חסרה לכם עצם להשתלת שיניים? כדאי שתכירו את השתלים זיגומטיים המחוללים מהפיכה

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר לדרמן
השאירו פרטים או חייגו
077-2313888

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    במקרים רבים בהם יש צורך בהשתלות שיניים, מתברר שהמטופל סובל מחוסר עצם וכתוצאה מכך נאלץ לעבור טיפולים כגון הרמת סינוס, השתלת עצם ועוד. לעיתים, כל אלה לא יואילו והשתלים פשוט נושרים מעצמם. לא אחת מתבשרים המטופלים כי יאלצו להסתפק בתותבות לנצח.

    לפיכך, השתלים הזיגומטיים הם בשורה של ממש. בעזרתם, ד"ר שלומי לדרמן, מומחה לניתוחי פה, פנים ולסתות, משיב למטופלים את איכות החיים ואת היכולת לשוב לאכול הכל ולחייך

    צפו בד"ר שלומי לדרמן מתראיין על כך בתוכנית סטטוסקופ

    החדשנות הטכנולוגית בתחומי הרפואה, לא פסחה גם על תחום השיניים.

    בשנים האחרונות נרשמו הישגים בטיפול במצבים קשים, שבעבר לא היה להם מענה מספק, כמו השתלות שיניים במקרה של חוסר עצם חלקי או מלא.

    אחד המומחים הבולטים בתחום בישראל הוא ד"ר שלומי לדרמן D.M.D, מומחה בעל שם לכירורגיית פה, פנים ולסתות, בעלי המרכז הרפואי להשתלות שיניים בלב תל-אביב.

    עם ניסיון עשיר של 25 שנה ברפואת שיניים, בדגש על השתלות, אסתטיקה דנטלית ושיקום הפה. במהלכן טיפל באלפי מטופלים, שנזקקו לשיקומי פה מורכבים.

    ניתוח ביום אחד, הכיצד?

    מהפכה בהשתלות שיניים – שתלים זיגומטיים מחזירים למטופלים את איכות החיים

    שבתאי ששי: "באתי לניתוח ולא האמנתי שביום אחד יהיו לי כאלה תוצאות של שיניים."

    כדי להשלים את הטיפול ביום אחד משתתף בתהליך טכנאי שיניים המתאים מבנה זמני לפה ונעזר בהדמיה ממוחשבת של השיניים העתידיות.

    "מדובר בשתלים זמניים לפה עד לקליטת השתלים בעצם והחלמת הרקמה", מבהיר ד"ר לדרמן.

    "כעבור חצי שנה, כשאנו מוודאים שהקליטה התבצעה והרקמה נרפאה, בונים את המבנה הסופי לפי המתאר הקיים. יש חשיבות להמתנה הזאת משום שאנו רוצים שהפתרון יעשה לפי המתאר האחרון של הפה והלסת, כזה שלא יצריך שינויים בעתיד. התהליך ביום אחד מבטיח נוחות רבה למטופל".

    מהפכה בהשתלות שיניים – שתלים זיגומטיים מחזירים למטופלים את איכות החיים

    אילנה חי, מטופלת, עברה ניתוח לשתלים זיגומטיים במרפאה, מספרת: "הייתי בטיפולי שיניים עשר שנים, שמו לי שתלים והם נפלו ושוב ושוב והיום אחרי הניתוח להשתלת שתלים זיגומטיים השתלים לא זזים, אני אוכלת הכל. כל מה שאני רוצה לאכול אני יכולה לאכול"

    מציאת פתרון במקום בו טיפולי השתלות שיניים כשלו

    "המטרה שלנו במרכז לתת פתרונות למטופלים במצבים קשים, כאלה שעד היום נאלצו לחיות ללא שיניים. כולל במקרים רבים בהם ניסו השתלות שונות שכשלו. מדובר במקרים של חוסר עצם, כולל חוסר עצם קיצוני, מצבים אלה, חייבו בעבר ניתוחים מורכבים, שדרשו השתלות ולקיחת עצם מהאגן", הוא מבהיר.

    ד"ר שלומי לדרמן: "יש לנו היום במרפאה המשוכללת ארגז כלים מתקדם שמאפשר לנו לספק מגוון של פתרונות מסוגים שונים לבעיות מורכבות ביותר".

    שבתאי ששי, קבלן, שעבר במרפאתו של ד"ר לדרמן שיקום פה מלא ושתלים זיגומטיים בלסת העליונה, מספר: "היה לי פה קטסטרופלי, הלכתי לרופאים, עשו לי שתלים, עשו לי ניתוח השתלת עצם, עשו לי הרמת סינוס, השתלים דחו את עצמם, כלום לא הצליח".

    מהו חוסר עצם?

     "מצב של חוסר עצם", ד"ר לדרמן מסביר, "נגרם מסיבות שונות, כמו מחלות חניכיים, שיניים שנעקרו, או שימוש ארוך שנים בשיניים תותבות כל אלה גורמים לספיגת עצם, לעיתים גם של עצם הבסיס המהווה כשליש מגובהה של העצם המקורית.

    במצבים כאלה אין מספיק או בכלל עצם כדי לקבע בה את השתלים". שבתאי מספר שהוא כמעט ונואש, "פלאפל לא יכולתי לאכול. לא יכולתי לדבר, המילים לא יצאו טוב מהפה, לא נפגשתי עם אנשים".

    עד השינוי הדרמטי בזכות השתלים הזיגומטיים "שתלים אלה נשענים על עצמות רחוקות בלסת העליונה או בעצמות הלחי. עצמות הלחיים הן יותר חזקות מה שמאפשר לקבע בהן זרוע ארוכה או תבריג ולעגן עליהן את מערכת השיניים החדשה".

    כיצד מתבצע ניתוח להשתלת שתלים זיגומטיים?

    "באמצעות CT המספק לנו תמונה תלת-מימדית של הפנים, הלסת ועצמות הלחיים, ובעזרת תוכנה מיוחדת, אנו מחשבים מראש את מהלך הניתוח כך שיהיה יותר קצר, יעיל ובטוח.

    בנוסף אנו בונים מודל שיוצר מתקן שמחבר בין הלסת והלחי ומוליך את הקידוח באופן שיבטיח שלא תהיה סטייה. התוצאה היא ניתוח מדויק ביותר ופשוט לביצוע".

    ביצוע ההשתלות נעשה ביום אחד, תחת הרדמה מלאה או טשטוש עמוק. לשם כך מצטרף גם רופא מרדים מומחה, הנוכח לכל אורך הניתוח.

    במצבים רפואיים בהם הטשטוש אינו בטוח, הניתוח מתבצע בחדרי ניתוח ייעודים. הרדמה מתבצעת רק לאחר אישור הרופא המרדים ואישורו של ד"ר לדרמן.

    עד כמה שתלים זיגומטים עמידים?

    "השתלים הזיגומטיים, העשויים טיטניום, עמידים יותר משתלים רגילים" מדגיש ד"ר לדרמן.

    מהפכה בהשתלות שיניים – שתלים זיגומטיים מחזירים למטופלים את איכות החיים

    ד"ר שלומי לדרמן: "הואיל והם נשענים על תבריג שיושב על עצמות הלחיים אין להם מגע עם חלל הפה והחיידקים המצויים בו. כתוצאה מכך גם הסיכוי שתתפתח נסיגת עצם הוא קטן יותר. בכלל, יש יתרון עצום בכך שהרופא שמתכנן את השיקום הוא גם המבצע את השתלים זיגומטיים בניתוח אחד, במקום אחד, תחת קורת גג אחת. זה מבטיח תהליך החלמה מהיר יותר".

    ההחלמה מהניתוח וחזרה לשגרה

    תהליך ההחלמה הוא קל יחסית. יש אמנם כאבים, אך לא כאלה שלא ניתן לטפל בהם באמצעות נוגדי כאבים פשוטים. גם שטפי הדם שעלולים להיווצר בפנים חולפים מעצמם תוך זמן קצר.

    ששי שבתאי, מאשר "אפילו ביום הניתוח לא היו כאבים נוראיים, היה נסבל" חזרה לי האכילה אני יכול לאכול הכל, הדיבור, אני לא מסתגר, חזרתי להיות עצמי"

    "אני מיישם את השיטה בהצלחה מרובה כבר שבע שנים והתוצאות משביעות רצון במיוחד", מעיד ד"ר לדרמן.

    "מגיעים אלי מטופלים שהשניים התותבות שלהם הביאו לספיגה מלאה של העצם ולא היה להם פתרון אחר, חלקם אף עברו טיפולים שלא צלחו. המעבר לשתלים קבועים, שמתנהגים כמו שיניים רגילות לכל דבר, מאפשר להם ללעוס לעיסה רגילה, לאכול באופן נורמלי, לדבר ללא בליעת מילים וליהנות מהחיים. מעבר לצד הרפואי והאסתטי זהו טיפול משנה חיים".


    ד"ר שלומי לדרמן
    כירורגיית פה ולסתות
    ד"ר שלמה לדרמן הינו רופא מומחה לכירורגית פה ולסת, וכן עוסק באסתטיקה דנטלית ושיקום הפה. ד"ר לדרמן הינו מומחה לניתוחי פנים ולסתות עם ניסיון רב מאוד בהשתלות ומכיר את מגוון השיטות השונות להשתלה, וכן עוסק...

    להתייעצות עם ד"ר לדרמן
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2313888

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות

      • עליזה בורבה 27 בדצמבר 2023 6:48

        אחרי ניתוח טבעת שעשיתי והקאתי המון הגעתי למצב שכל השיניים התחילו לנשור לי מהפה מה שהשאיר אותי עם 5 שיניים בתחתית וכמה שיניים עליונות ובתוקף עבודתי עם קהל זה לא נעים.. הצלחתי להשיג את הכסף וקבעתי תור לניתוח שנקבע לתקופת המלחמה… אחרי 9 שעות של ניתוח יצאתי עם שיניים זמניות בלי כאבים בכלל שזה כבר עולם בפני עצמו, הייתי כל יום לוקחת גם טיפות אופטלגין גם כדורים וגם מתפללת שלא יכאב למחרת.. היום אני חודשיים אחרי בינתיים עם הזמניות ובע"ה עוד 4 חודשיים את הקבועות.. מרוצה עד הגג.. מחכה לזה בקוצר רוח.. עם רופא מדהים עם צוות מזכירות שאין עליהן ועם אחיות מדהימות.. חבל שלא שמעתי עליהם לפני כמה שנים…מי שצריך שיפנה לד"ר לדרמן הוא לא יצא מופסד הוא ירוויח בגדול. תודה ענקית לד"ר לדרמן ולצוות המדהים❤️❤️❤️

         הגב

      • MALKA GOLDMAN 6 ביוני 2023 15:42

        CAN I HAVE A PHONE NUMBER PLEAS

         הגב

        1. מערכת מדיקו 6 ביוני 2023 17:33

          Hi Maleka,
          Sure, Dr. Lederman's phone number
          077-2313888

           הגב

          1. גלית הדר 18 ביולי 2023 14:43

            בן זוגי היה חולה בסרטן הנאזופרניקס ועבר לפני 9 שנים הקרנות וכריתה חלקית בצד שמאל של החלק הפנימי של עצמות הפנים. עם הזמן כל שיניו נרקבו ולאחרונה עבר בבית החולים תל השומר מחלקת פה ולסת עקירה של כל שיניו ולדבריהם שינייים תותבות זה הפיתרון עבורו בלבד. שום סוג של שתל לדבריהם לא ילקט ולא יתפס אצלו. מדובר בגבר בן 50. אשר לא מצליח גם להסתגל לשיניים התותבות ולכן מסתובב בלי שיניים. האם השתלים הזיגמוטיים יכולים להיות עבורו הישועה?

             הגב

            1. מערכת מדיקו 20 ביולי 2023 15:49

              היי הדר,
              ד"ר לדרמן הינו מומחה לניתוחי פנים ולסתות עם ניסיון רב מאוד בהשתלות ומכיר את מגוון השיטות השונות להשתלה גם במקרים מורכבים מאד.
              מומלץ ליצור קשר עם המפראה ולברר מולו: 077-2313888
              רק בריאות : )

               הגב