ניתוח אף פתוח

מדיקו > מדריכים > כירורגיה פלסטית > ניתוח אף פתוח
ניתוח אף פתוח
רופאים שעשויים לסייע לך: 45 רופאים בתחום ניתוח אף
כמה עולה: כ- 18,000
143 תמונות של ניתוח אף פתוח
זמן החלמה: 2 - 3 שבועות
סוג הרדמה: מקומית או כללית

מדריך ניתוח אף פתוח

ניתוח אף פתוח

ניתוח אף פתוח לא רק משנה את המראה האסתטי של האף אלא גם יכול לשפר את התפקוד שלו, באמצעות טיפול בעור, סחוס מתחתיו, רקמת העצם והרירית הפנימית. ניתוח אף פתוח מתבצע כאשר המנתח עושה חתך קטן באזור הקולומלה (מבנה הנמצא קדמית למחיצה, בין הנחיריים) ובנוסף מבצע חתכים בתוך האף.

ניתוח אף נחשב לאחד הניתוחים הנפוצים בכירורגיה פלסטית וכבר במצרים הקדומה תועדו מקרים בהם דנו המרפאים העתיקים בשחזורי האף. ניתן לבצע ניתוח אף כדי לתקן בעיות שונות, כולל פתולוגיות במראה, בעיות כניסת אוויר, תיקון ניתוחים קודמים ועוד.


איך מתבצעת ההכנה לניתוח?

בהחלטתך לעבור ניתוח אף, חשוב לקבוע פגישת ייעוץ עם הרופא המנתח. במהלך הפגישה כדאי לדסקס עם הרופא על הציפיות שלך מהניתוח, להסביר לרופא מה מפריע לך במראה האף ואיך היית רוצה לשנות אותו.

חשוב לזכור כי אין דבר כזה – אף מושלם, ניתוח יכול לשפר את המראה שלו, ולהדגיש את מראה הפנים שלך לטובה, אבל יש להבין שתווים הפנים הכלליים הם אלה שמייחדים אותך ולמרות כל השינויים, לא תמיד להגיע לתוצאות הצפויות.

הרופא יבדוק את האף ואת שאר הפנים ולאחר מכן יוכל לבצע מולך תיאום ציפיות. כמו כן, עליך לעבור בדיקה גופנית מקיפה ולדון בכל הסיכונים, זמן החלמה והעלויות הצפויות. כפי שכבר ציינו, ישנם סוגים שונים של גישות ניתוחיות – במקרה זה אנחנו דנים בגישה הפתוחה. פעמים רבות יוצע לך לעשות הדמיה וראות את תוצאת הניתוח הצפויה.


מה קורה במהלך ניתוח אף פתוח?

בנוסף לחתך בבסיס האף המנתח עושה חתכים בתוך הנחיריים. במצבים יותר מורכבים ייתן ויצטרך לעשות חתכים נוספים. דרך החתכים המנתח מעצב מחדש את העצם הפנימית ואת הסחוס כדי ליצור מראה אף בהתאם להדמיה.


מהי תקופת ההחלמה?

אחרי ניתוח אף פתוח אנשים לרוב חובשים סד על האף כדי לחזק את התוצאה. ניתן לצפות לנפיחות קלה ושטפי דם מסביב לעיניים אחרי הניתוח, שישתפרו בערך ביום השלישי אחרי הניתוח אך לעתים, במקרים מסוימים, הנפיחות יכולה להימשך אפילו שבועיים.

ייתכן ותהיה מעט נפיחות של האף עצמו, מה שככל הנראה יוכל לראות רק המנתח שלך. הנפיחות המזערית הזו תעבור אחרי כחצי שנה ורק אז יתגלה המראה הסופי של האף שלך.
יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת במשך שלושה עד שישה שבועות אחרי הניתוח. ניתן לחזור לאורח חיים רגיל כבר אחרי שבועיים שלושה, בלי שיראו שבוצעה התערבות כירורגית כלשהי.


מהם הסיבוכים בניתוח אף פתוח?

כמו בכל ניתוח ייתכן דימום יתר, זיהום או כאבים, עליית חום או נפיחות חריגה. בכל מקרה חריג יש לפנות לרופא המנתח.


מה המחיר של ניתוח אף פתוח?

ניתוח אף פתוח יעלה לכם כ-18,000 ₪, מתוכם 8,000 יעלה חדר ניתוח וכ-10,000 הניתוח עצמו, הטיפול והמעקב.

שאלות ותשובות בנושא

אני סובלת ממחיצה עקומה ובעיות נשימה, האם ניתוח אף יכול לעזור לי?

כן, אחת ההתוויות של ניתוח אף זה תיקון מחיצה, מה שיקל על הנשימה אחרי שתהליך ההחלמה יסתיים

כיצד ניתן להאיץ את הורדת הנפיחות אחרי ניתוח אף?

צריך להתאזר בסבלנות, הנפיחות יורדת כמה שבועות אחרי הניתוח ולפעול לפי הוראות הרופא המנתח. חושב לדעת שנפיחות שאריתית אפשרית אפילו עד שנה מהניתוח ורק אז ניתן לראות תוצאות סופיות.

האם ניתן לשלב ניתוח יישור מחיצה עם ניתוח אף אסתטי?

כן, בהחלט.

תגובות

המדריך נכתב בתמיכה של

ד"ר אורן ויסמן
כירורגיה פלסטית
ד"ר אורן ויסמן הינו מומחה לכירורגיה פלסטית, בעל קליניקה פרטית לניתוחים פלסטיים שחזורים ואסתטיים בתל אביב. ד"ר ויסמן פרסם למעלה מ-50 מאמרים בעיתונות הרפואית הפלסטית ומרצה בין לאומי בכנסים בחו"ל.

תמונות לפני ואחרי של רופאים מהאתר