השתלת שיניים: מניעת סיבוכים וגם: מהן השיטות הבטוחות?

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר לדרמן
השאירו פרטים או חייגו
077-2313888

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    בשנים האחרונות נכנסו לעולם רפואת השיניים טכנולוגיות הנועדו לצמצם ולמנוע סיבוכים בהשתלות שיניים אשר תרמו גם לאחוזי הצלחה מאוד גבוהים לפרוצדורה, העומדים על כ-95 אחוזים. מדינת ישראל אשר נחשבת לאחד מהמדינות המתקדמות בעולם בתחום, מאמצת טכנולוגיות אלו, אך עם זאת חשוב להקפיד על כללי זהירות בתהליך השתלת שיניים | מדריך 

    צפו בד"ר לדרמן מסביר על כך בראיון עם פרופ' קרסו בתוכנית המילון הרפואי בוידיאו

    טיפול לשיקום הפה או השלמת שיניים חסרות בעזרת שתלים דנטליים טומן בחובו סיכונים לא מעטים לסיבוכים שונים.

    הסיבוכים שיכולים להיות:

    1.סיבוכים מידיים בזמן הטיפול פגיעה במבנים אנטומים הסמוכים לאזור ההשתלה כמו : שיניים סמוכות, החדרת שתלים לסינוס המקסילרי, ארובת העין .

    2.פגיעת עצביות כתוצאה מפגיעה מכאנית בעצב הלסת התחתונה, לרוב תגרום לחוסר תחושה בשפה ובסנטר.

    3.פגיעה בכלי דם שעלולה להביא לדימום בלתי נשלט וצורך באשפוז דחוף ביה"ח לצורך עצירת הדימום.

    4.שבר בעצם הלסת- עלול לקרות בעיקר בהשתלת שתלים בעצם לסת ספוגה מאוד.

    5.סיבוכים מידיים בתקופה הראשונה לאחר הניתוח- זיהום מקומי, אי קליטת שתל, חוסר ריפוי טוב של אזור הניתוח.

    6.סיבוכים מאוחרים-  זיהום כרוני, איבוד עצם סביב השתלים והתפתחות מחלת חניכיים סביב השתלים, כישלון אסתטי, שבר של השתל או בחלקי העל בטווח הרחוק

    הימנעות מסיבוכים

    ההימנעות מסיבוכים בטיפול עם שתלים מתחילה למעשה עוד לפני הטיפול בשלב הבדיקה הראשונית.

    בחירת הרופא המטפל

    כדאי לבחור ברופא מומחה בתחום ההשתלות כמו מומחה לכירורגיית פה ולסתות בעל ניסיון רב בהשתלות, בעל ידע ויכולת להתמודד עם סיבוכים באם יקרו.

    צילום סי טי CT שיניים פנורמי
    צילום סי טי CT נותן תמונת מצב מדויקת ותלת מימדית של השיניים

    ד"ר שלומי לדרמן, מומחה לכירורגית פה ולסת: "הרופא חייב לערוך סקר מקיף על מצבו הרפואי של המטופל ועל הרגליו, מכיוון שקיימות מחלות כמו סוכרת לא מאוזנת, אוסטאופורוזיס העלולים להשפיע על תוצאות הטיפול. כמו כן קיימות תרופות שונות העלולות להשפיע על הצלחת הטיפול וקיימים הרגלים שונים כמו עישון, שחיקת שיניים שעל הרופא לדעת על קיומם שגם הם עלולים להשפיע על הצלחת הטיפול".

    בנית תכנית טיפול מותאמת אישית

    לצורך הכנת תכנית טיפול נכונה ומתאימה למטופל/ת על הרופא לבצע בדיקה מדוקדקת של חלל הפה ולהשתמש בהדמיה מתאימה: צילומי רנטגן, צילום סיטי, הדמיות מחשב וסדים כירורגיים ממוחשבים להחדרת השתלים, צילומי פנים לפי הצורך, מודלים של לסתות המטופל/ת.

    הדמיה נכונה הכרחית לרופא לצורך התכנון הטיפולי הנכון, אבחון אזורים חסרי עצם מספקת וצורך בהשתלות עצם באזורים אלו, קביעת אורך וקוטר שתלים מתאימים למקרה, אבחון נגעים בעצמות הלסת או סביב שיניים קיימות.

    שימוש בסד כירורגי

    שימוש בסד כירורגי ממוחשב לצורך השתלה ממוחשבת ולצורך של טיפול בשתלים ושיניים ביום אחד. מדובר על הליך בו נעקרות השיניים החולות, מוחדרים השתלים ויוצרים שיניים זמניות המורכבות על השתלים באותו יום.

    ביצוע שתלים בהטייה או ביצוע שתלים זיגומטים (שתלים המוחדרים לעצם הלחי) במקרי חוסר עצם קיצוני.

    כמו כן השימוש בסד ממוחשב נעשה במקרים של שיקום הלסת בשיטת all on 4-6 . בשיטה זו מורכבות שיניים קבועות לכל הלסת באותו יום.

    4-6 שתלים המוחדרים במיקומים ייעודיים ובהטייה מתוכננת מראש, דבר שמונע במקרים רבים את הצורך בהשתלות עצם והרמות סינוס ומקצר מאוד את זמן הטיפול והשיקום.

    השימוש בהדמיות המתאימות  יקטין מאוד את הסיכון לפגיעה במבנים אנטומים, שיניים עצבים וכלי דם.

    למדריך "העמסה מיידית בשיטת אול-און 4-6" הכולל תמונות לפני ואחרי, מחירים ואילו רופאים מבצעים את הטיפול

    בחירת שיטת הטיפול המתאימה ביותר למקרה הספציפי

    קיימים בעיתונות, במדיה וברשתות החברתיות אין ספור פרסומים של מרפאות שונות על שיטות כאלו ואחרות: שתלים ושיניים ביום אחד, שתלים ללא ניתוח, שתלים קצרים, שתלים בהתאמה אישית, שתלים בזאלים, שתלי זיגומה וכו'

    אכן קיים היום מגוון רחב של שיטות הנותנות פתרונות טובים למקרים ייחודיים. הדבר החשוב ביותר מבחינת הרופא הוא להתאים את השיטה שהכי מתאימה למטופל הספציפי.

    אין שיטה גורפת אחת המתאימה לכולם, לכל שיטה יתרונות וחסרונות ולכן על הרופא להכיר את השיטות השונות ולדעת להתאים את השיטה הטובה ביותר למטופל.

    השתלת שיניים

    ד"ר שלומי לדרמן : "ניסיון ומיומנות בכל השיטות מאפשרים לרופא לתכנן את ההשתלה בצורה הטובה ביותר ולבחור את שיטת ההשתלה שהכי תתאים לכל מקרה ספציפי תוך כדי ביצוע הטיפול ברמה הגבוהה ביותר".

    שימוש בחומרים איכותיים ומעבדות איכותיות

    חשוב להשתמש בשתלים איכותיים ,בחלקי על מקוריים ,תחליפי עצם וממברנות של חברות איכותיות ובעלות תקנים מחמירים. כמו לכן לעבוד עם מעבדת שיניים וטכנאי ברמה גבוהה ומקצועית.

    הביצוע הטכני של הניתוח והטיפול המשקם לאחר הניתוח

    ישנה חשיבות רבה שהניתוח יבוצע על ידי רופא מומחה בכירורגיית פנים ולסתות ובעל ניסיון רב בהשתלות.

    חשוב שהניתוח יבוצע בטכניקות כירורגיות נכונות , בדייקנות ויעילות.

    שתלים SLACTIVE STRAUMANN

    ד"ר לדרמן : כיום ישנם שתלים בדומה לזה של חברת STRAUMANN מסוג SLActive המקנה קליטת שתלים משופרת במטופלים בסיכון כגון; מעשנים וסוכרתיים".

    ביצוע ניתוח בצורה נכונה וטובה יקטין את הסיכון לסיבוכים במהלך הניתוח עצמו, יפחית את הסיכוי לאי קליטת השתל, יביא לתוצאות אסתטיות יפות ויקטין את הסיכוי להתפתחות מחלת חניכיים סביב השתלים, שברים בשתל או בחלקי העל בטווח הרחוק.

    השיקום (הכתרים או התותבות על השתלים) צריך להיות מבוצע בצורה מקצועית על ידי הרופא. הרופא חייב לדאוג לאיזון סגרי נכון, שיקום שיאפשר למטופל/ת תחזוקה טובה וניקוי טוב וביצוע סד לילה במקרה הצורך.

    רופא המטפל בסיבוכים בזמן הניתוח ובתקופה שלאחריו

    לרופא המשתיל צריכה להיות היכולת לטפל בסיבוכים בזמן הניתוח ובסיבוכים מאוחרים שעלולים לצוץ.

    התערבות מוקדמת וטיפול מידי בסיבוך יכולים להוות את ההבדל בין הצלחה וכישלון של הטיפול. למומחה בתחום כירורגיית הפנים והלסתות יש את הידע, הכלים והיכולת לטפל בסיבוכים שעלולים לצוץ.

    ביצוע ביקורות תקופתיות וטיפולי תחזוקה

    לאחר סיום הטיפול חשוב לזמן את המטופל לביקורת תקופתית במרפאה ולבצע תחזוקה קבועה ומקצועית של ניקוי סביב השתלים.


    ד"ר שלומי לדרמן
    כירורגיית פה ולסתות
    ד"ר שלמה לדרמן הינו רופא מומחה לכירורגית פה ולסת, וכן עוסק באסתטיקה דנטלית ושיקום הפה. ד"ר לדרמן הינו מומחה לניתוחי פנים ולסתות עם ניסיון רב מאוד בהשתלות ומכיר את מגוון השיטות השונות להשתלה, וכן עוסק...

    להתייעצות עם ד"ר לדרמן
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2313888

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות