מבט מבפנים: טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

למידע והתייעצות

להתייעצות עם פרופ' לוריאן
השאירו פרטים או חייגו
077-2311333

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    בשנים האחרונות בוחרים יותר ויותר אנשים לעבור טיפולי שיניים בהרדמה מלאה. טיפולי שיניים אלה ניתנים לביצוע אך ורק על ידי רופאים שהוסמכו והורשו לכך על ידי משרד הבריאות. בישראל, קיימים מרכזים רפואיים בודדים בהם קיים חדר ניתוח מאושר לטיפולי שיניים בהרדמה מלאה. אחד המרכזים הללו הוא המרכז הרפואי המיוחד בתל אביב בניהולו של פרופ' עדי לוריאן, מומחה לכירורגיית פה ולסת, בעל ניסיון של עשרות שנים בהשתלות שיניים, שיקום הפה וטיפולי שיניים בהרדמה מלאה

    צפו בכתבה המלאה מתוך התכנית סטטוסקופ

    למה נדרשת הרדמה כללית לטיפולי שיניים?

    אחת הסיבות המרכזיות, שבגינה קם הצורך לטיפולי שיניים בהרדמה מלאה היא טיפולים כירורגיים מורכבים הכרוכים במפגשי טיפול מרובים. טיפול שיניים בהרדמה מלאה מאפשר לרכז את כל הטיפולים הנדרשים למפגש טיפול אחד וסיום פרוצדורה שהייתה יכולה להימשך חודשים ארוכים, במהלך של יום טיפול אחד.

    מטופלים הסובלים מחרדה דנטלית, פחד מרופא השיניים או כל פחד דנטלי אחר, יכולים גם הם למצוא את המזור המיוחל בטיפול תחת הרדמה מלאה.

    לבסוף, מטופלים עם פיגור שכלי, מטופלים עם אוטיזם, מטופלים בגיל השלישי הסובלים ממחלות כמו פרקינסון – עבור כל אלה, מהווה האופציה של טיפול שיניים תחת הרדמה מלאה, האופציה הטובה ביותר ואף היחידה העומדת לרשותכם לקבלת טיפול שיניים.

    טיפולי שיניים בהרדמה מלאה_

    מהם התנאים הנדרשים לעריכת טיפול בהרדמה כללית?

    טיפול שיניים בהרדמה כללית, כמו כל טיפול רפואי המבוצע בהרדמה כללית, חייב להתבצע בחדר ניתוח המכיל את כל התשתיות והתנאים הנדרשים מחדר ניתוח על פי חוק.

    תשתיות אלה כוללות מכשירים ואביזרים הנדרשים לעריכת הטיפול בהרדמה כללית בצורה בטוחה ויעילה וכן צוות רפואי מתאים לרבות רופא מרדים בכיר ומומחה, המלווה את הטיפול, רופא השיניים המבצע את הטיפול עצמו ואשר עבר הכשרה והסמכה לביצוע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה על פי חוק וכמובן צוות סייעות חדר ניתוח, שהוכשרו גם הן למשימה.

    מרכזים רפואיים המבצעים טיפולי שיניים בהרדמה מלאה נתונים לפיקוח קפדני של משרד הבריאות, שמכתיב גם את כל ההסמכות והתנאים הנדרשים לביצוע הטיפולים בהרדמה מלאה.

    מדוע הרדמה כללית ולא טשטוש או הרדמה מקומית?

    טיפולי שיניים הם טיפולים שמעצם טבעם מציבים סיכון למטופל בגין חדירת גורמים זרים לכלי הנשימה תוך כדי הטיפול.

    בטיפול תחת הרדמה מקומית או טשטוש, לא נדרשת כל התייחסות לסוגיה זו על אף שהטשטוש גורם לאובדן של הרפלקסים הנשימתיים שאחראים לשמור על בטיחות המטופל.

    בטיפולי הרדמה כללית, ננקטים צעדים ייעודיים להבטחת בטיחות מערכת הנשימה של המטופל ומניעת כל סיכון לחדירת גורמים זרים אליה.

    טיפולי שיניים בהרדמה מלאה - מטופלות

    טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מעיני המטופל

    על חוויית הטיפול תחת הרדמה מלאה מספרות מטופלות של פרופ' עדי לוריאן, עמיאלה מזרחי ודביה גלאובס. בחירתה של עמיאלה בטיפול תחת הרדמה מלאה נבעה מפחד סביב כמות העבודה וכמות הטיפולים הנדרשים להשלמת הטיפול כולו ובמיוחד נושא השתלת העצם.

    מבחינת דביה, הייתה זו החרדה הדנטלית שהביאה אותה למרפאתו של פרופ' לוריאן לקבלת טיפול שיניים כולל תחת הרדמה מלאה. את חוויית הטיפול של שתיהן, מסכמות עמיאלה ודביה בהמלצה גורפת לכל מי שתקוע בשלב הלבטים לפני קבלת טיפול שיניים – פשוט לקבל החלטה ולהגיע לקבלת הטיפול בהרדמה מלאה. לדבריהן, ההתאוששות היא מהירה וקלה והחיים שאחרי הטיפול, כמו גם השיניים עצמן, נראים הרבה יותר טוב.


    פרופ' עדי לוריאן
    כירורגיית פה ולסתות
    פרופ' עדי לוריאן הינו מומחה בכירורגיית פה ולסתות, מנהל מרפאה פרטית בתל אביב. במהלך 20 השנים האחרונות פרסם מאמרים רבים בעיתונות מקצועית בינלאומית. פרופ' לוריאן הינו מרצה מבוקש בארץ ובעולם והשתתף באופן פעיל במאות כנסים...

    להתייעצות עם פרופ' לוריאן
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2311333

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות

      • חגית שמעוני 26 בספטמבר 2023 22:40

        מה עליי לעשות כדי להגיע לטיפולים שיניים ההרדמה

         הגב

        1. מערכת מדיקו 1 באוקטובר 2023 18:06

          היי חגית,
          ראשית יש לתאם תור ליעוץ במרפאה.
          במעמד היעוץ ימסרו לך את כל הפרטים.

           הגב

      • צבי לבנה 14 ביולי 2023 17:46

        רופא השיניים הכי מדהים בישראל.
        גם מקצוען על וגם אנושי ברמות.

         הגב

        1. ענת 21 בספטמבר 2023 15:36

          נכון מאד, רופא מדהים ובעיקר אנושי שזה חשוב ביותר

           הגב