת להגיע לתוצאה אפקטיבית. ניתן לבצע כל טיפול בהפרש של 3 שבועות וטיפול חוזר באותו וריד לאחר 6-8 שבועות.

    כמה זמן אורך הטיפול?

    אורך הטיפול בלייזר XEO מושפע מכמות כלי הדם שיש לטפל במהלך אותו טיפול, בדרך כלל נע בין 30 ל-45 דקות לטיפול. הטיפול מבוצע בקליניקה של הרופא, אין צורך באלחוש מקומי או כל הכנה מקדימה.

    האם לאחר טיפול לייזר XEO עלולים הוורידים להופיע שוב?

    בהיבט זה ניתן להמשיל את הטיפול בוורידים ברגליים לסתימת שן אצל רופא השיניים. עצם ביצוע הסתימה לא מעניק לנו חסינות מפני בעיות שיניים נוספות שיופיעו בעתיד באותה השן. גם במקרה של טיפול לייזר XEO בוורידי הרגליים, הטיפול מתמקד בהעלמת הוורידים הקיימים באותה נקודת זמן, אך אינו מבטיח שבעתיד לא יופיעו ורידים חדשים.


    ד"ר איגור מנביץ'
    כירורגיה כללית
    ד"ר איגור מנביץ' הינו מומחה לכירורגיה כללית וכירורגיית כלי דם. רופא מנתח בכיר במחלקת כלי דם במרכז הרפואי רבין (בינליסון) ובעל מרפאות בתל אביב, ראשון לציון ורעננה. מרפאות נוספות: ראשונים מדיקל סנטר, הנחשול 30, ראשון...

    למידע נוסף אודות הטיפול
    השאירו פרטים או חייגו
    077-7296555

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות