המהפכה בהשתלות שיניים ושימוש בפקטורי גדילה לריפוי מהיר: משנה את איכות החיים

להתייעצות עם ד"ר לדרמן
השאירו פרטים או חייגו
077-2313888

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת שיניים

    בעזרת טכנולוגיה חדשנית ובסיוע פקטורי גדילה, ניתן להבטיח קליטה מהירה של שתלים בהשתלות מורכבות, גם במקרים קשים של מחוסרי עצם. ד"ר שלומי לדרמן, מומחה לכירורגיית פה ולסת, מבצע ניתוחי שיקום פה מורכב בניתוח בפעם אחת ובעזרת פקטורי גדילה מבטיח ריפוי מהיר וקליטה מוצלחת של השתלים

    צפו בד"ר שלומי לדרמן מתראיין על כך בתוכנית "סטטוסקופ", רשת 13

    החדשנות הטכנולוגית בתחומי הרפואה, הביאה לפתרונות פורצי דרך בשורה של תחומים, לא פוסחת גם על תחום הפה והלסת.

    בשנים האחרונות נרשמה קפיצת מדרגה בנושא זה ובמיוחד בכל הקשור בטיפול במצבים קשים, שבעבר לא היה להם מרפא, כמו במקרים שאין מספיק עצם שיכולה לאחוז את השתל ויש צורך בהשתלות עצם.

    במקרים מסוימים החסך בעצם גדול ויש צורך בשיקום מורכב.

    אחד המומחים הבולטים בתחום בישראל הוא ד"ר שלומי לדרמן, מומחה לכירורגיית פה ולסת, בעלים ומנהל מקצועי של המרכז הרפואי להשתלות שיניים בלב תל-אביב.

    בה מתבצעים טיפולים מורכבים גם בהרדמה כללית.

    "המטרה שלנו במרכז הרפואי להשתלות שיניים הוא לתת פתרונות למטופלים במצבים קשים, שעד היום לא ניתן להם מענה הולם, כולל רבים שכבר ניסו השתלות והן נדחו. מדובר במקרים של חוסר עצם, כולל חוסר עצם קיצוני, שבעבר חייבו ניתוחים מורכבים, השתלות ולקיחת עצם מהאגן", הוא מבהיר.

    "יש לנו היום במרפאה המשוכללת ארגז כלים מתקדם שמאפשר לנו לספק מגוון של פתרונות מסוגים שונים לבעיות מורכבות ביותר".

    רפי המר, עבר ניתוח מורכב מאוד לשתלים בכל הלסת העליונה, איך היה התהליך?

    רפי המר: "לא הייתה לי לסת בכלל, עברתי עקירה וניתוח לשתלים זיגומטיים בכל הלסת העליונה. במשך חצי שנה הייתי עם שיניים זמניות ותפקדתי איתם באופן מלא. והיום הגעתי לשים את הקבועות."

    איך היה תהליך הקליטה של השתלים וההתאוששות?

    "הניתוח ארך כחמש שעות. בהרדמה מלאה. סיימנו עם הכל ביום אחד. היו קצת כאבים אחר כך, נעזרתי במשככי כאבים, אחרי שבועיים זה הסתדר לגמרי. יכולתי לאכול הכל כרגיל. זה הרגיש טבעי ונח מההתחלה"

    מה הגורמים להעדר עצם?

    מצב של חוסר עצם, נגרם בשל סיבות שונות כמו מחלות חניכיים גורמות לנסיגת עצם, שיניים שנעקרו וגרמו לספיגת עצם, או שימוש ארוך שנים בשיניים תותבות שגורמות אף הן לספיגת העצם, לעיתים גם של עצם הבסיס שמהוה כשליש מגובהה של העצם המקורית.

    איך ניתן לטפל במקרים מורכבים שכאלה?

    מצבים אלה מחייבים ביצוע שתלים מיוחדים, אך החידוש במרכז הרפואי הוא בשימוש בשיטות חדשניות לביצוע השתלות באמצעות שתלים שונים והתאמתם, למשל שתלי אוכף, שתלים זיגומטיים הנצמדים לעצמות הלחיים, הנשענים על עצמות רחוקות בלסת העליונה או בעצמות הלחי.

