סרטן הערמונית: הניתוח הרובוטי להסרת הערמונית

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר שטרנברג
השאירו פרטים או חייגו
077-2305060

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

     

    מדיקו > אורולוגיה

    לגברים אשר אובחנו כחולים בסרטן הערמונית ישנן מספר אפשרויות טיפול. בחירת שיטת הטיפול המתאימה נקבעת לפי גיל המטופל ומצבו הרפואי, מאפייני הגידול שאובחן והעדפת המטופל. בשנים האחרונות הפך רובוט דה וינצ'י לשיטה שכיחה לניתוח להסרת הגידול | מדריך לכריתת הערמונית

    על כך מסביר ד"ר איתי שטרנברג בתכנית המילון הרפואי בווידאו בהנחיית פרופ' קרסו

    מה אפשרויות הטיפול בסרטן הערמונית כוללות?

    • מעקב פעיל לחולים עם סרטן ערמונית בסיכון נמוך
    • כריתת הערמונית בניתוח המבוצע בגישה פתוחה
    • כריתת הערמונית בניתוח המבוצע בשיטת הלפרוסקופיה
    • הקרנות חיצוניות
    • ברכיתרפיה שהיא הקרנה פנימית שנעשית על ידי השתלת גרגרים הפולטים קרינה בתוך הערמונית עצמה.

    בשנים האחרונות מבוצעת כריתת הערמונית גם בעזרת רובוט הדה-וינצ'י. כריתת ערמונית הינו הניתוח הראשון לו תוכנן רובוט הדה-וינצ'י מלכתחילה וכיום השימוש ברובוט כבר נהיה שכיח למדי בביצוע הליכים כירורגיים רבים נוספים בעיקר בתחום האורולוגיה, גינקולוגיה וכירורגיה כללית.

    ביצוע ניתוחים על ידי שימוש ברובוט וביניהם כריתת ערמונית רובוטית הם ההליך הכירורגי המתקדם ביותר כיום, השימוש במערכת הדה-וינצ'י מאפשרת ניתוח בשיטה לפרוסקופית, אך עם מערכת וידאו המספקת תמונה תלת מימדית המשפרת את יכולת ביצוע הניתוח. הליך זה נחשב הליך שעיר פולשני ומדויק עקב ההגדלה של התמונה.

    למעבר למדריך המלא על "טיפול בסרטן הערמונית" הכולל רופאים המטפלים בבעיה

    רובוט דה וינצ'י
    רובוט דה וינצ'י

    ד"ר שטרנברג: "כריתת ערמונית רובוטית כוללת כריתה מלאה של הערמונית, כפי שמבוצעת בניתוח בגישה פתוחה, אך עם מהלך החלמה מהיר יותר לאחר הניתוח. גישה רובוטית מאפשרת כריתה מדויקת של הערמונית בעזרת שימוש הכולל מצלמה שמאפשרת ראייה מדויקת של האזור ברזולוציה גבוהה תוף שימוש במכשור כירורגי דק וארוך המוחדר דרך פתחים עוריים קטנים ואינו מצריך חתך ניתוחי גדול".

    השימוש במצלמה עם הגדלה משמעותית וצפייה בתמונה תלת מימדית משפרת את יכולת שימור העצבים והשרירים בזמן כריתת ערמונית, אשר מגדילה את סיכויי ההצלחה של שימור התפקוד המיני והשליטה על השתן.

    כריתת ערמונית רובוטית הינה הליך כירורגי המבוצע דרך שישה מצחתכים עוריים קטנים (באורך 8-15 מ"מ כל חתך), דרכם מוחדרים כלי הניתוח. המנתח מפעיל את זרועות הרובוט בעזרת יחידת שליטה המאפשרת הזזה מדויקת ועדינה של המכשור. כריתת ערמונית רובוטית מאפשרת תוצאות טובות יותר בזמן קצר יותר והחלמה מהירה יותר מאשר בניתוח רגיל.

    השימוש ברובוט מאפשר כריתה מדויקת ועדינה של הערמונית שכן תנועותיו של המנתח מתואמות ומתורגמות לתנועה המדויקת של מכשירי הרובוט בתוך גופו של החולה על מנת לבצע את כריתת הערמונית.

    המנתח מבצע את התנועות לצורך ביצוע הניתוח מחוץ לגופו של המטופל ואותן תנועות מתורגמות לתנועות מתואמות שמבוצעות על ידי הרובוט. התצוגה התלת ממדית של הקורה בתוך גופו של המטופל מאפשרת לרופא לבצע את התנועות בצורה הטובה ביותר ולרובוט לבצע אותן בצורה מדויקת בתוך גופו של החולה. על ידי החדרת המצלמה לאזור המנותח הרופא יכול לקרב ולהרחיק את התצוגה, לסובב את מיקום הצילום ולשנות את התמונה בהתאם לפעולות שברצונות לבצע.

    סרטן הערמונית

    התנועה המותאמת של הניתוח היא היכולת של המערכת לתרגם את תנועות הידיים של המנתח שנעשות מחוץ לגופו של המנותח לתנועות מדוייקות ועדינות של המכשור הניתוחי בתוך גופו. אותה תנועה מותאמת מאפשרת הגעה לאזורים סביב הערמונית שקשה להגיע אליהם בגישה רגילה וכן ביצוע תפירה מדויקת לאחר השלמת הכריתה.

    מהם היתרונות בכריתת ערמונית רובוטית? 

    היתרונות בכריתת ערמונית רובוטית הם רבים ומשמעותיים לעומת ביצוע של סוגי ניתוחים אחרים לצורך כריתת ערמונית:

    • אורך ההליך הניתוח דומה לאורך ניתוח בגישה פתוחה.
    • כריתת ערמונית רובוטית מאפשרת דיוק ויעילות תוך צמצום הפגיעה בעצבים העדינים מסביב לערמונית.
    • ההחלמה מהירה יותר וכרוכה בפחות כאב.
    • הצלקות קטנות בצורה משמעותית וכמעט ואינן נראות.
    • החזרה לשגרה ולפעילות שגרתית מהירות הרבה יותר.
    • הסיכון לפגיעה במתן שתן ובתפקוד המיני קטנים בהרבה יותר מאשר ביצוע ניתוח פתוח.
    • סיכון מופחת לדימום בזמן הניתוח וצורך מופחת בצורך בקבלת מנות דם בזמן הניתוח ולאחריו.


    ד"ר איתי שטרנברג
    כירורגיה אורולוגית
    ד״ר איתי שטרנברג הינו מומחה לאורלוגיה, בעל מרפאה פרטית בהרצליה. ד"ר שטרנברג רופא בכיר במחלקה האורולוגית בבית חולים מאיר בכפר סבא, עוסק בטיפול במחלות הערמונית-פרוסטטה וסרטן בדרכי השתן, סרטן שלפוחית השתן, סרטן כליה וסרטן האשכים....

    להתייעצות עם ד"ר שטרנברג
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2305060

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

       

      תגובות