טיפול במכשיר וי-בים – V-beam

מדיקו > מדריכים > מכשור טכנולוגי לרפואת עור ואסתטיקה > טיפול במכשיר וי-בים – V-beam
טיפול במכשיר וי-בים – V-beam
כמה עולה: 1,000 - 15,000
6 תמונות של טיפול במכשיר וי-בים – V-beam
זמן החלמה: מספר ימים - שבוע
סוג הרדמה: מקומית

מדריך טיפול במכשיר וי-בים – V-beam

מהו מכשיר ה- V-beam?

נגעים ווסקולרים שלרוב מפריעים להרבה מאיתנו הם למעשה נגעים המורכבים מנימים. נימים הם כלי הדם זעירים ביותר בגוף אשר קוטרם מספר מיקרומטרים בודדים. מיקומם בשכבת העור העליונה גורם לכך שהם נראים בולטים בעת עומס, כאשר הם מתרחבים וגדלים- וכך נוצר גוונם האדום או הכחול. הופעתם של הנימים הבולטים היא לרוב כפסים על פני העור, אשר מזכירים קורי עכביש (SPIDER ANGIOMA).

מעבר לתופעות ממוקמות כמו אנגיומות, ריבוי נימים על עורינו יוצר תופעה של אדמומיות (קופרוז) או יכול להיות חלק ממצבים רפואיים כמו רוזציאה, בה עור הפנים שלנו סובל מאדמומיות קבועה, שלעיתים מלווה בפצעונים דמויי אקנה.

אחד המכשירים המהווה state of the art לטיפול במצבים אלו הוא מכשיר ה- Vbeam לייזר מסוג pulse dye ששמו בעברית הוא לייזר דיו הבזקי. מכשיר לייזר זה המייצר קרני לייזר באורך גל של 535 ננו מטר מצויד בפטנט מיוחד הנקרא DCD- dynamic cooling device המאפשר טיפול ייחודי לבעיה זו.

שיטה זו מייצרת קירור עדין של פני השטח העור בעוד קרני הלייזר פוגעות בכלי הדם הפתולוגים בעומק העור והורסות אותם. כך, קירור פני השטח מגן על העור ומונע כאב או פגיעה בפני שטח העור שלרוב יכולה להיווצר במכשור אחר פחות מתוחכם (כגון כוויות או פיגמנטציה).

שיטה זו, מוגנת פטנט אשר ייחודית למכשיר זה מאפשרת טיפול אופטימלי בכלי הדם הן מאחר והיא מונעת כאב והן בגלל פרופיל בטיחות מצוין שמאפשר טיפול אופטימלי.


האם טיפול ב V-beam מתאים לי?

אם אתם סובלים מאדמומיות קבועה באזור הפנים, החזה או כל מקום אחר בגוף שמפריעה לכם ואינה ניתנת לטיפול, או לחילופין מנגע אדום שמפריע לכם ואובחן כנגע ווסקולרי שפיר כמו אנגיומה ע"י רופא עור, אם יש לכם כתם לידה אדום (כתם יין-פורט) אתם בהחלט מתאימים לטיפול. בנוסף המכשיר יכול לשמש לטיפול ביבלות ויראליות בילדים ומבוגרים ובמצבים נוספים כמו אקנה.


למה עלי לצפות מהטיפול ?

הטיפול בv-beam כרוך באי נעימות מסוימת עד כאב קל. במקרים מסוימים בהם הכאב אינו ניסבל ניתן לבצע אילחוש מקומי באמצעות קרם הרדמה. משך הטיפול משתנה לפי האינדיקציה המטופלת והשטח המטופל כשזמן הטיפול יכול לנוע מרבע שעה לנגע קטן ועד לשעה וחצי לטיפול במשטחים גדולים ולאינדיקציות מורכבות (כמו כתמי יין פורט).


מהם הסיבוכים ותופעות הלוואי הפונטציאליים מהטיפול ?

נתוני הבטיחות ממחקרים קליניים של המכשיר טובים מאוד. תופעות לוואי נפוצות כוללות נפיחות קלה עד בינונית כשלרוב עלולים להיווצר שיטפי דם במקום הטיפול שיראו ככתמים סגולים (פורפורה) אשר צפויים לחלוף כשבועיים עד שלושה לאחר הטיפול.

שאלות ותשובות בנושא

תוך כמה זמן ניתן לצפות לתוצאות מהטיפול ב V-beam?

עם ספיגת שטפי הדם לרוב נוכל לראות את התוצאות, כאשר זמן זה צפוי לארוך בין ימים בודדים ועד מספר שבועות.

איך נראית ההחלמה מהטיפול ב V-beam?

ההחלמה מטיפול בויבים משתנה מאוד לפי סוג הטיפול, האינדיקציה שטופלה ושטח הטיפול. אם נוצרה נפיחות באזור היא לרוב תחלוף תוך יומיים עד שבוע, שיטפי דם יכולים לחלוף תוך שבוע עד שלושה שבועות מיום הטיפול.

תגובות

המדריך נכתב בתמיכה של

ד״ר גיא שלום
רפואת עור
ד"ר גיא שלום הינו מומחה לרפואת עור ואסתטיקה, בעל מרפאה פרטית בנס ציונה. ד"ר שלום שימש כעורך, חבר מערכת או סוקר בכתבי עת מדעיים ומקצועיים, נוטל חלק בפרסום מאמרים מדעיים ומקצועיים רבים בתחום רפואת העור...

תמונות לפני ואחרי של רופאים מהאתר