כך תשקמו את הפה באופן מלא

למידע והתייעצות

להתייעצות עם פרופ' לוריאן
השאירו פרטים או חייגו
077-2311333

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    שיקום הפה הוא טיפול מערכתי שעשוי להידרש בגילאים שונים ומסיבות שונות. כיום קיימות טכניקות כירורגיות מתקדמות מאוד, המאפשרות להתמודד גם עם מצבים מורכבים, שלא היו קיימים בעבר

    צפו בפרופ' עדי לוריאן וד"ר לבנת עטר פרוימן מתראיינים על כך בתוכנית סטטוסקופ

    מה זה שיקום הפה ולמי זה מיועד?

    שיקום הפה הוא טיפול שאינו מתמקד בשן אחת ספציפית, אלא רואה את הפה כמכלול שלם של מערכת שיניים, סגר, תפקוד, אסתטיקה וכדומה.

    שיקום הפה עשוי להידרש בכל גיל, גם אם מסיבות שונות ולכן, נחשב לטיפול שיכול להתאים לכל מטופל בכל שכבת גיל.

    מהם סוגי הטיפולים הנכללים בשיקום הפה?

    מאחר ומדובר בטיפול שמתייחס לפה כמערכת שלמה על כל רכיביה השונים, טיפולי שיקום הפה כוללים למעשה את כל סוגי הטיפולים, החל מסתימת שן, עקירה, עקירה כירורגית וטיפול שורש וכלה בהשתלות שיניים וכל מגוון הטכניקות הכירורגיות, שעומדות היום לרשות עולם רפואת השיניים.

    בהיבט זה, חשוב להדגיש כי האתגרים הטיפוליים במסגרת שיקום הפה הם גדולים יותר משמעותית מאשר בעבר – ישנם היום מטופלים שכבר עברו סבב אחד או שניים של השתלות שיניים ומגיעים לטיפול נוסף עם ספיגות אטרופיות מאוד קשות, קרי התנוונות וספיגה קשה הן של הרקמה הקשה (העצם) והן של הרקמה הרכה (החניכיים) עד כדי הקטנה משמעותית של נפח העצם הזמינה להשתלה חוזרת.

    במצבים אלו נדרשות טכניקות כירורגיות מורכבות הרבה יותר מאשר אלו שיושמו עד לפני 10-15 שנה.

    מהו זמן ההחלמה הממוצע מתהליך של שיקום פה?

    מרגע קליטת המטופל ויציאה לדרך עם הטיפול הנדרש, בין שמדובר בטיפול נקודתי ובין בטיפול מערכתי, נדרשים לא יותר ממספר ימים עד שבוע בכדי לספק למטופל סט שלם של שיניים אסתטיות ומתפקדות (לא תותבות).

    סט זה של שיניים מלווה את המטופל למשך כל תקופת ההחלמה, שיכולה להימשך מספר חודשים לאחריהם יותקן סט חדש של שיניים קבועות וסופיות, שילוו את המטופל לשארית חייו.

    ראוי לציין שבמערכת רפואת השיניים הציבורית, יכול להימשך הליך זה חודשים ארוכים ואף שנה שלמה, עוד לפני השלמת הטיפול הראשוני וכניסה לתקופת ההחלמה.

    האם שיקום הפה כולל גם טיפולים בהרדמה כללית?

    במסגרת טיפולי שיקום הפה נעשה היום שימוש הן בהרדמה מקומית והן בהרדמה כללית, על פי הצורך.

    טיפולים בהרדמה כללית יעילים במיוחד עבור מטופלים בהם מבוצעות פעולות כירורגיות מורכבות במיוחד וכן עבור מטופלים בעלי פוביות וחרדות ובהם גם ילדים.

    כמו כן, ביצוע הטיפול תחת הרדמה כללית מאפשר לרכז שורה ארוכה של טיפולים אל תוך מפגש טיפולי אחד, מה שמאפשר לזרז מאוד את סיום הטיפול כולו וחוסך את הטרטור של מפגשי טיפול מרובים.


    פרופ' עדי לוריאן
    כירורגיית פה ולסתות
    פרופ' עדי לוריאן הינו מומחה בכירורגיית פה ולסתות, מנהל מרפאה פרטית בתל אביב. במהלך 20 השנים האחרונות פרסם מאמרים רבים בעיתונות מקצועית בינלאומית. פרופ' לוריאן הינו מרצה מבוקש בארץ ובעולם והשתתף באופן פעיל במאות כנסים...

    להתייעצות עם פרופ' לוריאן
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2311333

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות