חיוך כמו ציור: הישראלים שחיוכם הוא יצירת אומנות

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר בבייב
השאירו פרטים או חייגו
077-8042171

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    ישראלים רבים מעדיפים לדחות ככל הניתן את הביקור אצל רופא השיניים, לא פעם עקב חשש מכאב, אי הנוחות הכרוכה בטיפול או אמונה מהעבר שעוצרת אותם מלעשות את המעשה הנדרש. טיפול שיניים כשלעצמו הוא לא חוויה נעימה, כי הרי מי מאיתנו נהנה לשבת עם פה פתוח לאורך דקות ואפילו שעות, כשמישהו אחר מחטט בפה כשזה רדום ורעש המקדחה ברקע?

    ובכל זאת אלו שגילו את מרפאתו של ד"ר מיקי בבייב, BWHITE מחלקים את החיים ל"לפני" ו"אחרי". כיצד? התשובות בכתבה

    מאת: רונן בר חן

    כשפגשתי את ד"ר מיקי בבייב במרפאתו ברמת השרון עדיין לא הבנתי שמדובר ברופא שישנה את חיי ויגשים לי חלום.

    יושב בקליניקה שמזכירה מלון בוטיק תל אביבי, חדר טיפולים עם ציור אמנותי מרהיב מצד אחד ומסכי טלוויזיה וקידמה טכנולוגית שהוטמעו במרפאה מצדו האחר.

    ד"ר מיקי בבייב עוסק בתחום האסתטיקה הדנטלית מזה כעשור. חרף גילו הצעיר והמפתיע, הוא מכיר את התחום עוד מילדות, עוד כשגילף שיניים משעווה במעבדה עבור אביו. לאחר מכן למד באופן רשמי טכנאות שיניים בתל אביב והמשיך ללימודי רפואת שיניים באירופה.

    עוד בתקופת האוניברסיטה חלם על מרפאה לציפויי חרסינה בלבד והחל לחקור לעומק את תחום האסתטיקה ובפרט את עולם ציפויי החרסינה מההיבט המקצועי ומההיבט הפסיכולוגי – שלטעמו זהו ההיבט העיקרי.

    ד"ר בבייב הבעלים של מרפאת Bwhite מרופאי השיניים הבודדים בישראל העוסקים בציפויי חרסינה בלבד עם ניסיון של למעלה מ 15,000 ציפויים מחרסינה פלדספטית בעבודת יד.

    ד"ר מיקי בבייב: "אומנות היא חלק בלתי נפרד מהאסתטיקה הדנטלית, ולצדה ישנן ההכשרות המקצועיות שמסייעות לי כרופא שיניים להיות מעודכן בחדשנות ולהתמודד עם מקרים מורכבים ככל שיהיו.
    רופאי שיניים ששואפים למצוינות, יהיו מחויבים לשמור על התמקדות בנושא מסוים, לנסות להבין מתוך מגוון הטיפולים שרופא שיניים רשאי לעשות איפה הוא יכול לבטא את עצמו הכי טוב"

    באיזו נישה יצליח להטביע חותמו ברפואת השיניים בישראל? ומתוך המקום הזה להיות עם יד על הדופק ולהתעדכן בכל המחקרים הרלוונטיים והמכשור המתקדם, ומעל הכל לשתף פעולה עם טכנאי שיניים אמן הממוקד במטרה זהה, בכדי להקל על המטופל ולהגיע לרמות הגבוהות ביותר.

    מה הגורם המרכזי המביא אנשים לדחות את טיפולי השיניים לשיפור החיוך?

    שאל אותי פעם עורך דין מאד מוכר בפגישת ההתאמה בקליניקה: ״אם אני מבין שהטיפול בסופו של דבר יעשה לי טוב ויש לי את היכולת להשקיע, למה שלא אסכים?! תסביר לי מההיבט הפסיכולוגי איך זה שאני לא מחליט להתחיל עכשיו?"

    אני חייב להודות שדי הופתעתי מהשאלה הכנה כי הוא בעצם שואל אותי, הרגשתי שמגיעה לו את התשובה הכי כנה, וכך עניתי:

    תדמיין לעצמך אדם שהולך לכיוון האור שבקצה המנהרה החשוכה וכשהוא מתקרב ליציאה, האור מסנוור אותו והוא מחליט לחזור חזרה אל האזור החשוך והמוכר שמרגיש לו יותר בטוח.