    עצמות הלחיים הן יותר חזקות זה מאפשר לקבע בהן זרוע ארוכה או תבריג ולעגן עליהן את מערכת השיניים החדשה.

    ומתי אפשר כבר לחזור לתפקוד?

    מקבלים מיד, עוד באותו יום, שיניים זמניות. כעבור חצי שנה, כשאנו מוודאים שהקליטה התבצעה והרקמה נרפאה, בונים את המבנה הסופי לפי המתאר הקיים.

    יש חשיבות להמתנה הזאת משום שאנו רוצים שהפתרון יעשה לפי המתאר האחרון של הפה והלסת, כזה שלא יצריך שינויים בעתיד.

    ד"ר שלומי לדרמן: "התהליך ביום אחד מבטיח נוחות רבה למטופל. מההתחלה ניתן ללעוס ולתפקד. ברוב המקרים (בכפוף למקרה) הטיפול כולו ביום אחד."

    איך ניתן לקצר את זמן ההחלמה ולהשיב את המטופלים לשגרה בהקדם ולהחזיר להם את היכולת לאכול כרגיל?

    אנחנו מבצעים ניתוחים מורכבים במרפאה עם רופא מרדים מומחה. וכדי לזרז את ההחלמה נעשה שימוש בדם מהמטופל לשם עידוד קליטת שתלים ואיחוי מהיר.

    איך נעשה זירוז ההחלמה?

    על ידי מכשור PRF שמסנן את הדם בתהליך של צנטריפוגה ובכך מאפשר קליטה בטוחה וקלה יותר של השתלים. השימוש בדם המטופל מאפשר החדרת פקטורי גדילה עצמיים חזרה לגוף כך מסייעים בקליטה מהירה ובטוחה יותר של השתל.

    תהליך ההחלמה הוא קל יחסית גם במקרים מורכבים. יש אמנם כאבים, אך לא כאלה שלא ניתן לטפל בהם באמצעות נוגדי כאבים פשוטים. גם שטפי הדם שנוצרים בפנים – הפנים הם מקום רווי כלי דם – עוברים מעצמם כעבור זמן לא רב.

    העובדה שנעשה שימוש ב- PRP בדם המטופל עצמו, הקליטה קלה ומהירה יותר ואין בעיה של תופעות לוואי או דחייה, כי מדובר בדם המטופל עצמו.

    בניית תוכנית שיקום אינדיבידואלית בהתאם למטופל, לצרכים ולמבנה.

    מכשור PRF שמסנן את הדם בתהליך של צנטריפוגה

    איך עובד ה- PRF?

    השימוש בדם מהמטופל עצמו הנלקח בלקיחת דם פשוטה במרפאה, הדם מועבר למכשיר פי אר אפ.

    בו הוא עובר תהליך של סינון והפרדה בתהליך של צנטריפוגה, שמפרידה את הדם למרכיביו.

    מכאן, לוקחים חלק עשיר בפקטורי גדילה ומחזירים למטופל כדי לסייע בקליטת השתלים והצמחת כלי דם חדשים במהירות.

    התוצאה קליטה מהירה של שתלים. הריפוי מהיר יותר. המטופל סובל פחות כאבים ונפיחות, ישנה ספיגה מהירה והסיכון לדחיית השתל יורד משמעותית. בעצם אנחנו משתמשים בעצמנו כדי לרפא את עצמנו.


    ד"ר שלומי לדרמן
    כירורגיית פה ולסתות
    ד"ר שלמה לדרמן הינו רופא מומחה לכירורגית פה ולסת, וכן עוסק באסתטיקה דנטלית ושיקום הפה. ד"ר לדרמן הינו מומחה לניתוחי פנים ולסתות עם ניסיון רב מאוד בהשתלות ומכיר את מגוון השיטות השונות להשתלה, וכן עוסק...

    להתייעצות עם ד"ר לדרמן
    השאירו פרטים או חייגו
    077-2313888

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות