וירוס קורונה: אלו התסמינים למחלה

למידע והתייעצות
מדיקו > רפואה פנימית

רוצים לדעת האם קיבלתם קורונה? הדרך הטובה ביותר לדעת היא לעבור בדיקה, אך יחד עם זאת, ישנם תסמינים שכיחים למחלת הקורונה ובראשם: חום, שיעול יבש ועייפות

מאת: מערכת מדיקו

אחת השאלות הקשות שכל אחד שואל את עצמו בימים אלו אך הוא יכול לדעת שהוא נדבק. כי כל אחד מאיתנו יכול להידבק ולהיות נשא של הנגיף אך לא כל אחד מאיתנו יהיה חולה כתוצאה מהנגיף.

הנגיף דומה בתסמיניו לשפעת, אך ישנם תסמינים נקודתיים שיהיו אצל רוב החולים וכך, רק בחלק מהמקרים, ניתן יהיה להסיק כי אולי חליתם כתוצאה מהידבקות בנגיף הקורונה.

אלו התסמינים הכי שכיחים של וירוס הקורונה?

על פי הנתונים, 87.9% מחולי הקורונה מפתחים חום, ל-67.7% מהם יש שיעול יבש, 38.1% מהם יסבלו מעייפות, ל-33.4% תהיה ליחה, ל-14.8% יהיו כאבי מפרקים ול-13% יהיה כאב גרון או ראש.

משום שרובם המכריע של החולים יפתחו חום, ניתן להניח כי חולה הסובל מתסמיני שפעת אך לא מחום לא נדבק בקורונה.

התסמין השני בשכיחותו הוא שיעול יבש. בגלל שהנגיף תוקף את דרכי הנשימה, הביטוי בשלבים הראשונים הוא שיעול יבש בלי ליחה.

תסמין מרכזי נוסף לוירוס הקורונה: תחושת תשישות ועייפות.

במקרה שלמישהו יש חום, שיעול יבש והוא סובל מתשישות – הוא צריך לעבור בדיקה לאיתור נגיף הקורונה.

חשוב מאוד שכאשר אתם סובלים מתופעה של חום, להישאר בבית כדי לא להדביק אחרים. במידה ואתם סובלים גם משיעול יבש ותשישות יש לפנות לגורם רפואי לטיפול.

איך וירוס הקורונה פועל?

שם הוירוס קורונה, נקרא כך משום הצורה של הקוצים שיש על המעטפת שלו הדומים לכתר (CROWN). הקוצים האלו עוברים דרך קולטנים של התא ומזריקים את המטען הגנטי (RNA) לתאים, הנגיף אשר משתלט על התאים דרך מערכת הנשימה ומשעבד אותם לטובת הפצת הנגיף בתאים נוספים בגופנו.

שם הוירוס קורונה, נקרא כך משום הצורה של הקוצים שיש על המעטפת שלו הדומים לכתר (CROWN). הקוצים האלו עוברים דרך קולטנים של התא ומזריקים את המטען הגנטי (RNA) לתאים, הנגיף אשר משתלט על התאים דרך מערכת הנשימה,משעבד אותם לטובת הפצת הנגיף בתאים נוספים בגופנו.

בקרב מבוגרים עם מחלות רקע מעל גיל 50 או בקרב אנשים מעשנים אנו רואים שיש היקף הידבקות מאוד גבוהה, עקב מערכת חיסונית חלשה וגם בדרך כלל תופעות הלוואי כתוצאה מההדבקה מביאה אותם לדלקת ריאות ומצבים קשים נוספים עד כדי צורך בשימוש במכונת הנשמה כדי לייצב את מצבם. אחת הסיבות המרכזיות לאסון המתחולל באיטליה עקב נגיף הקורונה הוא העובדה שמדובר במדינה המבוגרת באירופה, קרי אחוז האוכלוסייה המבוגרת באיטליה הוא הגבוה ביותר מבין מדינות אירופה.

איך להימנע מהדבקה?

הנגיף מופרש באמצעות דרכי הנשימה של אדם חולה בעיקר בעת עיטוש או שיעול. הטיפות הניתזות לאוויר יכולות להישאף על ידי עוברי אורח או לנחות על משטחים. אם נוגעים במשטחים הנגועים ולאחר מכן נוגעים בפה, באף או בעיניים, יש סכנת הדבקה.

על מנת להימנע מהדבקה בנגיף הקורונה יש להקפיד על הדברים הבאים:

  1. שטיפת ידיים עם סבון לעתים קרובות.
  2. להתעטש ולהשתעל אל תוך מרפק או אל טישו
  3. לשמור על מרחק של לפחות 2 מטר מאנשים.
  4. ככל הניתן להיות בבידוד חברתי ולא להתקהל ולהישמע להנחיות משרד הבריאות בנושא.
  5. לילדים מומלץ לא לבקר את סבא וסבתא להם מערכת חיסונית מוחלשת מחשש להדבקה.
הנגיף מופרש באמצעות דרכי הנשימה של אדם חולה בעיקר בעת עיטוש או שיעול

האם ילדים יכולים לחלות בוירוס קורונה?

ככל הידוע כרגע, ילדים לא מפתחים מחלה כתוצאה מהדבקה בנגיף או מפתחים מחלה קלה בלבד.

מה מידת הסיכון של נשים בהריון הנדבקות בקורונה?

לא ידוע שהריון מהווה גורם סיכון למחלת קורונה קשה יותר. יחד עם זאת ההמלצה היא לנהוג ביתר זהירות בהריון.

לסיכום, נכון להיום 17.03 נדבקו בנגיף הקורונה 186,707 אנשים, מתוכם 7,471 מתים, חשוב לציין כי 80,836 כבר החלימו מהוירוס, בישראל על פי נתוני משרד הבריאות נכון לעכשיו 17.03 בשעה 14:00 אלו הנתונים: 304 נדבקים בישראל, 4 מוגדרים במצב קשה.

הנתונים העולמיים על בסיס אתר מיוחד המעדכן את מספר הנפגעים מהוירוס בעולם: לחצו כאן לקישור לאתר


מערכת מדיקו
מדיקו הינו אתר בריאות מוביל אשר נועד לתת מידע עדכני ומקיף בתחום הבריאות לציבור הגולשים הישראלי זאת במטרה להוות צומת מרכזית המסייעת לגולשי האינטרנט בישראל בחיפוש המידע הרפואי ברשת וזאת בהתאם לתנאי השימוש באתר. במסגרת פעילות האתר, מדיקו מפעילה גם את תכני המילון הרפואי בוידאו בהנחיית פרופסור רפי קרסו. התוכן המוצג באתר מדיקו מוגן בזכויות יוצרים ואין לעשות בו שימוש ללא אישור מערכת האתר. לפניה למערכת האתר ניתן לפנות בכתובת: info@medico.co.il

תגובות