    ישנן לא מעט הימנעויות מההחלטה לעשות מהפך בחיוך, כמו, האם זה יהרוס לי את השיניים? זה הולך לכאוב? מה נעשה אם אני לא נאהב את התוצאה?

    בראש ובראשונה מטרת הטיפול היא לשפר את החיוך בשני מפגשים, תוך שבועיים, ללא כאבים ולשמור על שיניים בריאות תוך כדי התאמה אישית לשביעות רצונו של המטופל, וזה בעצם מה שקורה אצלנו בפועל.

    נכון, לכל כלל יש יוצא מן הכלל לכן אנחנו רוצים לבחור רופא שאנחנו סומכים עליו שיש לו את הכלים והכישורים להשיג מטרות אלו.

    אני שומע הרבה שחוששים מהתוצאה שזה עלול להיראות מלאכותי מדי, איך אפשר להבטיח שזה לא יקרה?

    ציפויי שיניים הוא הטיפול האסתטי היחיד בו אתה יודע בדיוק עם איזה חיוך אתה הולך לצאת לפני סיום הטיפול.

    בציפויי חרסינה יש את השלב הראשון בו המטופל יוצא עם חיוך זמני איתו הוא מתחיל להתרגל לשינוי ולאחר שבועיים בהם הטכנאי מסיים לבנות את הציפויים הקבועים אנחנו מסירים את הזמניות, מניחים עם ג׳ל את הציפויים הקבועים על השיניים בכדי שיהיה אפשר להתרשם מהתוצאה הסופית, ורק לאחר מכן עוברים להדבקה הקבועה שתשנה את החיוך לעשרות השנים הבאות.

    ד"ר בבייב מציין, כי אם בעבר היה חשש מלבצע יישור שיניים, הלבנת שיניים או ציפויים – עכשיו המצב שונה לחלוטין.

    "למעשה שיטות העבודה שעליהן אני מתבסס מבטלות את רכיב הכאב בסט השיקולים של המטופל, אין כאב! לא בהכנת השיניים להדבקת הציפוי ולא בעת הדבקת הציפוי כמו כן הטיפול נעשה בתהליך יעיל ומהיר".

    "גם במקרים בהם יש צורך ביישור השיניים- הפרוצדורה לא משבשת את השגרה היום יומית, אלא להיפך, ניתן להמשיך את סדר היום ולצאת בפרק זמן של שבועיים בלבד עם הגשמת החלום לחיוך חדש".

    תראה ד"ר, אני יכול להגיד לך שעשיתי מחקר די מעמיק בתחום ואני רואה אצלך מהפך די אקסטרימי יחסית לעבודות של רופאים אחרים. יש לזה סיבה מיוחדת?

    יש מספר סיבות לכך.

    ראשית לא כל רופא מגיע עם נכונות לקבל החלטה "מסוכנת עסקית" ולעשות רק ציפויים״ מה שקורה עם רופאי שיניים העוסקים באסתטיקה זה שהם עוסקים גם באסתטיקה, כי הרופא לא יוכל להרשות לעצמו שלא לבצע את שאר הטיפולים השוטפים מבחינה עסקית.

    ישנם בארץ מומחים לטיפולי שורש, כירורגיה, אורתודונטיה וכו׳ אבל אין דבר כזה רופא שעושה רק ציפויים.

    מעבר להתמקדות בנישה ספציפית, אני לא מבצע יותר משני טיפולים ביום, כי גם רמת האנרגיה שלי צריכה להיות בשיא כשאני מרוכז בלהפוך למטופל את השיניים ליפות ולהשאיר אותן בריאות.

    כשלוקחים את הנושא הזה בכובד ראש ויצירתיות ניתן להגיע לרמת דיוק כה גבוהה ולייצר את הציפויים במהירות ובאיכות יוצאת מן הכלל".

    "שנית, ישנו עוד איש מקצוע מאד חשוב מלבד הרופא, הלא הוא הטכנאי, רופאים עובדים עם טכנאים שיש להם עוד לקוחות חוץ מאותו רופא, כלומר טכנאים שאינם מצויים בתקשורת שוטפת וישירה עם רופא אחד, מה שמראש עלול להגדיל את הסיכוי שדברים "יפלו בין הכיסאות״, בניגוד לכך, אני עובד עם שני טכנאים בדרגות אומן, המבצעים ציפויי חרסינה פלדספטית בלבד והם עובדים איתי בבלעדיות.

    מן הסתם התקשורת ביננו הרבה יותר מקצועית מהרגיל עם תשוקה לעשייה ורצון להגיע למצוינות בכל עת. עוד לא כבשנו את פסגת ההר, ואני יכול להעיד על כך גם לאחר 15,000 ציפויים".

    האם העלאת המודעות לשיטות החדשניות בתחום האסתטיקה הדנטלית תעודד יותר אנשים להשקיע בחיוך חדש?

    "בהחלט. אנשים רבים מתביישים בחיוך שלהם, הם מחייכים עם פה סגור, נבוכים מהמרווחים בשיניים או משיניים שהסתובבו, מגוון שהתחלף, מאובדן שכבת אמייל, סובלים מכתמים ושברים בשיניים ואף מפסיקים לחייך.

    גם ככל שעוברות השנים השיניים נשחקות ומאבדות גובה. הלוואי ואנשים היו יודעים עד כמה הטכנולוגיה שינתה לחלוטין את שיטות הטיפול, הלוואי והם היו יודעים שבטווח של שבועיים הם יכולים לחיות חיים חדשים עם חיוך לבן, ישר, יפה שהותאם עבורם באופן אישי. ויתרה מכך, הם אפילו לא יסבלו מכאב או ירגישו שעליהם לשבש את שגרת חייהם בדרך להגשמת המטרה".

    "מאז שהקמתי את המרפאה יצרתי מחדש מאות חיוכים, אנשים שלא היו רגילים לחייך שינו לחלוטין את הדרך שבה הם חיו את חייהם, הם שינו הרגלים, הביטחון העצמי שלהם עלה, הם עשו משהו למען עצמם, משהו שהם שקלו זמן רב, רוב לקוחותיי אם לא כולם, בדקו לאורך הזמן תוצאות של עבודות, וכשהם הגיעו למרפאה הם כבר היו מוכנים.

    כל לקוחותיי חזרו לחייך בפה מלא, הם מצטלמים יותר, לועסים סטייק ונוגסים בתפוח, שותים קפה מבלי לחשוש מכתמים ומרגישים טוב עם עצמם".

    מה אגיד לכם, השתכנעתי! שאלתי את מיקי מה היה ממליץ לי אם הייתי מוציא עכשיו כרטיס אשראי ואומר לו "יאללה, בוא נסגור?"

    וזה מה שהוא ענה לי:

    לפני שהייתי ממליץ למישהו שסובל ממראה השיניים שלו לסגור תכנית טיפול אני חושב שכדאי לקחת רגע ולהבין עד כמה אתה במקום בו אתה מרגיש שהגיע הזמן לעשות שינוי מהפכני בחיוך כי מדובר בהשקעה לא קטנה.

    לאחר מכן הייתי ממליץ לך לצפות בדפי המדיה שלי בתמונות של מטופלים שכבר עשו זאת וכמובן שמחו לאשר לי להציג את המהפך שלהם, לצפות בסרטונים שלהם ולבחון עד כמה הם מרגישים שזה היה שווה, ורק לאחר מכן לקבל החלטה אם זה הזמן המתאים לצאת אל האור שבקצה המנהרה.

    היום חודשיים אחרי, אני יותר ממאושר שלקחתי צעד והחלטתי לתת בו אמון, רופא שיניים צעיר בשם מיקי שכל מה שהוא עושה זה ליצור חיוכים חדשים.


    ד"ר מיקי בבייב
    רפואת שיניים
    ד"ר מיקי בבייב הינו בעל תואר דוקטור לרפואת שיניים (DMD) והינו גם טכנאי שיניים בדרגת אמן. דר׳ בבייב הבעלים של מרפאת Bwhite מרופאי השיניים הבודדים בישראל העוסקים בציפויי חרסינה בלבד עם ניסיון של למעלה מ...

    להתייעצות עם ד"ר בבייב
    השאירו פרטים או חייגו
    077-8042171

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות