צלקות פוסט אקנה: הטיפול החדשני בלייזר

למידע והתייעצות

להתייעצות עם ד"ר שלום
השאירו פרטים או חייגו
077-9975383

    הנני מאשר את תקנון אתר
    יש לאשר את תקנון האתר

    מדיקו > רפואת עור

    פצעי בגרות או צלקות פוסט אקנה וחטטים, מהווים בעיה נפוצה ומתסכלת. קיומה באזור הפנים מעיב ויוצר בעיה חברתית המעיבה על הביטחון העצמי ומקשה על התפקוד היומיומי. הטיפולים הניתנים במסגרת קופת החולים דורשים לרוב טיפול ממושך ולעתים לא מצליחים להביא לתוצאה אופטימלית. טיפול חדשני משולב לייזר עם טיפולים נוספים מצליח לטשטש כמעט לחלוטין את הצלקות 

    צפו בד"ר גיא שלום מסביר על כך בראיון עם פרופ' קרסו בתכנית המילון הרפואי בוידיאו

    כאשר מגיעים למצב שבו בכל זאת רופא העור בקופה מחליט לעבור לטיפול פומי בכדורים, הטיפול יתמשך על פני פרקי זמן ארוכים מאוד עד לקבלת תוצאות, כאשר במהלכו המטופל חשוף לתופעות לוואי מעיבות ובמקרים מסוימים גם לסיכונים בריאותיים, שלעתים יכולים להיות קשים ומסכני חיים.

    הרבה פעמים פצעי הבגרות מותירים אחריהם צלקות וחטטים המלווים את המטופל/ת לאורך כל חייו. סחבת בטיפול כמו גם טיפולים לא יעילים ה"מבזבזים" את חלון הזמן לריפוי עם פחות צלקות, נטייה גנטית ומשפחתית של כל מטופל ומטופל, כל אלו עלולים להותיר את המטופל עם צלקות ניכרות בפנים, המהוות כרטיס הביקור שלנו.

    מהן צלקות האקנה?

    צלקות האקנה הן נושא מורכב ולא פשוט. אנחנו מכירים לפחות שבע משפחות שונות של צלקות אקנה (לדוגמא צלקות היפרטרופיות, ice pick, box, קלואידיות ועוד).

    כל משפחה כזו מכילה בפני עצמה מספר רב של תתי סוגים, ולכן, בשורה התחתונה מדובר בבעיה מורכבת ורחבה מאוד שנדרשת מומחיות רפואית באבחונה.

    אין טיפול הזמין כיום לריפוי צלקות אקנה הניתן במסגרת קופות החולים או סל הבריאות. אין כיום תכשירים למריחה (כגון משחות או קרמים) או כדורים לבליעה שיכולים לטפל באופן משמעותי בצלקות שנותרו לאחר מחלה פעילה ועל כן עד לא מזמן מטופלים עם בעיה זו היו מקבלים תשובה שעליהם "להשלים עם המצב".

    החדשות הטובות הן שהיום גישה כזו כבר לא מקובלת. ישנם פתרונות טובים למטופלים עם בעיה זו שלא מוכנים לקבל את מצב עור הפנים שלהם כפי שהוא שבאמת רוצים לשפרו.

    צלקות פוסט אקנה לפני אחרי ד"ר גיא שלום
    לפני טיפול בלייזר | אחרי טיפול בלייזר באדיבות מרפאת ד"ר גיא שלום
    ד"ר גיא שלום, מומחה לרפואת עור: "מכשירי לייזר המתאימים לניקוי האדמומיות והפצעים המופיעים במחלת אקנה פעילה יכולים להביא לריפוי כמעט מוחלט בסדרת טיפולים קצרה"

    טיפולי לייזר בבעיות עור הפנים

    בשנים האחרונות התפתח תחום הריפוי בלייזרים בצורה דרמטית, כאשר ההבנה של אפשרויות ההתערבות בטיפולי לייזר בבעיות עור הפנים, בדגש פצעי הבגרות והאקנה גם היא התרחבה.

    כיום ישנם מספר טיפולי לייזר מצוינים שהתפתחו בדגש על תחום האקנה שיכולים לתת מענה מצוין גם לאקנה פעילה, גם לצלקות אקנה וגם למצב מעורב בו קיימת מחלת אקנה פעילה לצד צלקות מנגעים שכבר אינם פעילים.

    ישנם מכשירי לייזר המבוססים על אורכי גל המתאימים לניקוי האדמומיות והפצעים המופיעים במחלת אקנה פעילה אשר למעשה יכולים להביא גם מחלת אקנה פעילה וקשה לריפוי כמעט מוחלט בפרקי זמן קצרים יחסית בסדרת טיפולים קצרה.

    טכנולוגיות אלו מבוססות על לייזרים בעלי עוצמות המותאמות באופן מדויק לניקוי עור הפנים. שיטות טיפול אלו אינן סובלות מתופעות לוואי, בטוחות לחלוטין, ומשיגות תוצאות בצורה המהירה ביותר, ביחס לכל שיטות הטיפול האחרות.

    למדריך "טיפול בצלקות אקנה" הכולל תמונות לפני ואחרי, מחירים ושיטות טיפול

    צלקות פוסט אקנה
    לעתים צלקות פוסט אקנה משאירות חטטים כמו בתמונה זו והלייזר יודע לטפל במדויק בבעיה זו

    טיפול בצלקות פוסט אקנה באמצעות לייזר

    כאשר קיימות צלקות אקנה,גם כאן ישנו סל התערבויות יעיל שמאפשר לשפר משמעותית את המראה, על ידי עידון, שיוף וליטוש הצלקות, עד למראה עור חלק ואחיד, ללא צלקות או כמעט ללא צלקות.

    חשוב להבין שמדובר בסל שלם של אפשרויות, ותמיד יהיה מדובר בשילוב מספר טיפולים על בסיס טכנולוגיות שונות לטיפול בבעיה.

    משלב הטיפולים חייב להיות מותאם לכל מטופל/ת באופן אישי, בהתאם למצב וסוג עורו, כמו גם סוג הנגעים המאפיינים אותו.

    לכן הצעד הראשון שחייב להיעשות בצורה מדויקת הוא אבחנה נכונה ורק לאחריה התאמת הטיפול הנכון ביותר למטופל.

    מכשירי הלייזר הקיימים בשוק רחבים מאוד, אולם רק אלו המורשים להפעלה על ידי רופא עור הם האופטימליים לטיפול בבעיה זו.

    חשוב לציין, כי מגוון הטיפולים הקיימים בשוק רחב, אולם בכדי להבטיח את הטיפול הנכון ביותר, היעיל ביותר והבטוח ביותר יש לבצע אבחון מדויק על ידי רופא עור י שיתכנן אצ הטיפול ויבצע אותו.

    טיפול לייזר עבור צלקות פוסט אקנה: מה חשוב לדעת?

    לייזר זו מילה בודדת לתחום מאוד רחב של טיפולים. חשוב מאוד לבחור את הלייזר הנכון ולגבש תכנית טיפול ראויה.

    חשוב שהתכנון והטיפול יעשה על ידי רופא עור (ולא קוסמטיקאית או בעל מקצוע פארא-רפואי לדוגמא), מקצוע אשר הסמכתו דורשת התמחות בתחום טיפולי הלייזר לעור.

    ניתן לשלב טיפולי לייזר מסוימים עם טיפול תרופתי לאקנה פעילה- אפשרות המעצימה את אפקט הטיפול והופכת אותו ליעיל ומהיר יותר.

    ד"ר גיא שלום
    צילום:רחל דוד

    חשוב לציין, כי בניגוד לדעה הרווחת טיפול בצלקות אקנה אינו עונתי- הוא יכול להתבצע בכל עונות השנה. ללא קשר לעונה רופא העור ייתן הנחיות מתאימות לגבי מגבלות החשיפה לשמש, באם יש כאלו, בהתאם לסוגי הטכנולוגיות בהן השתמש לטיפול.

    ההיצע הקיים בשוק גרם לטיפולים אלו להיות זמינים, קרובים לבית ונוחים לכל כיס.

    בכל דבר שנוגע לעור הפנים, כרטיס הביקור של האדם- אין להתפשר, ובזכות ההיצע הרחב הקיים בשוק אין צורך היום בשבירת תכניות חיסכון בכדי להגיע לטיפול הטוב ביותר שבאותה נשימה גם בטוח ומהיר.

    נוכח היצע זה חשוב לא להתפשר בבחירת מקום הטיפול ובהבטחה לתוצאות- אין סיבה לבחור במטפל שלא מוכן להתחייב לתוצאות טובות במציאות נוכחית זו.

     


    ד״ר גיא שלום
    רפואת עור
    ד"ר גיא שלום הינו מומחה לרפואת עור ואסתטיקה, בעל מרפאה פרטית בנס ציונה. ד"ר שלום שימש כעורך, חבר מערכת או סוקר בכתבי עת מדעיים ומקצועיים, נוטל חלק בפרסום מאמרים מדעיים ומקצועיים רבים בתחום רפואת העור...

    להתייעצות עם ד"ר שלום
    השאירו פרטים או חייגו
    077-9975383

      הנני מאשר את תקנון אתר
      יש לאשר את תקנון האתר

      תגובות